Svezení na Kawasaki Z1000 modelového roku 2012 v nás opět probudilo touhu po ostrých nahatých motorkách. Litrová Kawa je opravdová esence toho, jak by se měl agresivní naháč chovat. Je pekelně rychlá, zlá, ostrá a parádně vypadající – opravdový streetfighter 21. století. Nechtěli jsme ho dát z pazour!

Na sesumírování nové Z1000 stačí jenom pět slov: “už bylo, sakra, na čase!” V minulosti byly nahaté motorky od Kawasaki vždycky rozdováděná monstra, která žraly malé děti a zadní gumy po tunách. V posledních letech se tahle syrová forma zla trochu vytratila a my jste strašně rádi za to, že “dvanáctková” Kawasaki Z1000 je zpátky tam, kam bezesporu patří – mezi absolutní streetfighterskou elitu!

Predator

V Anglii je oblíbené přísloví: “All show, but no go“. Ve zkratce to znamená, že forma vítězí nad obsahem. Ne ale u Z1000. Ta motorka vypadá naprosto fantasticky a stejně tak i jezdí. Stačí se podívat na přední masku (ta vypadá jako xicht Predatora, když mu Arnie řekne svou legendární hlášku: “You´re one ugly motherfucker”), přejet pohledem přes boční křivky a okamžitě budete vědět, že tohle bude jízda jako na dynamitu.

Na Kawě je tolik krásných detailů, že bych ji vůbec netipoval na to, že pochází z Japonska. Kdyby na sobě neměla logo Kawasaki, vůbec bych se jí nebál postavit na nějakou výstavu přestaveb. Tohle se fabrice vážně povedlo a v téhle tmavě červené perleti vypadá opravdu sexy. A taky pořádně nazlobeně!

Motor = pekelník!

Když jsem se na ní chvilku koukal, měl jsem pocit, že na předním kole je hodně váhy a motorka kvůli tomu bude trochu těžkopádná. Omyl, tohle je vážně moc dobře ovladatelná mašina. Řídítka mají správnou šířku i tvar, macaté nádrže mám rád, protože mám pocit lepší kontroly na celým strojem.

A pak je tady motor, který motorku absolutně ovládá. Tohle je pravověrný jádro od Kawasaki, takže je tady spousta výkona, charakteru a brutální síly všude. Je jedno, jaký kvalt máte zrovna zařazený – stačí otevřít plyn a všechno v zrcátkách se okamžitě změní v miniaturní tečku. Nebojím se říct, že tohle je jeden z nejlepších motorů, na kterých jsem kdy jel. Má strašlivou sílu, ale taky je absolutně perfektně čitelný, takže ho můžete naplno využívat.

Těch necelých 140 koní odevzdává vždy a za každé situace a hlavně – je tady opravdu macatý spodek otáček, který by měl u každého správného streetfighteru být. Díky němu je jízda na Z1000 šílená, zábavná a často absolutně ilegální. Motorka se ráda plaší na zadní kolo, trhá dlažební kostky a nechává tlusté černé čáry na silnici. Jo, jako adrenalinová injekce tohle funguje naprosto dokonale!

Když se zamiluješ

Z1000 je mimořádně povedená motorka, i když se přiznám, že jsem ji z počátku moc nevěřil. Přišlo mi, že vypadá až moc zavalitě a bude těžká na řízení. Proto jsem moc rád, že jsem se šíleně seknul. Kawa zatáčí s přesností, drží stopu, nejezdí zeširoka, dobře absorbuje nerovnosti a celkově se chová jako dotažená moderní motorka. Mám ji rád a nic na tom nezmění ani budíky, které vypadají levně a blbě se čtou, ani zbytečně načančané koncovky výfuků.

Jezdit na ní je zážitek a popravdě řečeno, tohle o všech japonských naháčích rozhodně říct nemůžu. Zed mě absolutně rozsekal, nadchnul a utvrdil v tom, že Kawasaki pořád umí udělat motorku, která vás chytne za koule a pořádně je zmáčkne.

A nejsem v tom zdaleka sám. Tahle SMSka mi přišla od Víti jenom pár minut po tom, co ode mne na Zedovi odjížděl: “Jenom se ti chtěl říct, že ta motorka je naprosto fanstastická.


Test Kawasaki Z1000 najdete v Motohouse 7/2012.

 

TIP: Podívejte se na Z1000 v našem katalogu.

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno