Jak to dopadne, když se Ital rozhodne udělat něco po americku? Zní to jako spaghettiburger, ale jak se zdá, výsledek může být zajímavý. Ducati XDiavel rozhodně je

Jako první redakce v ČR jsme měli to štěstí a vyrazili na zahraniční testování novinky z Bologni, prvního cruiseru značky Ducati. Ten Italové představili na podzimním veletrhu EICMA (zde) a zamotali tím nejednu hlavu. Motorka pro Ducati opravdu netradiční a to nejen designem, ale také technikou. Čekali byste u tohoto výrobce sekundární převod řemenem?

 

Luxusní segment

Ptáte se o kolik je XDiavel jiný, než Diavel, který dál zůstává v nabídce po jeho boku? Naprosto. Slov techniků, zůstala jen šířka zadní gumy (240 mm). U standardní verze najdeme radiální přední brzdy Brembo M4-32. Standardní? Kromě té totiž Ducati nabízí ještě XDiavel S, kde už najdete monobloky M50 a především řadu komponentů, podle kterých ho na první pohled rozeznáte. Začít musíme jednoznačně koly s broušenými  paprsky, ale za zmínku stojí také motor se stejně zpracovanými víky rozvodů a řada hliníkových krytů.

Rozhodně tím ale nechceme říct, že by standardní XDiavel byl nějakou tuctovkou. Ducati se s tímto modelem zaměřuje nejen na americký trh, ale také na evropský, kde bude chtít konkurovat luxusním malosériovkám. A má na to. Sexy linky, luxusní zpracování, dlouhá nízká maskulinní stavba. S touhle motorkou jen těžko zůstanete nenápadní.

 

Motor je král

Obrovský kus práce odvedli v Itálii na motoru. Nová Testastretta 1262 DVT sice vychází z dvouválce, který slouží v Multistradě, ale změn bylo víc, než dost. Zvětšen byl zdvih, (71,5 mm a vrtání 106 mm), čímž se objem dostal na 1262 cm3. Zajímavé jsou také optické změny – u Ducati schovali vodní pumpu mezi válce a vedení dovnitř motoru, takže jsou pryč všechny hadice a motor je čistý.

 

Svoje samozřejmě dostala také elektronika a (nejen) díky managementu se může XDiavel pochlubit naprosto neuvěřitelnými křivkami výkonu a hlavně točivého momentu. Hodnoty 156 koní a 128,9 Nm sice ledacos napoví, ale víc řekne graf. A nejvíc pak první otočení plynem. Motor táhne krásně bez protestů už odspoda a na čtyřech tisících nastolí vládu krouťáku tak, že už nikdy nebudete chtít jinak. Vrchol výkonu je až těsně před červenými čísly a není problém vytáčet motor až takto nahoru, ale dělat to nebudete. Vlna točivého momentu na středu otáčkového spektra totiž vede k závislosti.

 

Dlouhá, nízká, šikovná

Bylo by to samozřejmě k ničemu, kdyby takhle fantastický motor sloužil v nefunkčním podvozku. Toho se ale u Ducati dočkáme jen stěží, podvozky tahle fabrika umí a je úplně jedno, že se bavíme o cruiseru. Na předku pořádně masivní 50mm USD vidle, na zadku monoshock od Sachsu, oboje plně stavitelné. I přesto, že přední kolo je kdesi v dáli před vámi, je odezva od něj perfektní a víte o všem, co se pod ním děje. Na cruiser je podvozek hodně sportovní, rozhodně žádná houpačka. Holt cruiser po italsku.

 

Kdo by se bál, že zadní 240 mm balon se musí do zatáček rvát silou, má zbytečnou schýzu. Celá motorka je dlouhá a nízká, těžiště pěkně dole a tím, že sedíte téměř rovně s nohama a rukama hodně vpředu, ovládáte ji křížem. Žádná rvačka vás nečeká, XDiavel jde do zatáček až překvapivě hravě a skvěle reaguje taky v rychlých překlopkách. Tady si opravdu vzala víc od Ducati, než od cruiserů.

 

Gentleman a bastard

Nebyla by to moderní motorka, kdyby v ní nebyla kupa elektroniky a nutno říct, že i tady se inženýrům Ducati vedlo dobře. Palivové mapy jsou už dnes tak nějak samozřejmostí, ale tady mi vyrazily dech svými rozdíly. Sport opravdu agresivní, Touring tak akorát na rychlé svezení a při přepnutí na Urban se z motoru stane pokorná kočička, se kterou jsme se v pohodě proplétali půl hodiny ucpaným městem. Na mapy jsou pak navázány ABS (Bosch cornering) a také kontrola trakce s 8 stupni nastavení. Novinkou je pak systém DPL (Ducati Power Launch) pro rychlé starty. Vyzkoušeli jsme 😉

 

Zaslechl jsem názory, že ve světě, kde existuje Diavel a navíc se prodávají souběžně, je XDiavel zbytečná motorka. Nesouhlasím. XDiavel totiž posunul myšlenku Diavela ještě o kus dál a to ve všech směrech. Silnější motor, nižší stavba a s ní jiné a troufnu si říct, že lepší ovládání a také notná dávka luxusu. Tahle motorka má smysl, umí totiž pobavit a to nejen milovníky cruiserů.

Berte prosím tyto řádky jako malou ochutnávku. Kompletní test Ducati XDiavel se dočtete v Motohouse 4/2016.

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here