Až to jednou pomine, a ono to pomine, začneme opět vybírat a hledat motorky. Připravili jsme pro vás krátký materiál, který by vás mohl nasměrovat. „Kam s sebou“ – to je ta otázka, kterou byste si měli položit vůbec jako první 😉

 

Střední naháče

(nejčastější volba)

+ nejlepší poměr výkon/cena, neplatíš moc a pobavíš se dosyta
+ většinou velmi šikovná v zatáčkách
+ intuitivní pozice pro jezdce, příjemně nastavená řídítka
+ když to spadne ze stojánku, nebývá to tak fatální škoda

– poznáš, co znamená „nažrat se větru“
– spíš takový pracant než velká okrasa

 



Velký naháče

(nejvíc chlapská volba)

+ výkon se rovná radost; čím je ho víc, tím je to líp
+ široká nádrž mezi koleny zas dodá sebevědomí
+ mívají už velká sedla i pro spolujezdce

– žere to, občas až hodně moc (benzin i materiál)
– někdy už může být problém větší váha
– a zapomeň na top speed, víc než 160 km/h se nedá dlouho vydržet

 



Supersport

(nejztřeštěnější volba)

+ to nejvícrychlejší, co existuje
+ můžeš mít chvíli dojem, že Rossi je tak trochu jako ty
+ každý okruhový den tě posune o strašný kus dál
+ to posouvání hranic je na tom nejomamnější

– jen tak „domů“ už je dnes kupuje málokdo a ty z okruhů můžou mít i velký boláky!
– komplet oblečení, výbava a gumy – tohle to je drahá sranda…

 

 



Cestovní enduro

(nejrozumnější volba)

+ největší pohodlí a odhodlanost cestovat
+ největší ochrana proti psímu počasí
+ největší vybavenost asistenčními a bezpečnostními systémy
+ dnes již i skvělé podvozky, takže dá i hodně (rozuměj hodně!) svižnou jízdu

– na někoho to může být až moc velký lešení
– když koupíš GS nebo AT, počítej s tím, že budeš mít dost masovou motorku

 



Stylovka

(nejvíc cool volba)

+ retro je teď v módě, ale většina modelů je natolik nadčasová, že nebude ostuda na nich jezdit ani za 40 let!
+ vrátily do světa motorek skromnost, a to se počítá jako velké plus!
+ radost v otevřené přilbě společně s pomalu odžitou jízdou, to je něco, co nelze nemilovat
+ propojují kulturu, invenci a techniku – zajímavá komunita

– motorky na krátký trasy, velký cestování tady bolí, a jak!
– bečka sádla na takový stylový motorce fakt moc dobře vypadá

 



Čopr

(nejvíc srdcová volba)

+ kupují je lidi, kteří vkládají do motorek nejvíc ideálů
+ ten chrom, pocit ze železa, nízký sedlo – jízda víc než obřad
+ nejezdíte rychle, a to je pro hodně lidí velké plus
+ udrží nejvíc cenu, koupíš a skoro za stejný peníz prodáš

– jen ty tvrdé podvozky – občas bolí záda
– a oproti ostatním motorkám dost odlišný přístup k zatáčkám

 



Skútr

(nejpraktičtější volba)

+ někomu to vyhovuje, že nebývá označován jako motorkář
+ nejlepší pro každý den
+ nejlepší na parkování
+ nejnižší provozní náklady
+ nemusí se řadit
+ a většinou se do nich dá schovat i přilba

– skútry mínusy nemají, jen to prostě není motorka

 

 

 


foto: archiv MH, KTM, Honda, Indian

 

4 KOMENTÁŘE

  1. Super… Krásně vysvětleno ,že to pochopí i vemeno. Koupit si nahače a pak brečet ,že na mě fouká …to už je diagnóza.
    Skútr je prostě nejlepší .. žádné minusy to chceš

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here