Největší japonský výrobce si hlavní karty očividně schoval do Milána, v Německu ukázal dvě motorky a skútr. První je značně inovovaná osmistovka Crossrunner, druhou pak puberťácký supersport CBR300R

VFR800X Crossrunner

Honda se vytasila s opravdu chytrým tahem. V Crossrunneru 2015 vrčí inovovaný motor V4 o objemu 800 cm3, který byl posílený a má větší šťávu ve středních otáčkách i před červeným polem. 106 koní zní velmi dobře, ale nejvíc se stejně těšíme na nezaměnitelný zvuk véčkového motoru s VTECem. Model se bude líbit pohodlí-chtivým cestovatelům díky své výbavě, která zpříjemní všechny ty dlouhé kilometry: Nastavitelný systém kontroly trakce (HSTC), ABS, LED světla, automatické vypínání směrovek a vyhřívané rukojeti jako standard.

Hliníkový zdvojený rám je opatřen lehčím inovovaným pomocným rámem a novým hliníkovým kyvným ramenem, které je dalším charakteristickým prvkem strojů VFR. Zavěšení kol se vyznačuje delším zdvihem odpružení: o 25 mm v případě dvoudílné teleskopické vidlice (145 mm celkem) a 28 mm u zadního tlumiče, to kvůli ještě většímu pohodlí. Systém ABS je součástí standardní výbavy, o brzdy se postarají dva 310mm kotouče s radiálně upevněnými čtyřpístovými třmeny. Jezdec má nyní také k dispozici stejný systém kontroly trakce jako u modelu Crosstourer. Systém HSTC (Honda Selectable Torque Control) nabízí dvě úrovně nastavení (plus úplné vypnutí), kdy bleskurychle detekuje ztrátu trakce zadního kola, na což reaguje okamžitým snížením točivého momentu motoru, aby pneumatika opět mohla získat plnou přilnavost. V dalším čísle MH si už budete moct přečíst první test, jedeme se na něm projet do Spainu.

 


CBR300R

Posílení se dočkala naše oblíbená dvěpade CBR, ze které se stala třístovka. Zvýšený výkon na 31 koní slibuje slušné zážitky a znatelný bude i nárůst točivého momentu. Objem motoru je nyní 286 kubíků díky prodloužení zdvihu, takže se bude sice maličko pomaleji vytáčet, ale větší krouťák se prostě hodí. Zapracovalo se na reakci motoru na otočení plynové rukojeti a dodávce výkonu, který je pro svižnou a bezpečnou jízdu nejdůležitější. Ve standardu bude i dvoukanálové ABS, to musíme pochválit. Začátečníkovi bude dávat větší jistotu.

Designově se nová CBR300R inspirovala v litrovém Firebladu a dvojice světel z ní dělá dospěle vypadající strojovnu. Rozměry nejsou přehnaně zakrslé, zkoušeli jsme ten tak nasucho posez a moc se nám zamlouval. Pokud Honda udrží slušnou cenovku, o čemž nepochybujeme, je tohle velká konkurence povedené Ninje 300 a novince KTM RC390. Teenagerské motorky letos hodně frčí, a to je správné – vychovávat je potřeba!

 


Forza 125

Do třetice o novém skútru s označením Forza 125. Jedná se o úplnou novinku, která má zbytek srovnatelné konkurence zadupat do země. Čtyrventilový motor s nízkým vnitřním třením bude mimořádně úsporný i díky modernímu vstřikování paliva  a systému Idling Stop, který při zastavení motorku chcípne, a tím šetří další palivo. Z fotky jsou patrné módní tvary a velká LEDková svítilna. U skútru jde hlavně o praktičnost a tady Honda vede – Forza nabízí dostatek prostoru pro dva pasažéry, nastavitelné plexi a velký úložný prostor.

 

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno