Po prvních testech nové Ducati Desmosedici GP12 byl tovární tým plný optimismu. Podle Valentina Rossiho se podařila zlepšit citlivost předního kola, které pomohl přechod k hliníkovému rámu. Po testech v Sepangu se ale Ital vyjádřil, že si začíná dělat starosti, protože skončil až desátý s více než sekundovou ztrátou na nejrychlejšího Stonera.

Rossi byl po prvním testování s novou Desmosedici GP12 na pátém místě se ztrátou 1,22 sekundy na Hondu Caseyho Stonera, což tým považoval za slušný start sezóny 2012. Podle Rossiho je nová motorka o mnoho lepší než starší model, který trpěl chronickou nedotáčivostí, přes kterou se Valentino nedokázal dostat.

Druhé oficiální testování už tak radostné nebylo, i když ztrátu na nejlepšího se podařilo o dvě desetiny sekundy stáhnout. Podle Rossiho je to ale “málo”.

Tento test pro nás dopadnul špatně. Jediné pozitivum vidím v tom, že jsme lehce stáhnuli ztrátu na nejrychlejší, ale celkově na naše pozice mnohem horší. Na začátku testování to bylo pozitivní, protože jsme skončili hned za továrními týmy Hondy a Yamahy. Musím ale říct, že jsme zkoušeli opravdu všechno, ale nepodařilo se nám vyřešit náš největší problém”, řekl po testu evidentně smutný Valentino.

“Jsme sice blíže nejlepším, ale máme před sebou už i satelitní tým Monster Yamaha a dokonce i Hondu nováčka Stefana Bradla. Hlavně kvůli tomu si dělám velké starosti. Nová elektonika funguje dobře a hodně nám to pomohlo na rovinkách, ale pořád jsem velmi pomalý na nájezdu do zatáček a nemůžu udržet potřebnou rychlost. Motorka se hodně vlní i na výjezdech.”

Rossi se nechal slyšet, že i nová GP12 s hliníkovým rámem má problémy s nedotáčivostí, i když přiznal, že je to o mnoho lepší než na osmistovce, která používala karbonový rám.

“Myslím si, že jsme v této oblasti od loňska hodně zlepšili, protože jsem měl dvě nebo tři horké chvilky, při kterých bych se starší motorkou určitě spadl. Ale to nám nestačí. Charakter nové motorky s hliníkovým rámem je v tomto ohledu hodně podobný. Je dobré, že když teď na motorce uděláme nějaké změny, podvozek na to zareaguje tak, jak má. V porovnání s minulým rokem je tohle lepší, ale bohužel nám to nic neřeší. S novou motorkou nemůžu zrychlovat, jako můžou ostatní na jejich motorkách a musíme zjistit, proč tomu tak je”, pokračuje Valentino.

I přes Rossiho problémy je tady jeden jezdec, který na Ducati zrychluje. Je jím Hector Barbera z týmu Pramac, který používá dřívější verzi Desmosedici GP12. Ten při posledním dnu testů pořádně zatopil a stáhnul ztrátu na Stonera na 0,768 sekundy.

Valentino k testům dodal: “Teď pojedeme do Jerezu, kde se nám díky jiným podmínkám snad podaří vyřešit naše problémy. Uvidíme…”


MotoGP testy Sepang – třetí den:

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda 2m 0.473s (26/34)
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 2m 0.648s (38/40)
3. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 2m 0.802s (54/54)
4. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2m 0.877s (23/51)
5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2m 0.986s (41/54)
6. Hector Barbera ESP Pramac Racing 2m 1.231s (48/66)
7. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini 2m 1.275s (38/51)
8. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2m 1.432s (17/28)
9. Stefan Bradl GER LCR Honda 2m 1.492s (40/54)
10. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2m 1.550s (15/57)
11. Nicky Hayden USA Ducati Team 2m 1.609s (7/44)
12. Franco Battaini ITA Ducati Test 2m 3.490s (38/39)
13. Colin Edwards USA Forward Racing (Suter-BMW CRT) 2m 3.681s (34/43)
14. Yonny Hernández COL Avintia (FTR-Kawasaki CRT) 2m 6.632s (41/48)
15. Ivan Silva ESP Avintia (FTR-Kawasaki CRT) 2m 6.785s (33/53)

Foto: Ducati Corse

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno