Myslete si o kreacích americké firmy Confederate Motorcycles co chcete, ale jedno jim rozhodně upřít nejde – jejich motorky jsou z hlediska techniky extrémně výjimečné. Jejich poslední počin samozřejmě není výjimkou

Combat Fighter není v nabídce Confederate (web) novinkou, ovšem jeho druhá generace ano. Základní rysy zůstávají stejné, ale na původním designu Jona Kasse zapracoval tým vedený legendárním Pierrem Terblanchem (předchozí model X132 Hellcat Speedster zde), pro kterého práce na P51 byla poslední před odchodem do indického Royal Enfieldu. A rozlučka je to víc, než úctyhodná.

 

Chtělo by se říct, že motor není v případě P51 tím zásadním, ovšem mávnout rukou nad vzduchem chlazeným dvouválcem s maximálními hodnotami 200 koní a 230 Nm, to asi nikdo z nás nedá. Kde se taková šílenost bere? Motor vychází ze speciálu americké firmy S&S, ovšem u Confederate si ho sami upravují. Výsledkem jsou zmiňované hodnoty z objemu 2.163 cm3, úhel válců 56°, rozhod OHV a pětirychlostní dragsterová převodovka.

 

Odpoutáte-li pozornost od motoru, najdete zde už v podstatě jen dva materiály a to karbonslitinu hliníku 6061, jejíž přesné složení si u Confederate nechali patentovat. Většina hliníkových dílů, tedy části rámu, spodní část kyvné vidlice a také části přední vidlice jsou frézovány na pětiosé CNC fréze. Benzínová i olejová nádrž jsou ukryty v rámu, stejně jako malý airbox. Karbon, to ze zadní diskové a přední pětipaprskové kolo, blatníky, podsedlovka a různé kryty. Díky použití lehkých materiálů pak celý Combat Fighter váží pouze 226 kg. A s tím dvojice dvoukotoučových speciálů Beringer 4D Aerotec nebude mít žádný problém.

 

Tak schválně, kolik byste za takovou motorku byli ochotni zaplatit, kdybyste měli neomezené možnosti? Je 114 tisíc dolarů (cca 2.730.000 Kč) za hliníkovou, respektive 119,5 tisíc dolarů (cca 2.860.000 Kč) za černou verzi moc, nebo adekvátní? Vezměte v potaz, že bude vyrobeno pouhých 30, respektive 31 kusů. A zásadní otázka: Jak dlouho se na tuhle věc dokážete koukat?

Foto: Confederate Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here