Nacpali jsme ho až po okraj tím nejlepším, co nám z jara přistálo v pazourech. Divoká Huska 701, se kterou Adam Peschel terorizoval moravskou katedrálu rychlosti, nebo fantasticky hravá devítka od Kawasaki. Somik brázdil středočeské louky a pole na novém V-Stromu a k tomu si ještě střihnul svezení na jedné nádherné raritce.

Blonďatá Eliška nám pomohla u focení dvou velkých naháčů, které jsme si neskutečně užili, a zbylo po nás na silnici pár pěkně tlustých černých čar. Máme zkrátka trochu pro každého a je úplně jedno, co vám chutná – hlavně aby toho bylo dost.

 

 


SPECIAL TEST – Husqvarna 701 Supermoto

Když jsem v roce 2016 dostal do rukou tehdejší model Husqvarny 701, jako motocyklového kaskadéra mě ohromila svou mrštností, obratností, výkonem, když jsem kravil na polygonu, ale zároveň působivým chováním na silnici, když jsem se šel vozit kolem komína. Doprovázelo mne zalíbení a nutkání se častěji vozit v provozu. Postupně mě to polklo jako zkušená „coura“. Teď uběhly necelé čtyři roky a pod prdelí mám model 2020, který začíná po ujetých dvou tisících km dostávat docela solidní klystýr…

 


ANGLIE
Kevin Schwantz replica – 1991 Suzuki RGV500 XR76

Všichni jsme měli své modly, když jsme vyrůstali, je to tak? Zatímco já jsem si liboval v obskurních kapelách a jejich zpěvácích, Oliver Lawrence z Lincolnshiru měl zcela jiný idol – byl jím závodník Kevin Schwantz a jeho Suzuki RGV500. Pamatujete? Tenkrát byly tyhle pětistovky právem považovány za absolutní milník techniky a jejich plakáty visely ve všech správných garážích světa! Tohle není žádná obyčejná replika závoďáka Kevina Schwantze.

 


MH Test – nová Kawasaki Z900

Oblíbená devítka Z letos přijíždí v ještě lepší formě, a protože si o to vyloženě říkala, dostala pěkně pokouřit. Nelze pochybovat o tom, že Z900 je pro samotnou Kawasaki moc důležitá. Totální celosvětový bestseller, masivně úspěšný model na všech trzích. Jenom to ukazuje na fakt, že stačí vzít správný ingredience a namíchat z nich zatraceně chutný mix těch správných chutí. A pochopitelně taky pomůže, když na ni nalepíte lákavou cenovku. Všechno tohle se fabrice povedlo a od roku 2016 se devítek po celém světě prodalo přes 32 000 kusů. Fakticky velký číslo. Jedna je dokonce i u nás ve firmě.

 


Zkušenosti majitele – Kawasaki Z900

Jak už jste možná pochopili, jednu z těch dcer jsem si vzal a od té doby jsem šťastným majitelem Z900 2018. Její novější ségra byla toho času ještě na houbách. Tuhle krasavici mi doporučili kluci z redakce, za což jsem jim vlastně dodnes nepoděkoval. Doháním tedy rest a s dvouročním zpožděním děkuji za doporučení a trpělivost při všech mých stupidních dotazech. Nebylo to se mnou lehké, uznávám. Pojďme ale k věci… Vyšlo to pěkně, obě motorky jsme vyzvedávali zároveň. Moje byla po pravidelném servisu a nový Zed se přidal k ní, a tak se mi naskytla chvilka na ono pověstné šmejděníčko. Na první pohled se zdá být vše „na svém místě“.

 


Fascinace – Doktor Big

Jedna věc kolem nového V-Stroma rozhodně bouří vášně. Jedni nadávají, druzí kvitují. Řeč je o jasné inspiraci designem legendárního modelu DR750/800 zvaného Big. Na chvíli si porovnejte obrázky a hned vám bude jasné, že když designéři Suzuki malovali nového V-Stroma, měli tuhle legendu před sebou. My se postavíme na stranu kvitujících, tahle jasná inspirace nás baví. O to víc, že Suzuki sáhla i po barvách připomínajících dakarské speciály. Chybí už jen ty nápisy Marlboro nebo Camel!

 


MH Test – Suzuki V-Strom 1050XT

V-Strom jako by vždycky stál tak nějak v koutě a moc se necpal dopředu. Byl jsem svědkem hromady debat o koupi velkého cestovního endura – většina si vystačila v souboji BMW vs. KTM, někteří přidali, jestli jim bude stačit Africa (Proč by proboha nestačila?!), labužníci zabrouzdali k Ducati, sem tam ještě tak někdo k velké Ténérce a tím to hasne. Nikdy jsem nikoho neslyšel uvažovat o V-Stromu. A přece na něm mám za poslední dny nějakých 500 km jak po silnici, tak mimo ni. A ani na vteřinu mě nenapadlo, že by to byla špatná motorka. Naopak…

 


Téma – Krádeže motorek

Zabezpečit motorku stoprocentně je nemožné, ostatně stejně jako jakýkoli majetek. Pokud ale máte svou motorku hodně v lásce a nechcete o ni přijít, existuje několik způsobů, jak nenechavcům jejich práci přinejmenším ztížit, nebo je vůbec od krádeže odradit. Stačí si dostat pod kůži alespoň základní pravidla.Základní předpoklad k tomu, abyste co nejvíc ochránili svou motorku, je NEBÝT LÍNÝ! Vězte, že není horšího pocitu než přijít na místo, kde jste zaparkovali, a zjistit, že tam už nic nestojí a motorka je fuč!

 


MH TEST – Aprilia Tuono V4 1100 Factory vs. BMW R 1250 R

Vlastně to byl ze začátku pouhý „převoz“ motorek v rámci našeho dalšího testování. Ty motorky si nejsou navzájem podobné, nejsou ani zacílené na stejné zákazníky, natož aby někoho napadlo zařadit je do nějakého vzájemného srovnání. Jenomže velké naháče to jsou, kilometry na tachometrech svižně přibývají a my s Carlosem se střídáme za jejich řídítky s neskrývanou radostí. Mám rád, když máme chuť se o ty motorky přetahovat jako dvě čerstvě obdarovaný malý děti. „Ty vole, ta je neskutečně dobrá!“ pere to do mě Karel se svým typickým okouzlením v očích.

 


MH TEST – Ducati Scrambler 1100

Povídačka, že tohle je první Honda od Ducati, už je poněkud ohraná, ale nemůžu ji tady neuvést, poněvadž jsem ji slyšel z více stran. Je ovšem nepravdivá. Stejně jako ta, že tohle je scrambler. Je vždycky dobrý být donucen změnit pohled na věc a vzdát se svých předsudků. Scrambler 1100 Special mě v této duševní disciplíně úplně položil na lopatky. Ukázal mi, že můj původně negativní přístup k němu postrádá smysl. Ba co víc – po našem krátkém soužití si docela umím představit, že tohle může pro leckoho být ta vysněná motorka na celý život. Vědí své….

 


Představení – Ducati Scrambler 1100 PRO

Ducati nás dlouho napínala tím, co budou nové modely Scrambler 1100 s označením PRO. Spekulovalo se o nové elektronice nebo o vyšším podvozku ve stylu Desert Sledu. Nakonec jde ale o drobné designové hrátky. Celé to začalo tím, že se u Ducati rozhodli upravit motor tak, aby splňoval normu Euro 5. A když už se pustili do změn, chtěli také něco pro oko. Motor zůstává na první pohled beze změn, kromě úpravy emisí a hluku se nic zásadního neodehrálo.

 


MH TEST – Honda CBR650R vs. Honda CB650R

Bylo to pár hodně zábavných dnů. Vzali jsme dvě šestky od Hondy a vyrazili na výlet. Chtěli jsme zjistit, jak velké rozdíly mezi nimi ve skutečnosti jsou, protože v prospektu vypadá technika naprosto identicky. Jenže ze zkušeností už dávno víme, že to nemusí být tak jednoduché, což se potvrdilo i u těchhle dvou Hond. Jezdili jsme převážně po běžných okreskách, ale samozřejmě jsme se neudrželi a obě vzali i na nejlepší kus asfaltu v celé republice, který se nachází kousek od Brna.

 


MH Test – nová KTM 390 Adventure

Každý je zvyklý, že malý obsah znamená i nízkou motorku. V tomto případě to ale opravdu neplatí – 390 ADV je vysoký, přeci jenom je to terénní motorka a světlá výška 200 milimetrů je výhoda oproti konkurentům. Když už však nohu přehodím, najednou se pode mnou motorka trochu ztratí. Ano, ze sedla je tak akorát a nemám problém dosáhnout na zem, kdykoliv je potřeba. Jednička zapadne bez rány, což je u KTM poměrně zajímavé, a vyrážíme vstříc prvním metrům.

 


Českou stopou na Tourist Trophy – 1. díl

Neuvěřitelná trať, neuvěřitelná historie a neodmyslitelný otisk české stopy v ní. Naše stroje i naši jezdci brázdili trať Tourist Trohy na ostrově Man již od roku 1932 a právě všem těmto statečným mužům bude patřit tento třídílný seriál. První díl je věnováno období třicátých až padesátých let.

Richard Uvíra; František Brand; František Juhan; František Bartoš; Václav Parus; Jiří Koštíř

 

 


8 dobrých rad nejen pro závodní motorky

Letos na jaře na to byl čas. Dojeli jsme za Márou na dílnu na to dlouho si slibované kafe a pokecali o tom, jak si správně připravit sportovní motorku. Nejvíc nás samozřejmě zajímaly ty „na kapotách“, ať už pro okruhové ježdění, nebo pro stále populárnější road racing. Jaké jsou tedy nejdůležitější kroky k tomu, abyste si mohli říct, že pod sebou máte na trati správně fungující motorku? Komu a čemu věřit, co je skutečně důležité, a co se mnohdy v praxi naopak projeví jen jako blud? Zbytečně vyhozenými penězi to začíná, nepříjemnými zraněními to končí.…

 


MH na akci – Poslední pivo

Skončit dobrovolně v nejlepším je jistě ta největší frajeřina, na niž zdaleka ne každý má koule. Avšak siroty po ní zůstaly. To se takhle potkal filmař Radek s fotografem Jakubem… A někde v začátcích toho příběhu figuroval okrajově i Motohouse, na což jsme dodnes hrdí, protože to, co následně vzniklo, je prstem zapsáno do zlaté olejové skvrny motorkaření v Čechách, ba citlivější jedinci mohou cítit zásadní stopu pneumatiky Klasick Wheels i ve svých duších. Trvalo to jen krátce přes tři sezony, ale vydalo to za celou dekádu, a kdo byl na některé z jimi pořádaných akcí účasten, těžko kdy zapomene. Klasick Race, Bison Ride, Orientační závod…

 


Klasik test – Suzuki RE5 Rotary

Wankelův čarokočár. Několik let se kolem té motorky motám. Viděl jsem ji rozebranou do posledního šroubku, ale nastartovaný motor zatím jen přes video. Dnes je ten den, kdy se konečně máme setkat tváří v tvář. Dnes se svezu na Rotary! Miluju technické úlety. Líbí se mi, když to někdo zkusí jinak. Málokdy se ale člověk dostane k něčemu, čemu by se dalo říkat slepá cesta. Prostě to buď funguje a pak to známe všichni, nebo nefunguje a pak to skončí jako prototyp a máme utrum. Jenže Rotary ne. Ta se dostala do finální výroby, a dokonce v ní tři roky pobyla.

 


MH na akci – #motorkaripomahaji

Začalo to vlastně trochu punkově. Aleš si položil otázku, co může v koronavirové krizi dělat. Šít roušky neumí, tisknout štíty také ne… Ale mohl by prostě sednout na motorku a zavézt potřebné na konkrétní místo. Česká pošta v té době naprosto nestíhala a švadlenek, které doma šily, se najednou vyrojilo neuvěřitelné množství. Takže proč do toho nezapřáhnout pár dalších motorkářů? Prvních pár dní používali takové ty zastaralé věci, jako telefon a e-mail, pak ale přišel nápad přesunout celou aktivitu na Facebook. A tak vznikla skupina #motorkaripomahaji a všechno začalo okamžitě růst neuvěřitelnou rychlostí.

 


MH Cestopis – Norsko 2.díl

Před námi byl výjimečný úsek cesty č. 55 z města Luster do města Lom. Jednalo se o vysoko položenou horskou silnici s výhledem na nejvyšší horu Norska Galdhøpiggen a další velikány. Teplota se rapidně snížila, a to nejen při pohledu na zasněžené vrcholky špičatých hor. Byli jsme tak uchváceni, že jsme tento úsek projeli s otevřenou pusou, bez zastavení a jediné fotky, což mě teď mrzí. A když jste nahoře, musíte někdy i dolů. S tím stoupala teplota. Přejíždíme náhorní plošinou až k odbočce na placenou cestu k vyhlídce Dalsnibba.

 


Custom scéna – Já jsem… Shovelhead

Slavný motor Harley-Davidson z roku 1966 svým designem i vlastnostmi stále láká velkou řadu customérů. Vybrat ty nejzajímavější byl tentokrát hodně náročný oříšek. Ovšem Walt Siegl k tomu přistoupil obráceně – rozhodl se postavit motorku, která tu nebyla a podle něj chyběla na trhu v 60. a 70. letech. Tehdy se do Spojených států začaly valit lehké evropské a později i japonské naháče a Harley-Davidson se svými těžkopádnými čopry a touringy nedokázal konkurovat. „Chtěl jsem postavit motorku s kouzlem 60. let, ale tak, aby nevyžadovala příliš údržby a technických znalostí.“

 


MotohouseKy – Lepší živit než-li šatit

Oblečení na motorku není nejlevnější záležitostí, a čím sofistikovanější si vyberete, tím víc si připlatíte. Je ale potřeba si uvědomit, že nám v provozu jde v podstatě neustále o život, a pokud by člověk kromě motorky měl ještě do něčeho smysluplně investovat, pak právě do svého šatníku. Hitem poslední doby jsou motorkářské džínsy, zaměřily jsme se tedy na ně a na pomoc povolaly osazenstvo oblíbeného obchodu na Ořechu.

 


2x soutěž na červen:

Nebojte se, soutěžit se bude i tentokrát! Zájem je veliký a my jsme rádi, že vás to baví. Tak pojďte zkusit vyhrát nějaký ten příjemný dárek.

1.Soutěž o moto kosmetiku Unpass

Banda z Unpassu vyrábí ty nejlepší pičifuky na ty naše mazlíky a dnes si zahrajeme o jeden z nich, konkrétně o sadu na čištění a ochranu kůže

2.Soutěž o Batoh RSA Visibility

Jaká musí být minimální výše objednávky, aby zákazník obdržel dárek v obchodu MotoZem zdarma?

 

 

 


 

Nový tištěný Motohouse 6/2020:

V prodeji od pátku 5. června 2020
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

Předplatné Česko: www.send.cz

Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

 

Digitální publikace Motohouse 6/2020

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-6-2020

ALZA: https://www.alza.cz/media/motohouse-6-2020-d5860665.htm

 

5 KOMENTÁŘE

    • Ahoj, rádi odpovíme. Víťa udělal osobní rozhodnutí, neodešel od Motohouse, ale od motorek jako takových. Naplno se teď věnuje lezení a skalám. A i to samozřejmě jede zcela naplno !! Tak jak to k němu patří 😉

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno