Nejdříve zastavíme jásání těch, kteří snad začali věřit, že by týnecká Jawa vyvinula nový motor. To se bohužel neodehrálo. Ovšem prsty v tom částečně má. Minimálně tím, že v roce 2016 prodala indickému gigantu Mahindra (web) práva na používání značky Jawa na tamním trhu. A jelikož to jeden z největších indických výrobců motorek myslí s retro stylem vážně (kromě Jawy má dceřiná společnost Mahindry Classic Legends právo na používání legendární britské značky BSA), dějí se na tomto poli velké věci.

Takže ano, chápete správně, motor, na který se koukáte, bude indické výroby. Střeva pochází z modelu Mojo 300 moderního naháče, kde se při objemu 293 cm3 chlubí výkonem 27 koní a točivým momentem 28 Nm. Tento základ poslali Indové do Itálie a u jedné nejmenované významné značky z oblasti Varese ho nechali přestavět na retro motor, který jasně připomíná Kývačku. A musíme smeknout, protože alespoň na fotkách je motor opravdu nádhera a původnímu českému se jasně podobá. Nicméně samozřejmě půjde o čtyřtakt a navíc nejspíš kapalinou chlazený.

Tak a co dál? Tak předně, v Indii se pracuje dál a Mahindra slíbila hotovou motorku s celým názvem Classic Legends Jawa 300 představit 15. listopadu. Jak moc se bude podobat původním Kývačkám se necháme překvapit, ale my v skrytu duše doufáme v renesanci těch všem známých tvarů. A co na to Týnec? Podle vyjádření vedení JAWA Moto s. r. o. jsou v nejbližší době plánovány zkoušky třístovky, které ukáží, zda je schopna splnit evropské normy Euro 4 a pokud ano, je možné, že se motorka začne prodávat v Evropě i Česku. Tak že by se po desetiletích úlohy otočili a Indové naopak začali dovážet Jawy k nám?

Co vy na to? Jak se vám nový motor líbí? Koupili byste si 4taktní reinkarnaci Kývačky z Indie?

5 KOMENTÁŘE

  1. Pokud by motorka vypadala jako stará dobrá JAWA 350 šel bych do ní. Je hrozné sledovat tak slavnou značku v propadlišti dějin a majitele kteří nic pořádného nejsou schopni. Ano koupil bych si s Indie JAWU.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here