Není to novinka, ale i tak se asi vyplatí si o ní něco přečíst. Už jenom proto, že je to tříkolka, takže nás víc než co jiného zajímají vlastnosti a jízdní pocity. Jaké to tedy je, přijet na křižovatku a nemuset sundat nohy z motorky

Gilera se svým tříkolovým skútrem razí heslo „bezpečná zábava“. Donedávna to bylo jenom hezky znějící reklamní heslo, ale teď to dostává úplně novej rozměr. Už jsme se projeli a můžeme to potvrdit. Tenhle zajímavě vypadající skútr poskytuje naprosto parádní svezení a zatím netušenou rychlost, která je současně i maximálně bezpečná.

Potomek MP3

Jako první s tím přišlo Piaggio se svým MP3 a Fuoco je na téhle platformě postaveno. Ale zatímco je MP3 poháněno maximálně čtyřkilem, tak Fuoco má k dispozici opravdovej pětistovkovej motor. A víte co? Funguje to skvěle.

Když přeskočíte z normálního skútra, budete chvilku v maličkým šoku. Gilera stojí na místě bez nutnosti vyklápět boční stojánek, což je prostě cool a tenhle systém můžete použít i při zastavení na semaforu. Standardní výbava totiž zahrnuje elektro-hydraulickou přední vidlici, která automaticky zablokuje naklápění, pokud skútr stojí, a tím pádem za vás drží rovnováhu. Parádní vychytávka.

A když už jsme u těch parádních věcí, tak i ten pětistovkovej jednoválec pod sedlem je fantastickej motor. Má čtyřicet koní a lehce přes 40 Nm točivého momentu. Jeho specialitou je dvojité zapalování, které zajišťuje spolehlivé starty za jakéhokoliv počasí a v kombinaci s elektronickým vstřikováním výrazně šetří palivo.

Systém dvou předních kol

To, že se bez problému vejde do přísných emisních norem EURO 3, je samozřejmost. Jeho maximální rychlost se pohybuje na hranici 140 km/h, a to znamená, že Fuoco je opravdicky svižnej společník i na delší cesty. Velikostí nádrže, kam se vejde 12 litrů, má před klasickýma skútrama další obrovskou výhodu. Nemusíte totiž každých sto kilometrů hledat pumpu, abyste se někam dostali.

Systém dvojitých předních kol pak zajišťuje naprosto bezpečné projíždění zatáček, protože odpadá strach z podklouznutí předního kola a následného pádu. Přilnavost na předku je skutečně fenomenální a řezat zatáčky budete opravdovým trapem. Super je, že pocit v řidítkách je hodně podobný standardní motorce. To se nám líbilo a příjemným překvapením byla i kvalita jízdy. Odpružení odvádí precizní práci a ani kočičí hlavy v centru města nejsou nepříjemným zážitkem. Velikost místa pod sedlem je dostačující a jeho tvar je chytře vymyšlen.

Výbava

Gilera nabízí pro Fuoco i celou řadu originálních doplňků, kdybyste měli pocit, že se potřebujete lišit ještě o kousek víc. K dispozici máte například 42litrový topcase, nastavitelné plexi, kryty rukou, satelitní navigaci Tom-Tom s originálním instalačním kitem, ochranu nohou „kolenodečkou“ nebo elektronický alarm.

Gilera Fuoco je prostě ideálním nářadím pro člověka, který má rád individualitu a potřebuje kvalitní a bezpečné přibližovadlo. Doporučujeme testovací jízdu. Uvidíte, bude se vám to líbit.

Foto: archiv, Gilera

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno