V okolí nejkrásnějšího evropského okruhu Portimao jsme dneska proklepnuli novinku Hondy s označením NC700X. Jde o univerzální a nenáročný bajk, který toho i přes svůj skromný výkon nabízí vážně dost. Jak se nám tedy na první ťuk líbil?

Honda s novým NC700X jasně útočí na lidi, kteří budou přestupovat ze stopětadvacítek, nebo se budou k motorkám po nějaké době vracet a nebudou chtít žádnou divočinu. My jsme dnes na NC dali 160 km po různých typech silnic a můžeme říct, že tohle je vážně motorka, která rozumným tempem zvládne všechno.

Hlavní novinkou je řadový dvouválcový motor, který má kvůli omezení řidičáků výkon 35 kW. Možná si řeknete, že to na sedmikilo není moc, a v tom vám dám za pravdu. Tahle hodnota ale nevypovídá nic o tom, jaký pocit z něj při jízdě máte. Tak především, má příjemný zvuk (kvůli němu má přesazenou kliku o 270°) a táhne skoro od volnoběhu. Aby měla jízda správný švih, musíte ho používat zcela jinak, než na co jste zvyklí třeba ze čtyřválců. Tady je všechno soustředěno na nízké otáčky a nemá smysl ho trápit přes 6000, protože hned za touto hodnotou už zasahuje omezovač. Ano, mít reálně k dispozici čtyři tisíce otáček není moc, ale i tak NCčko slušně upaluje. Na dálnici jsem viděl na dotočenou šestku 195 km/h a to bude většině lidem bohatě stačit.

Z motoru jasně cítíte – a Honda se tím nijak netají – že tady se hrálo především na co nejmenší možnou spotřebu. Je jasné, že když motor nebudete točit, nebude ani žrát. Továrna se chlubí spotřebou do čtyřech litrů na sto, což zní parádně. My jsme měli po těch 160 km v sedle průměr 4,36 l/100km, a to je velmi slušný s přihlédnutím na to, že jsem s kolegou Pavlem docela slušně mazal.

A jak opravdu jezdí? Je to typická Honda, takže nemůžete čekat žádné přehnané emoce, ale u takovéhle mašiny je ani nikdo vyžadovat nebude. Všechno funguje, motorka je stabilní, dobře zatáčí. Podvozek si poradí i se špatnou silnicí, i když plně naložená bude mít asi tendenci k většímu houpání od zadního péra. Jednoho koutouče na předním kole se nebojte, v kombinaci s C-ABS motorku zastaví s jistotou. Maličko mě mrzí nemožnost nastavit krok brzdové páčky – tady je holt vidět, že se skutečně šetřilo.

Naprosto výborným technickým řešením je schránka na místě, kde byste normálně hledali nádrž. Vejde se tam i integrální přilba – zkoušeli jsme to! Tady je vidět, že nad motorkou někdo vážně přemýšlel a myslelo se i na praktičnost. Velmi dobrý je posez a NC má i fajnový řídítka. Na jejich nedostatečnou šířku si občas stěžujeme, tady ale pasují dobře do ruky. Digitální budík se dá číst i za přímého slunce, škoda jenom, že mu chybí víc funkcí – okolní teplota by byla fajn.

NC700X není vůbec obyčená motorka, právě naopak! S přihlédnutím k ceně, za kterou se bude prodávat, toho dostanete tolik, že nemáme právo si na něco stěžovat. Tu vám sice zatím nesmíme prozradit, ale věřte tomu, že půjdete do kolen. Tuhle mašinu si totiž bude moct dovolit opravdu každej, a to je jedině dobře.

O dalších nových motorkách od Hondy si můžete přečíst ZDE.

Foto: Karel Táborský

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno