BMW chystá představit nástupce mocného S 1000 RR a důvěryhodné zdroje z fabriky mluví o tom, že nová motorka dostane semi-aktivní odpružení z HP4 a dokonce i dokonalejší systém ABS, který by měl být schopný zabránit pádům na přední kolo při nájezdu do zatáčky.

Šéf BMW Stephan Schaller nedávno potvrdil britským novinám MCN, že S 1000 RR se bude dál vyvíjet, ale nespecifikoval žádné další detaily o technice. To bylo jenom pár dní předtím, než se na internetu objevily obrázky nového prototypu, který se podařilo vyfotit před mnichovským vývojovým střediskem. Schaller řekl MCN: “Náš model S 1000 RR udělal velký kus práce a je to motorka, podle které se všechny porovnávají.”

Zprávy z fabriky mluví o tom, že nový model bude prvním produkčním motocyklem, který bude vybaven novou generací systém ABS od Bosche, na kterém se pracuje už přes tři roky. Systém MSC (motorcycle stability control) by se měl začít vyrábět v letošním roce a nové RR by měla být první mašina, která ho bude mít.

MSC dokáže zabránit smyku předního kola, i když je motorka už v náklonu díky kombinaci senzorů ABS, náklonu motorku a pomocí přenášení brzdného účinku mezi předním a zadním kolem. To by mohlo výrazně přispět k bezpečnosti při brzdění do zatáček, které se používá hlavně při rychlé jízdě na závodním okruhu.

Podle fotek to vypadá, že nová motorka bude mít i nové budíky, které se nápadně podobají těm, které má velký cesťák K 1600 GT. Ze superbiku HP4 by mělo RR přebrat semi-aktivní odpružení, což dává smysl. Už minulý rok nám zástupci továrny potvrdili, že tento systém řízení podvozku se bude v budoucnu objevovat na více modelech.

Foto: MCN

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno