Takhle to má být. Je léto, takže máme v nabídce hned 13 testů motocyklů. Je doba, kdy si vybíráme své mašiny, tak ať jsme našim čtenářům co nejvíc ku pomoci. Vedle testování jsme ale také nelenili, pročíst budete moct reportáž z letošních 300ZGH v Hořicích, oslavíme životní jubileum jedné velké silničářské legendy, netradičně jsme pojali letošní Distinguished Gentleman’s Ride (snad vás to zpracování pobaví) a kdo bude mít ještě málo, může se podívat, jak jsme přes zimu stavěli opravdovou závodní enduro motorku, na které jsme už absolvovali i náročnou řeckou Hellas Rally. Je toho prostě hromada. To svoje si najde každý.

 

 

 


 

MH EXCLUSIVE
Aprilia RSV4 Factory vs. Yamaha YZF-R1

Na tuhle chvíli jsem se těšil od okamžiku, kdy jsem R1 poprvé přivezl domů po renovaci v Trautman servise. „Musím ji vzít do Brna. R1 přece na okruh patří, a teď je navíc ve stavu, kdy si se zatáčkami Masecu hravě poradí.“ A teď je konečně tady, připravená nekompromisně servat gumy náporem 150 koní nesvázaných žádnou elektronikou. Tohle je ryzí nefiltrovaný zážitek, protože, přátelé, tady končí všechna sranda! Nebo vlastně začíná, jelikož bychom to nebyli my v Motohousu, abychom si nepřipravili nějakou tu kulišárnu.

 

 


 

MH EXCLUSIVE – Srovnávací test cenduro

Každou z nich v izolaci už dobře známe, ale nikdy jsme je neměli možnost vyzkoušet v pořádném terénu. Cestovní endura ale podle nás do offroadu patří, a proto jsme vyrazili do úžasné Albánie a dali jim nažrat místního prachu a kamení. Tohle si určitě přečtěte!

*KTM 890 Adventure R
*Ducati DesertX
*Aprilia Tuareg 660
*Huqvarna Norden 901

 

 


 

MH TEST – BMW R 1250 RS

Na začátku by bylo asi dobré si rozmyslet, kam vlastně tuhle motorku v nabídce zařadit. Nebo lépe řečeno, proč si vybrat právě tuhle R 1250 RS. Vycházejme samozřejmě z toho, že jste rozhodnuti pro BMW. A hned se nám jako první nabízí srovnání s modelem S 1000 XR. Vždyť v podstatě jde taky o silniční a cestovní polokapotovanou motorku se silně sportovním nádechem. Jenže XR stojí na trochu jinak koncipovaném podvozku, má jinou ergonomii (sedí se na ní víc vzpřímeně než na RS), a hlavně je osazená čtyřválcovou pohonnou jednotkou a tam, lidově řečeno, je někdy té ukřičenosti až moc.

 

 


 

MH TEST
Triumph Speed Triple 1200 RS

Pokud vás vůbec neoslovuje vůně Itálie nebo Rakouska, a místo toho máte slabost pro britské ostrovy, pak se připravte, ten Speed vám bude tuze chutnat! Triple 1200 RS může totiž být ta motorka, po které jste vždycky toužili, jako by byla stvořena jen pro vás. Vítejte v nové éře Triumphu, kde tradiční hodnoty doplňuje ohromný výkon a vyspělá elektronika. Je to mašina pro dnešní dobu, ale stále z ní cítíme to voňavé staromilství, kterého se nechceme zbavit.

 

 


 

MH TEST
Yamaha XSR125 Legacy

Modelovou řadu Sport Heritage moc dobře již známe a to v podobě s dnes již legendárním dvouválcovým motorem CP2 v modelu XSR700, ale i jako model XSR900 s tříválcovým motorem CP3. Tuto řadu nejlépe popíši vystihujícím sloganem výrobce “Inspirováno minulostí, určeno pro budoucnost.” Dnes se tu v testu tentokrát podíváme z této řady na jednoválec, ale ten vám sáhodlouze také nemusím představovat! Tento kapalinou chlazený motor s maximálním výkonem 15 koní baví.

 

 


 

MH TEST
Harley-Davidson Nightster Special

Což, prosím, nechápejte jako kritiku. Taková je prostě realita doby, daná mimo jiné i politicko-byrokratickýma obstrukcema, které výrobce v jejich bohulibé kreativitě jistě značně limitují. A taky a především skutečností, že chceme-li prodat co nejvíc kusů, pak je ideál nutně jen jeden – totiž zábavná, uživatelsky příjemná motorka, se kterou se nenadřete a rodinný rozpočet s ní nedostane ránu větší, než je nezbytně nutné.

 

 


 

MH flotila
Moto Guzzi V100 Mandello S

Řeknu to hned na začátku, ať už se k tomu nemusíme nikdy vracet. Chápu, že Moto Guzzi má své výroční barvy, ve kterých chce prezentovat svou momentální vlajkovou loď, ale přiznejme si, že ta červená se zlatými koly byla jinačí písnička. O tu totiž pohledem i slovem zakopávali lidi, které jinak motorky vůbec nezajímají. Byla prostě dechberoucí. Skutečná bohyně na dvou kolech. Pro single jedince ideální seznamovací prostředek.

 

 


 

MH TEST – Kawasaki Ninja 1000SX

Evoluce je fajn. Když se něco nepovede na první dobrou, vychytají se tomu mouchy, doplní se nové funkce, zlepší se elektronika a jednoduše dostaneme lepší motorku. Aktuální model řady SX benefituje z velmi dobrého základu. Přesto to ale není jen faceliftovaná tvářička. Kawasaki implantovala rovnou celý nový rám, taky design musí odpovídat době. Litrová SX je tedy moderní s ostře řezanými rysy. Místy sice působí malinko tučněji a od sportovního modelu Ninja je už přece jen daleko, ale rodinné vazby jsou pořád znát.

 

 


 

Redakční pohled
nová Honda XL750 Transalp

Pojďme rovnou na věc. Co mě napadne jako první po odjetí několika prvních kilometrů na novém Transalpu? To, že ta motorka fakt naplnila do puntíku všechna všeobecná očekávání. Na silnici je lehká, hravá, dobře čitelná a ovladatelná. Pověst nelhala, je to opravdu skvěle postavená a vyvážená motorka, a pokud potřebujete mít stroj takzvaně „na každý den“, tohle je ta nejlepší volba. Testovaná motorka má navíc příplatkovou sadu Urban, takže s velkým horním kufrem, proto je naprosto super, když chcete na své mašině sedět skutečně každý den a opravdu ji užívat.

 

 


 

MH TEST – CFMOTO 450SR

„Ty jo, ta vypadá fakt nádherně.“ První věc, která mě napadla, když vystrčila svůj špičatej čumák ze dveří showroomu. O její existenci jsem sice věděl a už na fotkách mě zaujala, ale nic z toho mě nepřipravilo na prvotní šok ze setkání naživo. Tohle je opravdu krásná motorka – ostrá, nasupená a na první pohled rychlá. Je to jedna z těch, u nichž se velmi těžce odhaduje jejich skutečný objem. Neznalý člověk by přísahal, že je to minimálně šestistovka.

 

 


 

SPORT – Legendy naší historie
Bedřich Fendrich – 80 let

Osmdesátiny jsou nepochybně vhodnou příležitostí k určitému bilancování a v případě motocyklového závodníka Bedřicha Fendricha je určitě na co vzpomínat. Vždyť má na svém kontě 31 vyhraných mistrovských závodů a 8 titulů mistra republiky! S těmito čísly se řadí mezi nejúspěšnější závodníky celé historie našich silničních závodů. Pokud statistiky nelžou a paměť neklame, tak během své kariéry absolvoval celkem 364 závodů od prvních startů v oblastních závodech až po Grand Prix mistrovství světa.

 

 


 

SPORT – MotoGP
Odjeto je 1000 Grand Prix

Vše začalo rokem 1949. Úplně první Grand Prix se jela v pátek 17. června na okruhu, který asi všichni dobře znáte – na trati Tourist Trophy na ostrově Man. Historicky prvním závodem byla pak kubatura 350 cm3, v níž se prvním vítězem Grand Prix stal britský jezdec Freddie Fright na stroji Velocette. Tedy značka, kterou dnes již pamatuje málokdo. Naopak nejúspěšnějším výrobcem v Grand Prix je historicky Honda, která má na kontě aktuálně 817 vítězných GP.

 

 


 

SPORT – Road Racing
300 zatáček po šedesáté

Než jsem letos třetí květnový víkend vyrazil do Hořic na mých milovaných 300 zatáček GH, zalezl jsem si s kafem na tři hoďky do hlubin archivů na internetu a trochu se prošel celou tou slavnou historií. Dohledat se dnes už skutečně dají mraky nádherných fotografií (i zajímavé texty), a když to člověk chce vnímat, vidí najednou v podstatě nekonečnou řadu vzpomínek, snů i obrovských emocí. Na letošek byl avizován 60. ročník, tak bylo dobré si to trochu připomenout. A hned také vím, o čem chci dneska psát…

 

 


 

SPORT – WorldSBK Misano

Začněme hlavním tématem superbikového paddocku – potvrzením posezonního odchodu Topraka Razgatliogla od Yamahy. Bylo to hodně nečekané, vše proběhlo v podstatě ze dne na den. A už bylo na rok 2024 podepsáno u BMW. Ve své podstatě dost riskantní rozhodnutí, nad kterým hodně lidí kroutí hlavou. Turek rozhodně nepřestupuje do stáje, která by aktuálně měla byť jen teoretické medailové ambice. Proč to udělal? Co je za tím skryto? A nebyla to hloupost? Nebude tento možná až moc impulzivní akt znamenat krok zpět v jeho kariéře?

 

 


 

SPORT – MH rozhovor
Petr Svoboda WorldSSP300

Od dob Lukáše Peška opět zažíváme ten úžasný pocit, kdy se na závodech mistrovství světa hraje i naše česká hymna. Skvělé závodění v podání Petra Svobody nadchlo, a je tedy načase se ptát… To, co se povedlo při prvních závodech, bylo velké zadostiučinění za všechny ty roky, ale bez podpory WRP by to nebylo možné. Vše zůstává stejné, musíme stát nohama na zemi a postupně na tom stavět.

 

 


 

CO MÁME V TLAPÁCH

Dnešní tlapy budou věnovány stále dotazovanému tématu – pneumatikám. A něco se dozvíte i o košili, kterou často vídáte na fotkách s naší Lenkou.

*Dámská kevlarová košile Rusty Pistons RPSWW45 Village Red

*Pneumatiky Mitas E-07+ Enduro Trail

 

 


 

MH na akci
Stavíme rally motorku

Tento článek píšu před odjezdem na první závod letošní sezony, a sice Hellas Rally v Řecku. Je to ve víru hektických příprav a stresu, kde se kazí, co může, všechno se prodlužuje a mě uklidňuje právě toto psaní. Po loňském úspěchu na Dinaricu jsem se letos rozhodl účastnit evropského mistrovství FIM Tout Terrain Rally Cup. Celkem čtyři závody (Řecko, Rumunsko, Chorvatsko a Španělsko). O každém závodu vás, milí čtenáři, budu informovat právě tady na stránkách světově proslulého Motohousu.

 

 


 

2023 Hellas Rally Raid
MH Milda & první závod v Řecku

Všechno začíná hodně dlouhou cestou. Naše banda zvolila cestu Česko–Slovensko–Maďarsko–Rumunsko–Bulharsko a finálně Řecko. Slyšeli jsme totiž pár příběhů od jiných lidí, co měli zkušenosti s kreativitou srbských celníků. Dokážou být pěkný hovada. Cesta přes jižní Rumunsko, a hlavně Bulharsko je místama pěknej bubákov a solidní estráda špinavých prostitutek. Určitě bylo po cestě na co koukat a jízda jako taková byla v podstatě bezproblémová.

 

 


 

Distinguished Gentleman’s Ride

Rychlé písty zachraňují Rychlokvaškovi prostatu. Jednoho dne v klubovně odvážných Rychlých pístů…

 

 


 

MH Custom
Já jsem… Gaston

U českého zastoupení BMW přišli předloni na skvělý nápad. Když už prodávají motorky vhodné k přestavbám, bylo by dobré ukázat také jejich potenciál. Vloni se tak ukázala první ze série, nádherný dragster R 18 Henne Tribute. Pro letošek bylo jako základ vybráno R nineT Scrambler a jako téma nic menšího než BMW a Dakar Rally. Budete-li totiž v dějinách sportu hledat značku BMW, určitě narazíte na jméno Gaston Rahier a fotku bílo-červeného rally speciálu s nápisem Marlboro na boku.

 

 


 

Jak jezdit
Co s sebou na adventure?

V první řadě si musíme uvědomit, co nás čeká a kam se chystáme. Vzhledem k prodejním číslům vidíme, že kategorie motocyklů adventure / dual sport obrovsky převažuje nad ostatními, a tak bychom vám rádi poradili, jak se připravit na toulky, kde využijete terénní potenciál svých strojů. Není důležité jen „co sbalit“, ale taky „do čeho“! Mezi věčné diskuse, jestli chcípat klíčkem, nebo chcípákem, kůže, nebo textil, 100oktan, nebo 95, nám přibylo další téma. Kufry, nebo brašny?

 

 


 

 

Nový tištěný Motohouse 6/2023

V prodeji od úterý 20. května 2023
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

 

Digitální publikace Motohouse

https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/551660/775-motohouse-6-2023

 

 

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno