Ještě pořád jsme se neoklepali z toho překvapení, které nám Harley Davidson před dvěma lety přichystal. Američani, kteří do té doby stavěli těžkotonážní cruisery.

Nejen že postavili cestovní enduro, ale oni postavili velmi dobré cestovní enduro. Dokonce tak dobré, že se směle může postavit jak evropské, tak japonské konkurenci.

Jasně, spoustu milovníků BMW, KTM nebo Hondy teď bude házet nějaké vtipné hlášky, ale je to fakt. Pan America je konkurenceschopná. Jak to dokázali? Tak předně se jim povedlo postavit velmi dobrý motor.

Kapalinou chlazený dvouválec Revolution Max s objemem 1250 cm3 nabídne maximální hodnotu výkonu 150 koní, ale to není to nejdůležitější. Podstatné je, že svým charakterem dokáže vše, co člověk od cendura čeká – pobavit, neunavit při dlouhé cestě a nezabít v terénu.

 

 

Samozřejmě mu v tom pomáhá elektronika, díky které si můžete nastavit nejen sílu a reakci na plyn, ale také brzdný účinek motoru nebo náklonové ABS a kontrolu trakce. Všechny systémy fungují špičkově.

Moc nás baví také výborně naladěný podvozek Showa, který při rychlé jízdě na asfaltu výborně drží a komunikuje, v terénu naopak bravurně žehlí nerovnosti.

U modelu Special je pak navíc elektronicky nastavitelný a semiaktivní, takže se sám přizpůsobuje aktuálním jízdním podmínkám. Doplatit si pak můžete také za jednu specialitku – adaptivní nastavení výšky. Jednoduše řečeno, jakmile zastavíte, motorka se sníží, abyste z ní lépe dosáhli. A bude to dobré nejen pro menší jezdce. Ona je totiž Pan America docela velká motorka, což s sebou přináší jednu výraznou devizu, a tou je komfort.

V pohodě se tady rozvalí i dvoumetrový jezdec se spolujezdcem, a díky skvělému sedlu to můžou táhnout na jeden zátah, dokud nebude třeba tankovat. Pokud pak zatoužíte po nějakých těch offroadových hrátkách, Pan America se vám stane skvělým parťákem. Stačí přenastavit, a najednou pod sebou máte měkkou motorku s jemným motorem a perfektní ergonomií.

 

 


foto: @MOTOHOUOSE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno