Když kafe, tak bez cukru a s cigárem. A když café, tak pěkně postaru s bubnovou brzdou a kupou hliníku. Přesně, jak to udělali u Champions Moto

Café racer kultura se rozlezla do všemožných koutů naší planety a potkala tam desítky různých osobitých stylů. Najdete kafe s různými motory od jednoválců z ostrých endur, až po šestiválcové Hondy CBX. Ale přijde mi, že tím nejsprávnějším je pořád řadový dvouválec a pokud možno přímo z Británie, odkud tento kult pochází. A pokud chcete moderní motor, pak vám nezbude, než sáhnout po Triumphu.

 

A tak to také udělali pánové ze dvou customových firem Streetmaster a Mule Motorcycles, kteří se za účelem tohoto projektu (a pár dalších zde) spojili a udělali novou firmu Champions Moto. Sériový motor z Triumphu Bonneville řádně vyladili, tedy až po té, co dostal karburátory Keihin FCR 39mm, pořádné sání a vlastní výfukovou soustavu. Výsledkem je potom 78 koní na zadním kole, což znamená nárůst o nějakých 11 koní oproti originálu.

 

Rám se sice tváří jako originál, ale to je pouze zdání. Jde totiž o výrobek firmy Streetmaster, lehkou konstrukci z chrommolybdenových trubek. Stejně tak kyvná vidlice, o kterou se stará tlumič Racetech. Na předku pak najdeme vidlici z Buellu Cyclone. Obě pletená 19ti palcová kola mají ve svém středu bubnové brzdy, vzadu je upravená z Yamahy XS650, vpředu pak speciál od firmy Grimeca. Vlastní výroba, to jsou všemožné páčky, držáky, ale také celá karoserie z hliníku doplněná a nádherný lak v barvě Triumph Amaranth Red.

 

Díky použití lehkého rámu, hliníkových kapot a celkovému odlehčení se podařilo stlačit hmotnost Brightonu na parádních 161 kg, mluvíme tu o úspoře neuvěřitelných 63 kilogramů oproti sériovému Bonneville. A to už je sakra velký strojařský kumšt. Pojmenovat svoji motorku Brighton, tedy jménem podle britského přímořského města, které bylo v 50tých letech jedním z center Rockers kultury byla od Champions Moto vcelku troufalé. Podle nás ale rozhodně tuto drzost obhájili. Motorka je na prodej za 37 500 dolarů, tedy nějakých 715 tisíc Kč. Stojí za to?

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno