Motohouse, který držíte v rukách, vznikal za zvláštních podmínek. Kancelář zamčená, ani jednou jsme tam nebyli. Všechno se dělo z domova. S nervozitou jsme sledovali, jak moc se začne motocyklový svět pokládat, ovšem důsledky jsou zatím v nedohlednu. Postřehli jsme ale také jednu zásadní věc – solidaritu. Do té se zapojili také motorkáři prostřednictvím skupiny #motorkaripomahaji, a to nás samozřejmě zahřálo u srdce dvounásob.

Aktuální číslo nechť je pro všechny nadšené a obětavé i jakousi odměnou. Hodně motorek, hodně témat, setkání s jednou z největších českých legend jako taková malá kompenzace přesunutého hořického závodu. Jsme moc rádi, že se všech pozitivních věcí držíte s námi, a těšíme se na pestré jaro.

 


MH Exclusive – Ducati Streetfighter V4 S

Děláte si prdel? Tohle přece nemůžete myslet vážně! V dnešní době nesmíte dát zlobivému dítěti pohlavek, ale klidně si můžete napochodovat do voňavého obchodu Ducati a legálně odjet na takové zběsilosti, jakou nový Streetfighter bez jakýchkoliv náznaků pochybností je! Je to motorka pro někoho, kdo přesně ví, proč chce právě ji. Racionálních důvodů pro její vlastnictví totiž skutečně není mnoho, ale koho zajímají nějaké rozumné důvody… Motorky nejsou rozumné, motorky jsou o emocích a prožitcích. A těch je tady doopravdy moc. U Ducati je všeho vždycky víc.

 


MH Fascinace – Streetfighter

Proč původní Ducati Streetfighter za tu současnou? Aby se vám naskytl fascinující pohled na změnu. Není to jen evoluce jednoho stroje, je to totální změna myšlení celé značky. Pouhých deset let a vše se převrátilo – technika i design. Vůbec tady nehodláme rozumbradovat nad tím, jestli je hezčí starý Streetfighter, nebo ten dnešní. To si každý porovnejte sami. Budeme mluvit jen technicky. Současný Streetfighter, vycházející z Panigale V4, nemá klasický příhradový rám, jen jeden velký odlitek před motorem a druhý za ním.

 


Test pneumatik – Bačkory na sportovní motorky

O dobré gumě se toho dá říct dost. Může vám ušetřit spoustu bolesti, starostí a nárazů… a to se teď nebavíme o skutečných pneumatikách. Ale žerty stranou. Jaký smysl má utratit hromadu zlata za nejnovější motorku a navěsit na ni super drahé doplňky, když ji potom obujete do pneumatik, které nestojí za nic? Usaina Bolta asi taky neuvidíte, že by běžel v rozervaných teniskách, že? V dnešní době, kdy jsou gumy docela drahé, byste si měli pečlivě vybírat.

*Dunlop D213GP – směs Medium/Medium
*Continental Race Attack Comp – směs Medium/Medium
*Pirelli Supercorsa – směs SC1/SC1
*Metzeler Racetec RR – směs K1/K1
*Michelin Power Cup EVO – směs Medium/Medium

 


MH Exclusive – Kawasaki Z H2

Nové Z je čistokrevná surovost. Ale přitom až nerealisticky jemná. To, co se továrně povedlo udělat s motorem, jednoduše bere dech. A teď vůbec nejde o to, jak dodává svůj neskutečný výkon a decimuje rovinky. Tak silná jednotka jednoduše nemá právo být zároveň tak jemná a použitelná. Musí v tom být nějaká černá magie, jinak si to absolutně nedovedu vysvětlit. Řadový čtyřválec Zed přikrmovaný kompresorem necuká, nerachotí, nekucká. Je to ryzí definice vytříbenosti. Nebojím se říct, že díky tomu se zdá jeho 200 koní a masivních 137 Nm točivého momentu vlastně v pohodě kontrolovatelných a „user friendly“.

 


Představení novinka – BMW R 18 First Edition

BMW nás napínalo tak dlouho, až z toho mohl být dost snadno malér. Ale v Mnichově nenechali nic náhodě a svůj první cruiser po mnoha letech vyšperkovali tak, aby se mohl směle postavit americké konkurenci. Hned po představení se strhla vlna plivanců (někteří holt musí) na výfuky. Taky bychom tam asi dali laďáky, ale zase všechna čest za odvahu tak výrazně odkázat na historii. Celá motorka je totiž prošpikovaná mnoha odkazy na legendární R5 z roku 1936. Podívejte se na rám, tvar nádrže nebo otevřený kardan. To smekáme, pánové!

 


Představení novinka – Suzuki V-Strom 1050XT

Chcete dojet na konec světa, tam se pousmát, otočit se a ve stejné pohodě dojet i zpět? Přesně pro tohle je předurčený nový litrový V-Strom. Pokud jste pamětníky, při prvním pohledu na nový V-Strom se vám jistě ihned vybaví legendární a taky robustní model Suzuki BIG. Kdysi kasovní trhák japonské značky vyhlášený svou nezničitelností a spolehlivostí. BIG byl ale na rozdíl od V-Stromu osazen jednoválcovým motorem, nejsou tedy úplně pokrevními příbuznými. Letošní V-Strom 1050XT jde ale ve svém odkazu na sportovní minulost Suzuki ještě dál, k dostání je v lakování Heritage Special, které odkazuje na účast v legendární Rallye Paris Dakar.

 


MH dlouhodobý test – Honda CRF1100L Africa Twin

To každopádně. A o dost. Ve všech otáčkách je tady mnohem větší tah. Jedenáctka jde lépe za plynem, a ať už máte otáčkoměr kdekoliv, vždycky se dočkáte velice příjemného tahu s potřebnou dávkou razance. Na papíře má o necelých 100 kubíků větší motor jen o nějakých pět kilowattů více, ale jedna věc jsou prospekty a druhá potom reálný svět. Africa prostě upaluje tak, jak byste si představovali, a ve chvílích, kdy minulá generace mohla působit lehce ospale (ve dvou, s bágly, plně naložená), CRF1100L letí s úplně jinou a dosud nepoznanou surovostí. To dobré ale zůstalo, takže je pořád nesmírně jemná v jakýchkoliv otáčkách a neprotestuje, když se někde zapomenete o kvalt výš.

 


MH dlouhodobý test – BMW F 900 XR

Když jsem se poprvé díval na devítkové XR, prolétlo mi hlavou hodně věcí. Nejživěji se mi ale vybavily všechny ty už skoro zapomenuté chutě z doby, kdy jsme cestovali Evropou křížem krážem a objevovali pro nás tehdy nový svět. Byli jsme zvědaví, jezdili jsme slušně, chtěli jsme hlavně hodně vidět a nezažívat komplikace. Od té doby mám pro přímočaré stroje s vysokým užitkovým indexem slabost, mám je moc a moc rád! Doba navíc přináší spoustu dobrého, takže dnes už „cesťák“ nemusí být jen neohrabaná skříň, ale dá se s ním docela dobře sžít a nadmíru schopně koexistovat i v normálním životě.

 


Nejlepší silnice č.343/354
Hlinsko – Nové Město na Moravě

 

Co si budeme povídat, do Brna musíme párkrát do roka každej. Ale když je čas a člověk to nemusí hnát po dálnici nebo jedničkách, může si užít luxusní silničky v samém srdci Žďárských vrchů. Logické by bylo napojit se na 354 v Krouně, ale vzhledem k tomu, že tímhle směrem vždycky šupeme od Pardubic přes Chrudim nebo od Havlíčkova Brodu, stáhne nás to na Hlinsko. Světelná křižovatka u městského úřadu nejde přehlédnout, tak to tady vezměte na 343 směr Seč.

 


MH dlouhodobý test 2020 – Indian Challenger

Pro Indian je tohle další motorka, která má hodně změnit. Má se nejen postavit konkurenci ze Spojených států a Japonska, ale také ukázat, že to jde trochu jinak. Má na to? Jmenuje se PowerPlus a říkají o něm, že je to nejsilnější cruiserový V2 motor. Bezesporu bychom našli protiargumenty, ale pojďme se shodnout, že mezi sériovkami ze současné nabídky to tak je. Jednotka, původně vyvíjená pro Victory, je bezesporu velkým převratem. Objem 1768 cm3, to už je samo o sobě dost brutální, ale tady se k tomu přidává moderní čtyřventilový DOHC rozvod a také chlazení kapalinou.

 


Redakční dream garage

Domluvit se na jedné nejlepší motorce je samozřejmě u nás v redakci naprosto nemožné. Ani jako jednotlivci si však nedokážeme vybrat pouze jednu jedinou topku. A tak jsme před sebe postavili virtuální výzvu: Neřešíš peníze ani místo a stavíš si vysněnou garáž. Co v ní bude? Jedna motorka pro radost ze života člověku úplně stačí a vsadím svý poslední boty na to, že je to klidně zrovna ta utýraná žalostná chuděra, kterou máte ve svý garáži.

 


MH Test – Yamaha Ténéré 700

Všichni už na ní jeli Mně se ta mrcha jako naschvál vyhejbá. A to jsem na ni tolik zvědavej! Víte, Ténéré je pro mě totiž kult. Tak nějak tam pořád cítím ten závan písku ze Sahary, byť je mi samozřejmě jasný, že dnešní motorky nemají s Dakarem (kterej není v Dakaru) nic společnýho. Ale ta první, jednoválcová s obrovskou nádrží… to musela bejt kravina. Však ji taky hned předělali. Napadá mě, že tenkrát to bylo upravené XT, stejně jako u pozdějších generací. Tak, Yamaho, šup, kde máme dvouválcové XT700?

 


Sport historie
Kdo byl Gustav Havel

Neopakovatelná, úchvatná, silná a slavná, taková byla generace mužů, kteří v šedesátých letech hájili barvy českých značek a dokázali naše stroje protlačit až na pódiová místa mistrovství světa. Svou závodní kariéru začínal Gustav Havel krátce po druhé světové válce na motocyklech často takové víceméně domácí výroby. Byl ovšem vyučený letecký mechanik a spolu se svým bratrem Jiřím si dokázal v podstatě se vším nějak poradit. Sehnal se rám, k tomu nějaký motor, dali vše dohromady a mohlo se jezdit. Gustovy první závody s takovýmito motocykly se datují do roku 1949. Celkem mu to šlo a postupně začal dosahovat dobrých výsledků a také sbírat věnce za pódiová umístění.

 


Sport – MotoGP

Čekali jsme kouzelnou sezonu, jenže hajzlík zvaný Covid-19 měl maličko jiný plán. Motosport je silný, bezpochyby i tuto krizi přežije, ale je jasné, že i jindy nedotknutelná a pyšná MotoGP si bude muset výhledově hledat nějaký sakra dobrý krizový plán. Nikdo si totiž nemůže myslet, že až se otevřou „stavidla“, vše se rozjede stejně, jako jsme byly po dlouhá léta zvyklí. Situace se zkrátka změnila. Sesumírovali jsme proto to nejelementárnější, co by podle nás mohlo závody Grand Prix v nastávajícím období ovlivnit. Rozhodně ale nečekejte žádnou snahu vytvořit katastrofické scénáře.

 


MH SERVIS – Yamaha FZ1 FAZER

První jarní pomazlení se se svou motorkou je věc nejen intenzivní a milá, ale i nadmíru užitečná. Následující článek je určen pro všechny, kteří možná nemají ruce permanentně zašmírované od oleje, ale přesto se nebojí si na motorce občas něco málo udělat. Sepsali jsme a nafotili ty nejjednodušší operace, které hravě zvládne každý z nás. Jedná se skutečně o to nejzákladnější, co můžete udělat doma v garáži zhruba za hodinku a nestojí to ani kdovíjaké peníze! Tak se do toho s námi klidně pusťte, své motorce (i sobě) tím před sezonou jen prospějete!

 


Rozhovor – Martin Heřmanský

Víte, že máme v Čechách jednoho z nejvýše postavených manažerů v rámci značky Harley-Davidson? Jelikož teď netráví většinu života v letadle, podařilo se nám Martina Heřmanského odchytit na rozhovor. Mluvit budeme nejen o současné krizové situaci, ale i o časech budoucích. Ani když pracuje z domova, nebylo snadné Martina zastihnout. Dlouhé dva týdny jsme hledali půlhodinové okno v jeho nabitém diáři. I přesto to zase byla pohoda a milé povídání. Martin sice působí jako drsný profík, se kterým se do sporu v rámci firmy dostat nechcete, ale na druhou stranu je to normální chlapík, s nímž si rádi posedíte u piva a pokecáte o motorkách. V našem případě tedy u kávy a trochu širších témat.


Cestopis
Cesta za krásami Norska a dobytí Nordkappu

Po předchozích zkušenostech jsme si byli jisti, že zamíříme na sever, tentokrát do Norska. Nádherná země mnoha možností s výjimečnou přírodou, vodopády a fjordy skýtající úžasné pohledy, které nám matička Země připravila. A když už tedy tam, tak hurá až na nejsevernější území. Blížil se konec roku 2017 a my pomalu začali přemýšlet, kam se další rok vypravíme na motorce. Plánování trvalo dlouho, nechtěla jsem ponechat nic náhodě. Čerpala jsem hlavně z turistického průvodce Norsko od Rough Guides a z internetu, skládala postupně informace dohromady. Cílem bylo za necelý měsíc vidět, co nejvíce půjde. Povedlo se a já mám radost, že vám mohu vylíčit krásy dalšího evropského skvostu.

 


Přestavba
Royal Enfield Bullet by ROD Custom Motorcycles

Úprav a přestaveb jednoválcových pětistovek od Royal Enfieldu jsme asi všichni už viděli řadu. Je tedy velmi těžké s tímto základem ještě překvapit. A přeci se to ROD Custom Motorcycles z Třebíče povedlo. Na počátku bylo slovo. To slovo bylo „stavte“! Nevyřkl ho Bůh, ale pánové z českého zastoupení Royal Enfieldu směrem k dílnám. Nabídka byla jasná – každá motorka na základ s výraznou slevou, po zimě vyhodnotíme vítěze a ten dostane zpátky celou sumu. Royal KickStart Battle #1 mohla začít.

 


MotohouseKy – rozhovor Kateřina Eislerová

Jelikož patřím k lidem v čase jaksi zkušenějším, občas se mi stává, že mě z motorky bolí záda, a dokonce mám i zatuhlé prsty na rukách. Proto jsem pátrala po nějakém časově nenáročném terapeutickém cviku, u kterého by mi vydrželo předsevzetí cvičit ho aspoň dvakrát týdně po dobu delší než měsíc. Čínská medicína, které se věnuju, má více zaměření. Jedním z nich je akupunktura. Ta je úspěšná hlavně při nápravě pohybového aparátu. Fytoterapie je zas ideální při léčbě orgánů. Velmi prospěšná je i masáž tuina.

 


Happy End – soutěž

I v dnešní nelehké době pro vás máme dva fajnový dárky, který určitě potěší. Co byste řekli na víkend strávený na Enfieldu nebo parádní oblečení? Pusťte se do toho, je to snadný.

 

  1. Soutěž o víkend na Royal Enfieldu Twin
  2. Soutěž s MotoVšem o dres Sinisalo a kšiltovku KINI

 

 


Nový tištěný Motohouse 5/2020:

V prodeji od úterý 5. května 2020
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

Prodej čísla na dobírku JEDNORÁZOVĚ: https://send.cz/casopis/411/motohouse

 

Digitální publikace Motohouse 5/2020

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-5-2020

ALZA: https://www.alza.cz/media/motohouse-5-2020-d5835989.htm?o=2

 

5 KOMENTÁŘE

  1. Ahoj, nové číslo vyjde 6. června, tím dnem bude distribuován zároveň i předplatitelům

    Dík moc, těší nás zájem – a hezký den 🙂

  2. Ahoj všem, samotnou rychlost distribuce my zde v redakci neovlivníme. Je taková doba, jaká je, pošta ale vše jistě v nejbližší době zvládne.
    Děkujeme všem, za přízeň i zájem. Tentokrát tedy i za malou trpělivost.
    Redakce MH

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno