Yamaha YZF-R125

 

Juniorský superbike Yamahy dostal podmračená dospělácký výraz. Malá R1 teď vypadá, jakoby se chtěla popasovat se všemi závodními tratěmi světa.

Nová stopětadvacítka rozhodně nepůsobí jako stydlivá a kapotáže jsou hodně podobné její velké sestřičce. A to je fajn. Ostatně i další komponenty, ze kterých je tento kolibřík vystavěný, mají případným zájemcům naznačit, že toto je hodně dobře přichystaný bike. Hliníková kyvná vidlice, tlumiče USD, nepřehlédnutelná LED přední světelná rampa a dokonce i dospělácká antihoppingová spojka (A&S). To všechno tu najdete a budete to rádi užívat.

Zcela nová je i čtyřventilový čtyřdobý vodou chlazený jednoválec, který se pyšní nejmodernějším systém vstřikování a hlavně pak systémem VVA variabilního ovládání ventilů. Díky tomu dokáže být motor stopětadvacítky YZF-R125 umírněnější ve středních otáčkách a naopak výrazně nabírající na agresi ve vyšších otáčkách.

Pro milovníky čísel pár dalších zajímavých údajů: Nová a širší je zadní pneumatika, ta má teď šířku 140 milimetrů. Nádrž pojme 11 litrů paliva. Maximální výkon je dán 11 kW, tak praví legislativa. A zadní světlo, to je 12 diod a tím pádem nekonečný proud světla.

Jako u každé motorky pro mladé, ani tady nemůže chybět uživatelsky vstřícná elektronika. Jakmile zapnete zapalování, zobrazí se vámi nastavený pozdrav. Tento stylový sportovní, multifunkční LCD displej, stejně jako snadno čitelný středový segmentový otáčkoměr a velký digitální rychloměr, obsahuje kontrolku řazení, indikátor zařazeného převodového stupně a stavový displej systému VVA.

 

Při pohledu na obrázky uznáte sami, že nová YZF-R125 tu stojí teď, jakoby eRjedničce z oka vypadla.


 

 

Yamaha Tracer 700GT

 

Dvouválcový Tracer je v naší redakci už dlouho na míru oblíbenou motorkou. Pokud tedy nedisponujete postavou třetihorního mamuta, pochopíte i vy záhy, že přesně tohle je ta správná volba, pokud se chcete zábavně vozit a zároveň i s co největší radostí na líci dálkově cestovat.

Loni Yamaha představila model Tracer 900GT, letos tedy byla na řadě i menší sedmistovka. Tracer 700GT tak přichází za zákazníkem s vyšším cestovním štítkem, ergonomickým cestovním polstovaným sedlem a barevně sladěnými 20litrovými bočními kufry.

Motor je dál klasický dvouválec Crossplane o objemu 689 cm3 s výkonem75 koní. Spolehnout se můžete na pevnost a živost podvozku, samozřejmostí je u sedmistovky notoricky známá skvělá zpětná vazba směrem k řidiči.

Dostupná motorka na nedělní svistot i na celoživotní společnou pouť. Vybrat si můžete hned ve třech barevných variantách, nám se asi nejvíc líbí modrá, ale je tu i temně černá či šedá varianta s doplňkovou červenou.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno