Do třetice všeho dobrého, Yamaha představuje další ze série nových MT, tentokrát jednoválcovou stopětadvacítku. Design i myšlenka předchozích MT zůstávají

Yamaha chrlí jednu novinku za druhou a řada MT se nám opět rozrůstá. Dvouválcová MT-07 se ještě nestihla ani pořádně ohřát na trhu a už k nám z Hamatsu směřuje další kousek. Tentokrát se Yamaha zaměřila na ty nejmladší bikery a připravila MT-125. Název samozřejmě odpovídá objemu, novinku pohání stejný jednoválcový motor s objemem 124,7 cm3. Pro potřeby MT je vyladěn na maximální výkon 15 koní (9000 ot./min.) a točivý moment 12,4 Nm (8000 ot./min.).

 

Se svým kapotovaným sourozencem YZF-R125 sdílí MT také deltaboxový rám vyrobený z oceli. Stylově se ale drží svých větších sestřiček, tedy MT-07 a MT-09. Tvar nádrže, osmihranné přední světlo, úzká vysoká stavba, dvojice vstupů sání vedle rámu, to všechno už známe od větších objemů. Dá se předpokládat, že ani MT-125 nebude drahá motorka, i přesto tu vidíme slušnou výbavu v čele s USD přední vidlicí (41 mm) a radiálními brzdiči. A třeba ani taková kyvka nevypadá jako u levných malých motorek.  

 

Lehoučká motorka (138 kg pohotovostní) vyráží na úzkých pneumatikách, vpředu rozměr 100/80-17, vzadu pak 130/70-17. Hodně se povedl design ráfků kol. Zajímavá je také přítomnost plně digitální palubky, tohle se vážně netváří jako low-end model. Cenu zatím bohužel neznáme, motorka by se měla v Evropě objevit během letošního července.



 

Foto: Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno