Když továrna z Noale představila v roce 2006 svůj šílený dvouválec SXV 450 a 550, hodně se spekulovalo, zda najde své využití i v silničních motorkách. Aprilia se do toho sice nepustila, ale pokud po tom toužíte, najdete řešení v Anglii.

Britští specialisté na okruhovky z GP45 totiž prodávají kit, který vám vaše SXV změní na okruhový stroj a nově dokonce také na silniční, která má podle všeho dokonce britskou homologaci. Z původního supermota zůstane motor s rámem a kyvkou, ostatní jde většinou pryč.

Nejdůležitější je samozřejmě podvozek. Přední vidlice je závodní upside down 43 mm od Marzocchi, zadní sériový tlumič Sachs sice zůstává, ale je třeba dle návodu zkrátit pružinu. Kola jsou hořčíková a dodává je Marchesini (na silniční verzi model GP). Další věcí, kterou zůstává, jsou brzdy, původní radiální čtyřpístky brzdí skvěle. Pak už stačí jen změnit rozetu, dát nové přepákování a nastrojit celý stroj do kapot.

Při pohledu na tuhle vymazlenou krasavici nás napadá, proč se do toho Aprilka nikdy nepustila, když je to v podstatě jednoduchá konverze. Šedesát koní na zadním kole sice není bůhví jaká trága, ale můžeme vám zaručit, že je to motor hodně rychlej a vzteklej a při hmotnosti 120 kg si na okruhu ani silnici rozhodně neuděláte ostudu.

Foto: gp45.co.uk

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno