Několik měsíců po americké premiéře přichází novinka ze série Sport Heritage také na evropský trh. Yamaha tak vstupuje na pole středních lehkých čoprů s jasnou inspirací v historii a to dokonce hned ve dvou provedeních

Za mořem jim říkají Star Bolt a Bolt R, představili jsme je v tomto článku. U nás naváže název na zaběhnuté označování, v Evropě se tedy budou prodávat jako XV950XV950R. Základem se stal upravený motor z XVS950 Midnight Star (test zde), tedy vzduchem chlazené véčko o objemu 942 cm3. Ten se může svými hodnotami 52 koní80 Nm směle postavit nejbližší konkurenci, kterou je bezpochyby H-D Sportster 883.

 

Zbytek motorky hraje na oldschoolovou notu, nic komplikovaného, jednoduchost je vítězstvím. Klasický dvojitý kolébkový rám, úzká stavba, teleskopická vidlice, úzká vysoká kola a drobná nádrž, tady se koukalo do sedmdesátých a osmdesátých let. Ani designově se nebláznilo, i když detaily jako zadní LED světlo naznačují, že jde o moderní stroj.

 

Motorka to bude primárně do města a rychlé vyjížďky, na tuto kategorii nízká hmotnost (251 kg provozní), krátký rozvor (1570 mm), lehká loukoťová kola, stupačky vysoko a ne nijak přehnaně vpředu. Hondě sportovně působí také krátká bambitka výfuku (dva do jednoho).

 

Stejně jako za mořem, budou i v Evropě k dispozici dvě verze, krom základní ta označená R. Krom sedla z broušené kůže a barevného provedení (standard v černé, R v šedé a zelené) se liší zadními tlumiči, které mají externí „piggy back“ nádobky a možnost nastavení.

 

Yamaha oznámila XV950 jako model pro rok 2014, ale dá se předpokládat, že se na showroomech objeví již během letošního léta. A prozradit vám můžeme, že redakce Motohouse bude mít mezi prvními možnost se na novince povozit, už koncem příštího týdne nás čeká výlet za testem.

Foto: Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno