Jezdci tovární týmu Ducati Valentino Rossi a Nicky Hayden na dnešní tiskové konferenci v rámci Wrooom 2012 odpovídali na spoustu dotazů, ty nejzajímavější jsme pro vás vybrali.


O Ducati Desmosedici GPzero (možná i nějaká tečka a číslo)
Zatím jsem motorku ještě neviděl, takže vám o ní řekne Filippo Preziosi. Já ji jen viděl na počítači a řeknu vám, je krásná. Ducati udělá maximum, aby byla připravená na první test. Nebojím se toho, jsem optimistický. Nečekám, že hned na prvním testu bude vše perfektní, ale určitě alespoň pochopíme, zda jsme pracovali dobře. Pro rok 2012 máme pracovní plán jasněji předělaný.
 
O loňské motorce
Vloni jsem hned po třech závodech pochopil, že to bude těžká sezona, a že nedokážu vyhrát závod. Snažili jsme se vše urychlit a proto jsme přišli s GP12. Bohužel jsme s novou motorkou měli mnoho problémů, a proto jsme začali na všem pracovat. Na konci sezony z motorky byl hybrid, který byl složen ze starého a nového stroje. Nyní Filippo Preziosi navrhl úplně novou motorku.
 
O pneumatikách
V MotoGP musíte jezdit rychle, a to znamená i pracovat na pneumatikách. Ty v poslední sezoně byly hodně zvláštní. Společně s Filippem jsme se tedy zaměřili na motorku, která bude s těmito pneumatikami lépe fungovat. Nechceme od Bridgestone obrovskou pomoc, jen chceme, abychom pracovali společně. Chceme, aby byly pneumatiky opět tak skvělé, jako v roce 2007.
 
 
 
O tisícovkách
S tisícovkami bude větší zábava jezdit, ale na druhou stranu je škoda, že se budou blížit spíš motorkám 800, jak těm původním 990. Na motorkách je totiž více elektroniky a i pneumatiky jsou jiné. Bude to mít silnější motor a s ním bude zábava. Budeme moci jezdit více ve smyku. Myslím, že je to krok vpřed. Doufám, že to bude vyhovovat i silnějším jezdcům, jako jsem já a Nicky, osmistovky totiž byly stavěné hlavně pro drobnější jezdce.
 
O návratu k Hondě nebo Yamaze
Na konci roku bude končit hodně smluv, ale nezdá se pravděpodobné, že bych se vrátil na japonský motocykl. Rád bych na Ducati vyhrál a pak můžu skončit kariéru, ale rozhodně neskončím dřív, než získám uspokojení, které mi stále chybí. Řekněme, že se pokusím jezdit tak dobře, abych dostal alespoň ještě jednu smlouvu na další dva roky.
 
O CRT
Bude to těžká sezona a já doufám, že rozdíly v časech nebudou velké. Ovšem budeme mít za ideálních podmínek 24 motorek na startu a bez CRT by jich bylo jen 12. To by nebylo žádné Mistrovství světa. Není tedy na výběr a CRT musí být.



NICKY HAYDEN – Wrooom 2012

O nové motorce
S Filippem Preziosim a chlapci v Ducati, jsem v neustálém kontaktu. Neměl jsem ovšem žádné speciální požadavky. Společně jsme identifikovali hlavní problémy a nyní víme, na čem pracovat. Já se těším hlavně na to, až si vyzkouším nový rám.
 
O aktuálním zranění
Nyní je to přesně dva týdny. Bylo to špatné, protože jsem si zlomil tři žebra. Nyní ovšem již mohu plně rehabilitovat a rád bych byl proto plně připraven na Malajsii. Už jsem přišel o test ve Valencii a nechci ztrácet další čas.
 
O loňské sezoně
Rok 2011 byl pro mne i tým velmi obtížný. Rok předtím jsme byli blíže k vrcholu a mohli jsme se tak soustředit pouze na drobné detaily. Vloni jsme pak hodně zkoušeli, bylo to mnoho věcí, hodně drobností a nakonec jsme se dostali do zmatku. Ale nejednalo se o kompletní sezonu, protože v několika místech jsem byl rychlejší, jak rok předtím.
 
O pneumatikách
Byly jen dvě možnosti, což nikdy není ideální pro závodění. U Bridgestone alespoň poslechli jezdce a ve druhé polovině přišli s další směsí. Do budoucna můžou být třeba méně výkonné, ale rozhodně by se měly rychleji zahřívat, zejména pak ráno při warm upu.
 
O atraktivnosti tisícovek
Nechci zklamat fanoušky, ale ať raději neočekávají kouření od pneumatik a motorky na výjezdech ze zatáček na boku. Ta doba je již pryč a se současnou elektronikou to nelze. Z toho, co jsem viděl při testech ve Valencii, tak je to spíše jak osmistovka.
 
O CRT
Nedokážu říci, jestli budou na trati rychlé, ale nárůst motocyklů na startovním roštu je jen dobré pro tento sport. Všichni chceme na roštu jen prototypy, ale v současné ekonomice to není možné. Já jen doufám, že rozdíl nebude tak velký. Důležité bude, jací jezdci s tím budou jezdit.

Foto: Ducati Corse

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno