Pro milovníky sportovních motorek jednoznačně největší pecka z Kolína. Kawasaki zcela odhodila zábrany, opustila zaběhnutý design a připravila superbike s velmi zajímavými tvary. Nová ZX-10R příchází a bude to pořádná rána!

Ale podstatou je přece jen technika a za tu mluví především hodnoty výkonu a hmotnosti 200 koní a 198 kg provozní váhy. Motor prošel kompletním odlehčením, včetně pohyblivých dílů. Podstatné změny hlásí Kawasaki s rozložením váhy, motor je výš a blíž k těžišti celé motorky, konstrukce nového hliníkového rámu posouvá více hmotnosti na přední kolo, a to by mělo přinést zlepšení ovladatelnosti.

Zcela nový je také podvozek Ninjy, vpředu se usídlily vidlice Showa BPF (Big Piston Front fork), které mají větší píst, což by mělo vést k jemnějšímu chodu tlumičů. Na zádi je pak nový tlumič s širokou škálou nastavení a kratší a lehčí kyvná vidlice. Nechybí samozřejmě tlumič řízení.

Zásadní novinkou je pak brzdový systém KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Brake System), jehož přítomnost bude volitelná. A jak si trend žádá, přítomna je také kontrola trakce S-KTRC nabízející tři možné stupně, které se k těm dvěma stovkám koní určitě budou hodit. Zdá se, že nám z Japonska konečně pro BMW S1000RR přišla silná konkurence.

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here