Motorky už totiž dávno nejsou výhradně mužskou záležitostí, vnímáme to a máme pro to několik dobrých důvodů. Když pomineme fakt, že krásné ženské tělo motorku skvěle doplňuje a tvoří esteticky velice příjemný celek (a teď to nemyslíme vůbec nijak sexisticky), tak ke všem děvčatům za řídítky chováme obrovský respekt už tak nějak z podstaty.

Že se prostě odváží na mašinu sednout, i když mají v mnoha případech třeba problém dosáhnout úplně na zem a při manipulaci v malé rychlosti jim chybí špetka jistoty. Vždycky je tu náš obdiv, že se odhodlaly. I takový je nový Motohouse. Navíc test horké novinky BMW R18, testy i reportáže z akcí. Užijte si to, stojí to za to…

 


 

ANGLIE – motorky s legendárními sponzory

Honda CBR600F (replika Valentino Rossi / Nastro Azzurro)
vs. Suzuki GSX-R600 (
replika Alstare Corona Extra)

Kde by byl svět bez peněz z prodeje piva? A teď tím nemyslíme hotovost, kterou necháte ve své místní hospodě při páteční akci. Jde o výnosy z celosvětového prodeje, které byly dlouhé roky zdrojem příjmů pro nejikoničtější, úžasné a šťavnaté závodní barvy. Vzpomeňte si na Michaela Ruttera a pivovar Bathams, Estrella Galicia nebo tým Marc VDS v MotoGP.

 

 


 

MH Exclusive – BMW R 18 First Edition

Věřili byste, že se moucha dokáže na hladkém povrchu chromovaného rámečku předního světla udržet i ve stočtyřiceti? Jak vůbec dokázala za jízdy přistát? Kam se mnou proboha chce jet? Jedna věc je jasná – nedokážu se natáhnout natolik, abych ji z toho světla odcvrnknul. Mám dva metry, ruce jak pavián a stejně tam nedosáhnu! Chápete? Žádná fotka nedokáže zaznamenat, jak moc je R 18 obrovská motorka. Jak dlouho bude trvat, než přestane být její majitel při pohledu dolů fascinován až komickou obrovitostí válců trčících do stran. Přestane vůbec někdy?

 


 

MH TEST – Yamaha MT-03

Fakt bylo znát, že to lidi okolo trklo. Dívali se, ohlíželi, kroutili hlavami nad tím kontrastem. Ale stejně dobře jsme se bavili i my. Tam, kde Lenka vzala u čopru za plyn a doslova mi z vinglu foukla, já musel jít na MT-03 o dva kvalty dolů a prudce nakládat. Její oblouky v zatáčkách byly dlouhé a precizní, zatímco já se nejednou musel apexem prosmýknout doslova jak hoblinka. Na rovinkách mohla ona za majestátního bublání véčka hrdě vystavovat na odiv své dlouhé nohy, kdežto já se musel pro stejnou rychlost a za jekotu vytočeného řaďáčku choulit do co největšího komického klubíčka.

 


 

MH TEST – Benelli 752S

Je to jasná Italka! Identifikovat její národnost není problém na padesát metrů. Naopak je problém určit značku. MV Agusta, nebo Ducati? No, a hle, ona je to Benelli. Při bližším pohledu pak najednou cvak, tohle už jsme někde viděli! Jasně, vždyť motor jako by z oka vypadl tomu z bestiální TNT1130. Google, co je na tom pravdy? Nemálo, jak naznačuje naprosto shodné vrtání i zdvih válců. Takže 1130 děleno třemi, krát dva a hle, máme těch 750 objemu. Studovaní páni inženýři sáhli po tříválci, jeden hrnek amputovali a máme tu 752…

 


 

MH TEST – BMW S 1000 XR

Pro model 2020 se zapracovalo hodně na motoru. Řadový čtyřválec zhubl o pět kilo, zapracovalo se na úpravách vačkové hřídele a také spalování. Výsledkem toho je sice „oslabení“ ve špičce o nějaké tři koníky, ale daleko podstatnější je informace, že novinka výrazně posílala ve středním spektru a k větší elasticitě přispělo i jiné zpřevodování zaměřené na tah. Další kilogramy se pak podařilo shodit i díky novému litému hliníkovému rámu, který se mírně zúžil v oblasti kolen, a motor je do něj uložen tak, aby i on tvořil nosný konstrukční prvek. To vše společně s upravenou kyvkou znamená jiné rozložení váhy stroje, a tedy lze očekávat jiné jízdní vlastnosti.

 


 

MH TEST – Husqvarna 701 SUPER MOTO

Chci vložit klíč do spínačky, ale na řídítkách ji nenacházím. Je až v části, kde jinde očekáváš nádrž. Aha, a kde je vůbec víčko nádrže? Ty jo, a kde je vůbec ta nádrž? Při hledání lezu dolů z motorky. Třináctilitrovou nádrž nacházím až na protější straně sedla, než jsem standardně zvyklá, a tam je tedy i víčko nádrže. Kdo si motorku pozorně prohlédl nebo už tento typ motorek zná, tak mu muselo být hned jasné, že je nádrž umístěna v zadní části rámu motorky. Já vše ale zkoumám, až se jde přímo na věc a jde se jezdit, abych měla všechny první dojmy pohromadě. Proto mi zásoba překvápek stále nekončí.

 

 


 

MH dlouhodobý test – Honda CRF1100L Africa Twin

Jsem chycenej, přiznávám. S každým dalším kilometrem Afriku víc a víc miluju. A má to hned několik dobrých důvodů. Díky své práci mám možnost jezdit na těch nejsilnějších a nejrychlejších motorkách současnosti. Na jedné straně práce snů, na druhé ale celkem svazující věc. Mám totiž s čím porovnávat a slabinu té které motorky dokážu odhalit poměrně rychle a většinou se i celkem trefím. Byť letošní Africa díky většímu motoru jede mnohem lépe než předchozí model, v hospodské soutěži o největší čísla v prospektu by určitě nevyhrála.

 


 

Nejlepší silnice – č.340 Vilémov / Chrudim

Znáte to v okolí Sečské přehrady? Kromě vody vás tu čeká i jedna moc pěkná silnice. Vítejte na hranicích Vysočiny a Pardubického kraje. Od hlavní tepny mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem co by pneumatikou dohodil a zbytek dojel po zadním. Vilémovem projíždí silnice číslo 345 z Golčova Jeníkova do Chotěboře a z ní v centru obce uhněte dle značení na Seč. Obec Běstvina a za ní už přejezd hranic chráněné krajinné oblasti. To nás jakožto motorkáře tolik zajímat nemusí, naopak ale oceníme první sérii parádních zatáček.

 


 

VYBÍRÁME Z ARCHIVU – 20 let MOTOHOUSE

Na začátku příštího roku oslaví časopis Motohouse dvacet úspěšných let na českém a slovenském motocyklovém trhu. Abychom tyhle narozeniny oslavili co nejdůstojněji, rozhodli jsme se sáhnout do archivu a znovu zveřejnit některé testy. Jistě si při jejich četbě rádi zavzpomínáte s námi. Dnešní srovnávák je z MH 11/ 2006 a jedná se o jeden z prvních materiálů, kde se objevila naše blíbená zatáčka „Libich“

Srovnávací test: Aprilia RSV 1000 R Mille
vs. HondaCBR1000 RR Fireblade
vs. Kawasaki ZX-10 R Ninja

 

 


 

MH SPORT – MOTOGP
Proč je sezona taková, jaká je?

Proč je tahle aktuální sezona taková, jaká je? Protože z ničeho nic ztratila jednoznačného favorita. V dlouhé řadě předešlých sezon jsme si zvykli na to, že královská třída po prvních závodech vydefinovala jednoho (maximálně dva) jasného aspiranta na titul a ostatní soupeři pak už jen přizpůsobili svou taktiku. Povinností jezdce „z druhého sledu“ tak bylo hlavně udělat nějaký výsledek (zabodovat) a teprve potom myslet na takové pošetilosti, jako je třeba vítězství, nebo alespoň pódium. Závody připomínaly víc lov než vyrovnaný souboj. A to se letos změnilo…

 


 

MH SPORT – Rozhovor Patrik Carda

Patrik Carda, brněnský rodák, se od dětství věnuje motocyklovým závodům. Svou kariéru začal v Malminibike Masarykova okruhu pod vedením Petra Kluga. Poté se dostal do šampionátu ADAC Junior Cup. Na konci loňské sezony však tento šampionát po 27 letech skončil a byl nahrazen Northern Talent Cupem. Pro Patrika už byla motorka pro tyto závody nevyhovující kvůli jeho výšce, takže musel hledat uplatnění jinde. Co se týče úspěchů v ADAC Junior Cupu, za zmínku určitě stojí loňské 3. místo při závodech MotoGP na Sachsenringu či třetí místo ve finálovém závodě v Hockenheimu.

 


 

MH SPORT – Road Racing 2020

Dymokury 2020. Jedinečné závody letošní sezony road racingu přitáhly do Dymokur evropskou špičku. O pandemii koronaviru slýcháme od konce letošní zimy každý den neustále dokola a už je to ohraná písnička. Kvůli tomu jsme přišli o spoustu akcí, které musely být zrušeny. Nevyhnulo se to závodům na přírodňácích, například ve Starém Městě, v Hořicích, ale také v Evropě, kdy byl zrušen kompletní šampionát IRRC. Pan Petr Civín a tým lidí kolem něj se přes to všechno rozhodl sezonu rozjet. Opět se jelo pod záštitou CAMS.

 


 

MH AKCE – Classic Enduro Přelouč 2020

Závodníci od mladých „uch“ až po borce, jejichž věk bude co nevidět začínat číslem 8, se vzájemně družili, vyprávěli si neuvěřitelné příběhy, dělili se o zkušenosti a celkově to vypadalo, že mentálně jsou všichni na stejném levelu. Právě zcela bez ohledu na zkušenosti a věk se velice statečně slavil život, a to až do brzkých ranních hodin, což osobně obdivuji a musím přiznat, že mnoho starších jezdců mělo v oslavách nad mou maličkostí výrazně navrch, neb jsem zcela bez sil upadl do bezvědomí již chvíli po půlnoci.

 


 

RARITA – Jawa 250 Tramvaj

Sériové Jawy se vyráběly v Týnci, ovšem soutěžní mašiny se rodily v továrně v Praze, konkrétně v Jawa Strašnice. Náš exemplář Tramvaje (přezdívka prý podle cinkavého zvuku) byl vyroben v roce 1982, a to pro vrcholové sportovní středisko SVS Považská Bystrica. Jde o speciální odlehčenou verzi pro šestidenní závody. Odlehčeno je takřka vše, tedy od lehčího primárního převodu přes odlehčený spojkový koš, elektronový kryt zadního kola až po odlehčené klíče brzd apod. Odlehčování mnohdy probíhalo za pomoci vrtáku a strojové vrtačky, přičemž podle stylu odvrtávání si tento stroj jako svůj poznal i tehdejší reprezentant a závodník Emil Čunderlík.

 


MH TLAPY – testováno redakcí

Obě dnešní tlapy se budou vztahovat k našim dlouhodobým testům motorek Yamaha Fazer a BMW F 900 XR. Důležité totiž je nejen to, co máte na sobě, ale také to, co máte pod sebou.

* Dvousměsové pneumatiky Michelin Road 5
* Touringová moto bunda W-TEC Excellenta

 


 

MH CUSTOM – přestavby BMW R 18

Je jich sice zatím jako šafránu, ale nový cruiser od BMW už pronikl i do světa customu. Motorek pár, zato ve výjimečné kvalitě od mistrů řemesla. „Mám to štěstí, že mám živou mysl, zdravé ruce, a navíc jsem našel materiál, který mi umožňuje přenést svoje myšlenky do hmotného světa,“ říká o sobě Bernhard Naumann, známý customovému světu jako Blechmann. Vyučený karosář a lakýrník z rakouského Neustiftu za sebou vlastně nemá ani tak moc motorek (tahle je osmá), ale s většinou z nich dokázal velmi zaujmout. A to dokonce tolik, že například v roce 2016 dostal cenu za nejlepší design od samotného Willieho G. Davidsona.

 


 

MH CESTOPIS – Tara gang v Alpách

Jmenuju se Tara a jsem jezevčice. Hrubosrstá. Je mi šest, což je vašich dvaačtyřicet, a mám život dobrodružný, jelikož žiju s motorkářema. Poprvé jsem seděla na motorce už jako štěně. Takže nejspíš jezdím dýl než většina z vás. Protože je to krát těch šest. A víte co? Vždycky je to velká zábava. V Alpách jsou zas trochu jiný pachy než v Brandýse nad Labem. Brouci jsou tam krapet šťavnatější, tráva voňavější a vzduch čistší, takže nepochybujte, že jsem si to náležitě užila. A jelikož jde o cestopis, úhrn vypadá asi takto: pět dní a sedmnáct set kilometrů adrenalinovýho pohodlí v mé cestovní boudě a speciálně vyrobeném tankvaku.

 


 

@MotohouseKy
Motoškola po zadním? Vždyť jsi holka…

Pracuji jako instruktorka na motorce, osobní trenérka, co jde za snem a štěstím prostřednictvím motorek, učení, zážitků, úsměvů a radosti. Každý den svým klientům předávám ten um a potěšení z ovládání svých dvoustopých pokladů. Zahazujeme obavy a strach z nového, ze starého či z neznámého. A věřili byste, že ty obavy mám někdy i já? Teď zrovna ve chvíli, kdy vstupuji do Motoškoly po zadním.

 


 

MH listárna říjen 2020

Po delší době opět zařadíme listárnu. Pořád něco potřebujete vědět, tak ať taky odpovíme. Nejvíc dotazů samozřejmě míří na Carlose…

 


 

Nový tištěný Motohouse 10/2020

V prodeji od pondělí 28. září 2020
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

Předplatné Česko: www.send.cz

Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

 

 

Digitální publikace Motohouse


FLOOWIE
: http://www.floowie.com

ALZA: https://www.alza.cz/media

 

 

4 KOMENTÁŘE

  1. Ahoj Honzo, chápu a budu držet palce at to klapne.. děkuji za reakci vážím si toho…. pěkný den JIrka

  2. CHLAPCI JE KRÁSNÉ PŘEDSTAVIT CO BUDE V NOVÉM ČÍSLE, ALE JAKO PŘEDPLATITELE OD PRVNÍHO ČÍSLA MNE MRZÍ, ŽE ČÍM DÁL TÍM ČASTĚJI VIDÍM NOVÉ ČÍSLO K PRODEJI NA BENZÍNOVÉ PUMPĚ DŘÍV NEŽ HO MÁM V POŠTOVNÍ SCHRÁNCE… KDE JE VÝHODA PŘEDPLATITELE,KTERÝ VÁM DĚLÁ ČÍSLA PRO INZERENTY?? A MRZÍ TO…. 🙁

    • Ahoj, víme o tom, letos je takový smolný rok. V první polovině roku byly problémy s poštou, víme všichni jak to (ne)fungovalo v době covidové krize. A nyní došlo k čistě technickému problému při výrobě časopisu, což mohlo znamenat, že některá místa v republice dostanou časopis až dnes. Moc nás to mrzí, omlouvám se za to. Snad to byla poslední komplikace.

      Honza, redakce

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno