Pokud si chce prémiová značka Triumph vychovat svého zákazníka, musí mu nabídnout i nějaký vhodný nízkoobjemový stroj.
Triumph otevřel tuto kapitolu minulý měsíc, když představil světu dvě úplné novinky. Tou první je městský model Speed 400 a tou druhou trochu více allroadově zaměřený Scrambler 400 X.
Motory mají obě motorky stejné, jednoválec o objemu 398 cm3 s předpokládaným výkonem na úrovni 40 koní. Obě jsou osazeny bytelnými USD předními vidlicemi Big piston o průměru 43 mm, u modelu Scrambler 400 s lehce vyššími zdvihy.
Scrambler bude také o 9 kilogramů těžší (179 kg i s náplněmi), bude mít o něco delší rozvor a logicky výš umístěné sedlo. Vše je zde samozřejmě zacíleno na nováčka a méně zkušeného jezdce, nehledejte tedy žádné komplikace v podobě složité elektronické výbavy, legislativní povinnostní je samozřejmě ABS a oba modely budou mít k dispozici i jednoduchý systém trakční kontroly.
Hezky vypadají určitě budíky, těm dominuje velký analogový ukazatel rychloměru a menší LCD displej, kde takoví jezdci docení hlavně asi ukazatel zařazené rychlosti.
Při pohledu na motorky je jasné, že se zde hodně designově hrálo na příslušnost k značce, byť dopředu předesíláme, že čtyřstovky se budou pro Angličany vyrábět v Asii.