Dá se vůbec mluvit o dokonalé eleganci? V případě motorek od londýnské dílny Auto Fabrica si to směle dovolíme. Kombinace fascinujících křivek a dokonalého zpracování si to zaslouží

Bujar Muharremi se svou značkou Auto Fabrica (web) nepatří mezi ty, kteří by zahlcovali svět desítkami motorek. Tady se pracuje pomalu, v klidu a poctivě. Jednoduché označení Type 6 napovídá, že jde o šestou motorku, která z této londýnské dílny vyjela, aktuálně je Bujar u Type 10. Cafe racery, trackery i scramblery, prostě mix. Ale podle společných prvků na první pohled poznáte, že jde o Auto Fabrica.

 

Pojďme ale už k Type 6. Její cesta začala na zapadlé farmě v Cornwallu, kde stála spolu s dalšími třemi motorkami a odkud je Bujar zachránil. Všechny čtyři motorky byly Yamahy XS650, pokud ještě váháte, co je to za motor. Dvouválec prošel u Auto Fabricy kompletní renovací, během které dostal o chlup větší písty, nějaké to leštění a také technickou zajímavost v podobě jediného karburátoru. “Chtěli jsme vytvořil asymetrický protiklad k výfukům, z počátku šlo čistě o design. Ale pohráli jsme si s tím a dosáhli funkčnosti srovnatelné s klasickým duem karburátorů.” komentuje Bujar.

 

Design tady jednoznačně vítězí nad funkčností a Bujar se svým týmem si s ním opravdu vyhráli. Základem je ruční návrh, pak se dlouho pracovalo na počítači a podle finální skici se pustil do práce tým Auto Fabrica. Základem byla úprava původního rámu XS, respektive krku, díky čemuž došlo ke snížení motorky. Vidlice zůstaly původní, kvůli vzhledu ale dostali opláštění. Zadní kolo 18″ s původním nábojem, vpředu pak lahůdka v podobě bubnové brzdy z Laverdy SF750 v 19″ ráfku.

 

Největší show pak na Type 6 dělá kapotáž, tedy nádrž se zadním bobkem – jeden kus vyklepaný a svařený z 2,5 mm hliníkového plechu. Stovky hodin práce, ale dokonalý výsledek. Tvary navíc vynikají díky matnému povrchu, který skvěle kontrastuje se světlem, řídítky a výfuky, po kterých by sojka ráda sáhla. Světlo koupené, ale zbylé dva jmenované díly pochází z dílny Auto Fabrica a za ty úžasné tvary rozhodně zaslouží velký potlesk. Tak jako celá motorka. Ona jsou tady slova vlastně tak trochu zbytečná.

Foto: Auto Fabrica – Julien Brightwell, Bujar Muharremi

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno