Při posledním testu litrové Ducati MotoGP pro příští rok továrna testovala i nástupce svého civilního superbiku 1198. Italský časopis Moto Sprint zachytil prototyp při jedné z testovacích jízd na závodní trati v Mugellu.

O možné podobně nového modelu Ducati jsme už psali. Teď je ale podle nejnovějších fotek jasné, že 1199 bude vypadat úplně jinak než první skici naznačovaly.

Motorka jezdila v závodním provedení s nutným maskováním a dělila se o závodní trať v Mugellu s Valentinem Rossim, který testoval litr pro příští rok v MotoGP. Podle dostupných informací měl na nové 1199 jezdit italský superstockový závodník Danilo Petrucci. Fotka Superquadraty vyšla dnes ráno v italském časopisu Moto Sprint a od té doby byl italský jezdec bombardovám na své fanouškovské stránce otázkami o nové motorce. Zatím ale taktně mlčí 🙂

Z této fotky můžeme vykoukat pouze to, že si mašina zachovala letmo uložené zadní kolo. Rám je schován pod kapotáží, ale mluví se o tom, že by měl klasický trubkový rám nahradit monokok, který používá továrna v MotoGP. Není ale možné říct, zda půjde o karbonový rám a vzhledem k jeho ceně si o něm můžeme asi nechat jenom zdát.

Zadní péro je namontováno horizontálně a kyvná vidlice je opravdu dlouhá (to obecně zlepšuje trakci zadního kola). To by ukazovalo i na to, že motorka má mít zcela nový motor (pořád to má být dvouválec) s velmi krátkým zdvihemobrovským vrtáním. Z toho plyne i kódové jméno “Superquadrata”, což znamená něco jako “nad-čtvercový” motor.

Další rozdíl od předešlých motorů Ducati je v tom, že by jednotka neměla být do tvaru písmena “L”, ale mělo by jít o klasické “Véčko“, kdy zadní válec není zakloněn, ale je více dopředu. To umožňuje prodloužit kyvnou vidlici a většina váhy motoru by měla být uprostřed motorky.

Z hlediska designu toho moc nevidíme, protože kamufláž se továrně hodně povedla. Líbí se nám krátký zadek, který připomíná Aprilii RSV4. Tu ostatně navrhoval Miguel Angel Galluzzi, který dříve pracoval u Ducati.

To, že motorka jezdila v závodní specifikaci, naznačuje, že se továrna bude pravděpodobně chtít vrátit do superbiků s plně továrním týmem.

Za nás můžeme říct, že tohle je mašina, na kterou se příští rok nejvíc těšíme a nemůžeme se dočkat, až nám v mailu přistane pozvánka na její oficiální testování. Možná… :)))

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno