Huska potvrdila v Miláně dva směry – bude stavět na základě modelů KTM luxusnější stroje a nebude to jen o terénu, ale také o silnici. Dvojice neo-retro maloobjemovek se hodně povedla

401 Vitpilen

Konečně značka, u které jsou rozdíly mezi koncepty a produkčními biky minimální! Budete-li hledat, pár změn oproti konceptu představenému před dvěma lety také na veletrhu EICMA, sice najdete, ale to základní je stejné. Naprosto všemu vybočující design studia KISKA si zaslouží minimálně pár minut vaší pozornosti. Takhle má vypadat moderní městská motorka jedenadvacátého století!

 

A technika? Ta samozřejmě vychází z KTM 390 Duke, se kterou má 401 shodný rám i motor. Řeč je tedy o kapalinou chlazeném jednoválci o objemu 375 cm3 s výkonem 44 koní a točivým momentem 37 Nm. To bude na 148 kg suché hmotnosti bohatě stačit. Podvozek pochází od domovské WP, radiální čtyřpístky brzd nesou překvapivě značku ByBre, což je značka spadající pod Brembo s výrobou v Indii (pro skútry a malé a střední motorky). Nechybí jim ABS, které dodal Bosch se svou jednotkou 9.11 MB. Přední kotouč má 320 mm, zadní 230 mm. Do nádrže se vejde 9,5 litrů, což bude vzhledem ke spotřebě dostačující. Hodně moderně vypadají přední i zadní LEDkové světlo.

 


401 Svartpilen

Zatímco Vitpilen je moderní verzí cafe raceru, Svartpilen je scramblerem. 17palcová kola sice zůstávají, stejně jako ostatní technika v čele s motorem a rámem z KTM 390 Duke, ale jiný bude posaz za endurovými řídítky. Svoje samozřejmě udělají také pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR s řádnými špalky. Hodně zajímavou myšlenkou je nosič na zavazadla, který není tradičně vzadu, ale na nádrži. Notebook do práce nebo spacák a karimatka na víkend se tam vejdou. Oproti Vitpilenu je Svartpilen o 2 kg těžší. Obě motorky by se měly na trhu objevit v druhé polovině příštího roku.

 


Koncept 401 Vitpilen Aero

Husqvarna se tomuto stylu chce očividně věnovat i nadále. Ve vzduchu stále visí větší Vitpilen s motorem z Duke 690, který bude v sériové podobě nejspíš příští rok. Ale máme tu ještě další koncept. Čtyřistajednička dostala nádhernou kapotáž, přední blatník a výfuky. Zajímavé designérské cvičení, co říkáte?

Foto: Husqvarna

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here