Ptáte se, co na vás vykoukne v dubnovém čísle? Srdce nám bušilo, když jsme v Anglii objednávali licenci na test Yamahy R7 a prototypu Fireblade, tedy nejsportovnějších legend z doby nejortodoxnějších superbiků. Bavilo nás připravovat i všechny materiály spojené s novou KTM 790 ADV, jehož jsme se jako první zúčastnili testování. Opět rozšířené vydání na 132 stran, opět s přílohami a navíc tentokrát obohaceno o dvě zajímavé soutěže.



ANGLIE: víc než speciální SUPERBIKY!
HONDA evo-Fireblade vs. YAMAHA YZF-R7

Dnešní závody tuhle jiskru postrádají. Kromě dalších faktorů jsou to i technické předpisy určené ke snižování nákladů, co sebralo světovým sériím ten magnetismus, který kdysi měly. Pamatujete ty doby? Foggy, Edwards, Haga a další si to rozdávali na upravených silničních motorkách.



MH Exclusive: nová Honda CB650R

Tyhle malé naháče jsou jednoduše super! Mají hbitou ovladatelnost, dobře sednou do ruky a výkonu je tak akorát. Nebudete mít při jízdě vytřeštěné oči a sevřený zadek, ale pořád je tady dost šťávy, aby to mělo správnou příchuť vzrušení. Honda je navíc umí. Už od dob prvního Horneta, který vtrhnul na scénu bez jediného varovného výstřelu a dokázal na sebe strhnout pozornost těch, kteří chtěli sto koní v nahaté podobě.



MH Exclusive: KTM 790 Adventure/R

Je to doslova vymodlená motorka těch, pro které je 1290 zbytečně velká a silná. Zajeli jsme na dva dny do Maroka, abychom zjistili, co a jak. KTM 790 Adventure se může zdát jako geniálně aplikovaná matematika v praxi. Proč vymýšlet něco, o čem už předem víme, že to bude fungovat. Dvouválcový motor? Máme. Skoro sto koní? To bude tak akorát.



Fascinace: KTM LC8 950 R

Psal se rok 2002 a v nejslavnější dálkové rallye se po třech letech nadvlády jednoválcových speciálů opět objevil na zlaté pozici dvouválec. Naposledy. Na trase Arras–Madrid–Dakar závodil na dvouválci KTM LC8 950R Fabrizio Meoni a továrna KTM měla nejvyšší ambice.



MH Rating: Adventure ikony

Milníky adventure historie. Kategorie cestovních endur sice patří k těm nejmladším, ovšem její popularita rok od roku raketově stoupá. Co předcházelo všem těm dnešním cestovním korábům a velkým nastrojeným endurům?



Představení: Ducati Diavel 1260/S

Nezaměnitelný, nenapodobitelný a zcela unikátní. Tohle všechno je Ducati Diavel a letos přijíždí v nové formě s ještě větším randálem. Stejně jako u většiny ostatních modelů s dvouválcovým motorem Testastretta i tady se základem stala verze s objemem 1262 cm3 a proměnlivým časováním ventilů DVT. A letos tu máme nárůst výkonu i točivého momentu na monumentálních 159 koní.



MH Test: Triumph Bonneville T120

Vestička a motýlek. Párkrát do roka se nám dostanou do ruky motorky, které vybočují z řady nejen svým designem, ale i celkovou filozofií a z ní vyplývajících pocitů. A jestli je na takové stroje někdo specialista, pak je to rozhodně britský Triumph.



MH Test: Harley Davidson Fat Boy 107´

V testovacím kalendáři MH seděl otylý hoch pevně až na konci loňského play-listu. Jeho jméno bylo navíc zapsáno v tabulce až nezvykle stroze – Fat Boy. Žádné kudrlinky, doplňky a běžné nejapné komentáře našeho postpubertálního dorostu. Že by přeci jenom respekt před mašinou s velkým M!



MH tipy: Jak vybírat motorku?

Zastavil mě tuhle kamarád a povídá: „Chci motorku, poraď.“ Následoval výčet modelů, který měly mezi sebou společný fakt jen ty dvě kola. Jak si tedy správně vybrat? To je téma, o kterém bude následující souhrnný materiál.



MH Test: GAS GAS Ranger

Enduro dvoutakt na vlastní kůži. Na trh se v této době dostává nový model od Gas Gas výstižně pojmenovaný Ranger. První prototyp byl představen již v červnu při testech modelové řady 2019 a nám se podařilo jeden kus třístovkového Rangera z ověřovací série řádně otestovat.



MH Exclusive: nová Honda CB500X

Lehkonohá zábava je tou správnou cestou k parádní a zároveň levné zábavě (nemá toto nějaká kurtizána vytetované na bedrech?). U motorek se projevuje pozitivně jak na rychlosti, obratnosti a schopnostech v zatáčkách, tak na úspoře paliva, nízkém opotřebení brzd, pneumatik i podvozkových dílů. Win-win situace.



MH Test: Polaris ve sněhu

Ač to bude znít sebebláznivěji, do letošního února jsem osedlal snad všechny mašiny, které mě nějakým způsobem přitahovaly, včetně nějakých těch quadů. Ale sněžný skútr pro mě až do nynějška zůstával velkou neznámou. Proto jsem s upřímnou radostí uvítal možnost účastnit se prezentační akce značky Polaris v sněhem zasypaných Krkonoších.



Zimní hmyz: Vespa GTS 125

Veselý předkrm letošní testovací sezony ještě zavadil gumama o sníh, a pokud dočtete až do konce, dozvíte se, co má společného se strojem úplně jiný kategorie – Yamahou MT-10. Všichni to znáte. V půlce února se nečekaně oteplí o dva stupně, škvírou v ocelové obloze dopadne na zem zbloudilý paprsek a už vás to svrbí a uvažujete, že jestli to do zítra vydrží




SPORT: rozhovor Jakub Smrž

Jeden z nejúspěšnějších závodníků uvede po skončení vlastní kariéry na světovou superbikovou scénu dva mladé kluky a pokračuje dál v roli manažera… Kubo: „V loňském roce jsi ukončil kariéru. Co jsi měl v plánu dělat poté? Věnovat se rodinné firmě nebo úplně něčemu jinému?“




MotoGP: První závod, Katar 2019

Začít musíme zákonitě u úřadujícího mistra světa Márqueze. Ten, jak si laskavý čtenář jistě vybaví, končil loňskou sezonu s neustále se vyhazujícím ramenem. Tento stav byl nakonec natolik zoufalý, že si vyžádal na začátku prosince (tedy po podzimních testech) operaci. Navíc nešlo o žádnou rutinu! Čtyřhodinový chirurgický zásah u doktora Mira byl až nečekaně invazivní směrem ke kloubní jamce, a dokonce i sám Márquez po něm prohlásil, že za svou kariéru ještě nic podobně zlého nezažil.




Historie: MS Grand Prix
6.díl MS 2001–2010

Období let 2001–2010 je možno bez nadsázky nazvat Rossiho érou. Nejde snad ani jinak, neboť tento Ital získal v nejprestižnější třídě celkem sedm mistrovských titulů – a bylo vcelku jedno, zda to byly pětistovky, litry, nebo třída do osmi set kubíků. Zbylé tři si po jednom rozdělili Nicky Hayden (2006), Casey Stoner (2007) a Jorge Lorenzo (2010).




SPORT: rozhovor Alex Barros

Jo, to byl souboj s Ericem Granadem. Je to mladý 22letý jezdec. Začal jsem tady závodit v roce 2017 s Hodnou, poté jsem přesedlal na BMW. K závodům jsem se vrátil, protože jsem chtěl pomoci brazilskému šampionátu a mladým jezdcům. Od roku 2012 jsem tu měl tým v nižší kategorii pro podporu mladých jezdců. Užíval jsem si to, ale sponzoři a také televize se mě ptali, zda bych se nechtěl účastnit aktivně, aby šampionát ještě více vzrostl.



WSBK: První závod, Phillip Island 2019

Už hodněkrát jsme si zde o tom povídali. Dorna se snaží závody MS Superbike opět nějak vyrovnat a zdramatizovat, a to hlavně ve prospěch nás diváků. Jenomže ono se to stále ne a ne podařit. Víme o snahách redukovat technická pravidla, o zásazích týkajících se řídicích jednotek ECU, existuje možnost omezení na maximálních otáčkách a víme i o tom, že by si jednotlivé projekty měly držet i jakýsi finanční strop. Všechno papírově fajn




MH tipy: Trénink na motorku

Zapomeň na sílu! „Nejdřív to musíš umět, abys to mohl dělat rychle. A teprve potom to můžeš vydržet dělat i dlouho…“ Památná věta trenéra Jirky Heiníka. Byli jsme u něj, když dával do těla mladé závodnici Saše Pelikánové, která letos poprvé pojede svět.




Co máme v TLAPÁCH

GPS lokátor a systém MotoAsist: MotoAsist jsem nainstaloval do motorky ještě před oficiálním spuštěním služby, pomáhal ji vyladit a hned od začátku mě ta myšlenka bavila. Jasně, není to za pár korun, ale nejenže máte motorku neustále pod kontrolou…

Restless ledvinový pás: Nejpříjemnější překvapení posledních měsíců…




Technika: Motocyklové rámy

Rám drží celý ten kolotoč pohromadě. Motor, přední vidlice, zadní kyvná vidlice, stupačky, sedačka… Je alfou a omegou ovladatelnosti celého motocyklu a jeho geometrie výrazně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Tohle je velká alchymie a probereme si to pěkně do detailů.



Nejlepší silnice
Mnichovo Hradiště – Český Dub

Často se nás ptáte, kde nejraději jezdíme. Tak jsme dali hlavy dohromady a připravili pro vás ty nejlepší silnice, co známe. Začneme cestou na rozhraní Středočeského a Libereckého kraje, kterou známe všichni doslova nazpaměť.




MH na akci: Motosalon 2019

Desátý jubilejní ročník; Výstaviště PVA EXPO Praha v Letňanech; 4 dny, 5 pavilonů, 22 000 m2 výstavní plochy; 64 000 návštěvníků – z toho 23 000 v sobotu; 366 vystavovaných značek; 162 vystavovatelů; 8 soudků piva Svijany na stánku Motohousu se všemi našimi kamarády.



Příběhy z historie: Krátký život československého desma

Desmodromický rozvod je dnes prakticky synonymem pro motocykly Ducati. Málo se ví, že také v Československu vzniklo několik motocyklových motorů s nuceným zavíráním ventilů. I když v takových projektech třímal potenciál, neměly dlouhého trvání.




Custom scéna
Triumph Bonneville/Thruxton/Bobber 1200

Dvanáctka Triumph. Když už jsme se na něm v tomhle čísle povozili, tak proč se rovnou nepodívat, jak se Triumphů z řady Modern classic zhostil customový svět. Ta rozličnost přístupů nás naprosto fascinuje.



MotohouseKy u Maliny

V road racingu zasvěcených Hořicích na nás čekalo pokorně usmívající se děvče, které nás pohostilo talířem sušenek a teplý čajem. Okamžitě jsme s BezVěrkou získaly pocit „jako doma“ a při drbání její stříbřitě mourovaté a velmi společenské kočky jsme začaly pokládat zvědavé otázky týkající se změn v její kariéře.



Nový tištěný Motohouse 4/2019

V prodeji od středy 20. března 2019
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

 

Motohouse 4/2019 v digitální podobě

 

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-4-2019

DIGIPORT: https://www.digiport.cz/detail/floowie_pu/365403/775_mh-4-2019

ALZAMEDIA: https://www.alza.cz/media/motohouse-d2171472.htm

 

3 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno