“Vezměte maxiskútr a něco z něj postavte!” takové je zadání Yamahy v rámci projektu TMax Hyper Modified. Partička italských novinářů vzala tuto pobídku opravdu dost neobvykle a ze skútru je najednou enduro

S projektem Hyper Modified jste se už na našich stránkách setkali. V roce 2011 ho Yamaha vyhlásila poprvé a zadala trojici Sands, LazarethWalz práci na VMaxu (podívejte se sem). O rok později pak přišla stejná trojice s přestavěnými TMaxy, což bylo velmi zajímavé zadání. Marcus Walz skútra řádně vyšperkoval (zde), Ludovic Lazareth mu přidal turbo a upravil kapoty do svých oblíbených tvarů (zde) a Roland Sands ho očesal a udělal z něj retro street bike (zde). 

Po krátké pauze tu máme čtvrté kolo. Tentokrát se do hry připojila partička novinářů z italského časopisu Riders Italian Magazine a nutno říct, že tohle asi taky nikdo nečekal. Nápad na TCross přišel v momentě, kdy Riccardo Girardelli a Rodolfo Frascoli TMaxe odstrojili a zůstal jim samotný rám s motorem. Pak přišlo na řadu křížení s kroskou YZ450F. Jako první přední vidlice a kolo z tohoto modelu, ovšem bylo potřeba změnit úhel hlavy řízení, takže se řezalo a svářelo. Na zadku zůstala původní kyvka z TMaxe, ovšem vzhledem ke změně kola z 15ti palců na 17 ji bylo potřeba prodloužit.

 

V další fázi se pánové rozhodli nainstalovat kapotáže z YZ, k čemuž posloužil přídavný rám, na který byla nádrž, sedlo a vše okolo přimontována. Mimochodem sedlo je ve výšce 900 mm, tedy o dost níž, než u YZ. Jako další přišly na řadu brzdy – na předku maká 280 mm kotouč a třmeny z YZ, na zadku 260 mm kotouč a třmeny z TMaxe. Nakonec kola (110/80-19 a 150/70-17) za katalogu náhradních dílů, nalakování na zajímavou kombinaci hnědé a bílé a hotovo. TCross váží 164 kg (PH) a věříme tomu, že s dlouhým rozvorem (1650 mm), nízko položeným těžištěm a silným zátahem odspodu, který motor TMaxe má, to bude neuvěřitelně zábavnej driftovací strojek. 

Foto: Yamaha Motor Europe

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno