Jezdci MotoGP na téma nových řádů. Do letošní sezony vstoupil šampionát MotoGP s několika změnami, ty po prvním závodě v Kataru okomentovala jezdecká špička královské kategorie

Neustálé změny pravidel a reakce jednotlivých týmů na nové kategorie, dělají doslova zmatky nejen mezi fanoušky MotoGP, ale i mezi samotnými jezdci. Vše krásně vystihl Cal Crutchlow, který změny okomentoval slovy: „Podepsal jsem smlouvu, jako tovární jezdec, pak jsem nebyl tovární jezdec a teď jsem zase tovární jezdec. Nezajímám se ale o to, jsme tu všichni pro závodění.“

 „Každý chce jen jednu kategorii, ale chce to čas,“ je tolerantní k promotérovi Mistr světa Marc Marquez, zatímco jeho týmový kolega Dani Pedrosa přidává: „Není dobré každých pět minut něco měnit, ale není snadné, abychom si všichni byli rovni. Myslím, že na to budeme muset počkat několik let. Ostatně ve Formuli 1 také dělají změny.“


Marc Marquez
 

Dalším zajímavým tématem ohledně řádů, byla otázka jednotné elektroniky. Tu dříve továrny odmítaly, nyní se situace mění a i Honda, která kategoricky jednotnou řídící elektroniku odmítala, je již připravená podílet se na vývoji společného materiálu. „Společný vývoj jednotného software znamená obětovat nějaké tajemství, ale ve vývoji elektroniky si stejně každý ponechá otevřené dveře.“

 Yamaha na jeden svůj stroj M1 namontovala jednotnou elektroniku a tento stroj v sedle s Aleixem Espargarem v Kataru fungoval dobře. Jorge Lorenzo tedy požádal továrnu Yamaha, aby mu na jeho stroj také byla namontovaná jednotná elektronika. Španěl dostal zápornou odpověď, a proto požádal alespoň o to, aby mohl testovat motocykl Aleixe Espargara. „Je jasné, že chci závodit na továrním motocyklu, takže tento test nebude mít žádný vliv na vývoj naší motorky,“ okomentoval své přání Jorge Lorenzo.

 
Valentino Rossi, Yamaha MotoGP 2014
 

Poslední zajímavostí z pohledu změn řádů, je používané množství paliva. Další snížení objemu na 20 litrů se ukázalo jako problém pro tovární jezdce Yamahy. Kvůli menšímu množství paliva musela Yamaha výrazně zasáhnout do výkonu jejich M1, a to okomentoval Valentino Rossi. „Je to už hodně dávno, co jsem jezdil tak pomalu na motorce.“ Na jeho slova okamžitě reagoval Marc Marquez, který prohlásil, že jeho motocykl je konkurence schopný i s dvaceti litry paliva.

 Vše chce čas a i aktuální období změn v královské kategorii si vyžádá mnoho měsíců práce na přípravě kvalitní podoby sportovních a technických řádů. My věříme, že zase jednou bude stát na startovním roštu 30 motocyklů, které naplní ochozy všech okruhů a dostanou k televizním obrazovkám rekordní počty diváků.

 
 
Výsledky prvního závodu sezony najdete …ZDE

Foto: yamaha.racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno