Pojďte si s námi zasoutěžit! Cena rozhodně není jen tak ledajaká. Hrajeme o motorkářské hodinky české značky Prim v hodnotě téměř padesáti pěti tisíc korun! A to už stojí za to věnovat pár minut hledání správných odpovědí, nemyslíte?

Díky společnosti ELTON Hodinářská a.s., která v Novém Městě nad Metují vyrábí exkluzivní náramkové hodinky značky PRIM, máme jedinečnou příležitost pozvat vás k soutěžení o speciální motorkářské hodinky PRIM Rider. Pojďme se na tyhle krasavice trochu podívat, ať víte o co se hraje.

RIDER’S STORY – HODINKY PRO NÁROČNÉ

Když Čechy zaskočily povodně, z nejedné motorky se stalo regulérní a respektované služební vozidlo. Přibližně v té době mi za řídítky začalo chybět vědomí času. Mnoho motorek dodnes nemá tuto informaci integrovanou na palubní desce a klasické náramkové hodinky jsou k ničemu, pokud zrovna nejezdíte v triku s krátkým rukávem. Já osobně však bez kožené bundy s chrániči, či bez rukavic nevyrážím. Snad proto mě zaujaly fotky z druhé světové války, na kterých měli piloti velké náramkové hodinky, navlečené přes kožený overal.

Myšlenka byla na světě! Bylo však jasné, že není možné jen upravit některý ze stávajících modelů náramkových hodinek, jejich číselníky jsou příliš malé, než aby byly dobře čitelné i během jízdy. Navíc, pokud mají být hodinky stylovým doplňkem a ne jenom samoúčelným výrobkem, nemůžou se na bundě ztrácet. Tím spíš, že při použití kvalitních kožených rukavic jsou umístěny až v půli předloktí, kde už má většina motorkářských bund vložené chrániče.

Tak se zrodil první podstatný rozměr motorkářských hodinek – 40milimetrový číselník. Optický dojem z něj je výrazně větší než z klasických pánských hodinek (28 –30 mm), což si uvědomíte teprve v okamžiku, kdy se vám dostanou do rukou. Od obrovského číselníku se pak odvinuly všechny ostatní rozměry, materiály a technologie výroby.

 

ROZMĚRY, MATERIÁLY A KONSTRUKCE

Při konstrukci byl kladen velký důraz na kvalitu materiálů a vysokou užitnou hodnotu. Všechny součástky pouzdra i spony jsou frézovány z masivního kusu nerezové ocele 316L. Průměr hodinek bez korunky, který je rovných 52 mmdélka pouzdra 67 mm, si vynutily výrobu originálního, na míru vyráběného koženého řemenu o síle 3 mm a šířce 30 mm (o 50% více, než u běžných pánských hodinek). Nerezové šroubovací dno a konstrukce korunky umožňují bezpečně garantovat vodotěsnost 50 m vodního sloupce, proto se není třeba obávat jakékoliv nepřízně počasí.

Technickou zajímavostí je originální způsob uchycení řemenu. Ten je na obou stranách pouzdra sevřen destičkami a prošroubován tak, aby nemohlo dojít k jeho vytržení. V horní části pak design pouzdra umožnil ještě jednu pojistku, a tou je rozšířený konec řemenu, který se „zahákne“ do tvarové komory pouzdra. Řešení s prošroubovaným řemenem se nakonec ukázalo jako ideální i pro konstrukci spony. Ta je z pevnostních i estetických důvodů rovněž vyfrézována z masivního kusu ocele a tvoří důstojně hmotnou protiváhu rozměrnému pouzdru.

 

DYNAMICKÝ DESIGN

Originalitu hodinek postavil designér Michal Jelínek na asymetrii pouzdra. Zatímco horní část byla tvarována tak, aby připomínala dvouválcový motor do V, dolní část nese inspiraci palubní deskou, respektive tou její částí, která nese kontrolky. Obrácené uchycení řemenu umožnilo dát šroubům ještě vizuální funkci. Nejenže samy o sobě dělají design agresivnějším, ale zároveň připomínají již zmiňované kontrolky.

Dalším prvkem připomínajícím motorku je vystouplý rámeček skla, který částečně chrání sklo před poškrábáním. Výsledek dává do harmonie a stylové čistoty všechny součásti i materiály. Dynamické tvary RIDERů uspokojí jak zájemce z řad majitelů sportovních motocyklů, tak i početnou skupinu vlastnící motocykly typu cruiser nebo chopper.

 

PRO INDIVIDUALITY

Vyrábíme provedení s automatickým nátahem nebo s ručním nátahem. V prvním provedení je použit strojek Quartz Ronda 715, ve druhém PRIM kalibr 94. Každý zákazník však může hodinky dále modifikovat. Za příplatek lze upravit barvu a design číselníku, barvu a tvar ruček nebo frézovaný popis zadního víka hodinek – například jméno budoucího majitele.

Samostatnou sérii tvoří provedení se zvýšenou odolností proti extrémním klimatickým podmínkám. Hodinky jsou určené v prvé řadě pro profesionální uživatele sněžných skútrů v oblastech, kde je jejich použití takřka životní nutností. Dále pak pro sportovní a expediční použití. Hodinky jsou uzavírané v ochranné atmosféře argonu, jejíž úkolem je eliminovat vzdušnou vlhkost v hodinkách. Však se také model Rider účastnil expedice na samotný vrchol světa Mt. Everest (čtěte zde).

A cena? Základní prodejní cena Quartz modelu je 14.800 Kč, u modelu s mechanickým samonatahovacím strojkem (výroba PRIM) pak 54.000 Kč.

V naší soutěži hrajeme o dražší model, automat…

 

SOUTĚŽNÍ OTÁZKY:

1) Kalibr s jakým označením využívají hodinky PRIM IGEN 38?
2) Od kterého roku se v Novém Městě nad Metují vyvíjejí a vyrábějí hodinky?

 

Odpovědi zasílejte na mail soutez@motohouse.cz a to do 30. 4. 2014. Do mailu, prosíme, krom správných odpovědí uveďte celé jméno a město vašeho bydliště. Výhercem, kterého vyhlásíme v MH 7/2014, se stane 916 správný příchozí mail.

!!! Z každé mailové adresy akceptujeme pouze jednu odpověď!!!
Odpovědi na soutěžní otázky hledejte na webových stránkách výrobce www.prim.cz.

 

HODNĚ ŠTĚSTÍ!!!

 

Foto: Prim

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno