Zelení už dopředu avizovali nové modely řady Z a stalo se. K nim se připojil další hráč nové kategorie maloobjemových cestovních endur

Z900

Zed, to už je u Kawy tradice a není divu, že stále obnovovaná. Letos hned dvakrát. Větší z novinek jde do hry s řadovým čtyřválcem o objemu 948 cm3 s výkonem 125 koní a točivým momentem 98,6 Nm. Fabrika slibuje silný zátah už od spodních otáček a hladkou křivku. Úplně nový je rám využívající lehkých komponentů, díky čemuž se Z900 může pochlubit 210 kg pohotovostní hmotnosti, což spolu s geometrií podvozku slibuje skvělou ovladatelnost. Pomůže také nízko umístěné sedlo (795 mm) a široká řídítka. Jedna věc je vzhled agresivního streeta, ale Kawasaki chce, aby uživatel mohl Z900 používat každý den a v pohodlí.

 

Z900 se samozřejmě drží designu svých jmenovců, kterému se u Kawasaki říká Sugomi. Agresivní kukuč doplňují moderní prvky jako LEDkové zadní světlo nebo multifunkční LDC displej na palubce. Dobře to vypadá taky s podvozkem, USD vidle i zadní tlumič umí nastavit předpětí i odskok. Trochu slabší je to s brzdami, kde nenajdeme radiální brzdiče, ty si Kawa schovává pro top model řady Z1000. Nicméně klasické čtyřpístky od Nissinu nejsou nic slabého. Ano, Z900 by měla být levnější variantou čtyřválcového naháče, komfortnější verze pro každý den. Uvidíme, co cena.

 


 

Z650

Tam kde našla ER-6f svého nástupce v Ninja 650, nachází ho nahatá ER-6n v Z650. Vlastně to celé dává smysl, motorky se přidaly do existujících modelových řad, se kterými sdílejí jasnou designovou identitu. Takže vzhled větších Zedů, motor, ten fantasticky zábavný řadový dvouválec z ER-6, to zní jako dobrá kombinace. Motor nám trochu poklesnul na 68 koní, naopak vyrostl točivý moment 65,7 Nm, větší důraz je kladen na nižší a střední otáčkové spektrum, plus tu samozřejmě máme ochuzující Euro4.

Stejně jako u větší Z900 najdeme i tady zcela nový rám, zde kompletně trubkový. Parádní je nová banánová kyvka. Výsledkem použití lehkých materiálů je 187 kg pohotovostní hmotnosti. A ergonomie? Kawasaki mluví o sportovní jízdě, ale zároveň relaxu, tak si vyberte. Vypadá to, že žádné nahrbené utrpení se konat nebude, řídítka jsou poměrně vysoko a blízko k tělu, sedí se hodně v motorce. Sáhnout nám na ER-6 byl odvážný krok, tak se ukaž Zede!

 


Versys-X 300

To se nám to letos najednou vyrojilo! Mladí chtějí cestovat, Asie taky a tak tu máme malá cestovní endura. U Kawasaki to znamená dvouválcový osmiventilový řaďák vycházející z modelu Z300, kompletně nový rám připravený na jízdu ve dvou a s bagáží a kola 19“/17“. I přesto, že jde o malou motorku, velký důraz byl kladen na komfort, takže nechybí velké plexi a cestovní sedlo. Příjemná je také 17litrová nádrž, která bude vzhledem k nízké spotřebě znamenat opravdu dlouhý dojezd. Začátečníkům bude určitě příjemná antihoppingová spojka s lehkým chodem. Mladí cestovatelé se do toho můžou směle obout.

Foto: Kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here