Úplně na rovinu – tohle je nejlepší Monster, jaký dělali. Výkon je na tenhle typ motorky akorát a hrozně moc dobře se to celé ovládá.

Nemyslete si ale, že tohle je jenom chladnokrevný kalkul marketingového oddělení v Boloni. Kdepak – 796 je opravdická Ducati se vším, co k ní patří. Není ani překoňovaná, ani slabá, její pořízení není drahé a provozní náklady dokáže utáhnout každý.

Je ale krásná a snadno se na ní jezdí. Takže, je v tom nějaký háček? No tak, může být. Zapomeňte na spolujezdce a připravte se na posez, který jsme si v redakci nazvali pracovně „já na koze“ – ano, ano, důstojnosti jezdci tahle motorka nepřidá (alespoň, pokud se bavíme o středních a vyšších postavách).

 

MOTOR – syrový, ale pecka!


Motor je opravdová fajnovka a jeho 803 kubíků je chytře vyladěno. Vlastně naše úplně největší překvapení z něj bylo, že se necuká – vůbec (!), chápete to, dvouválec a takovýhle samet. Hlavní podíl na moc příjemném zážitku z řízení má dobře vyladěné vstřikování, takže i když nebudete citlivě ovládat plyn, motorka vás nevyděsí. Není to trhač asfaltu, což ocení začínající a nebo holky (a ty budou 796 určitě milovat).

Ale nemyslete si, dovede být i rychlá a hodně syrová. A hlavně, je to DESMO, takže hned od první chvíle máte mezi nohama něco, co vám budou všichni závidět, a to je rovněž kladně bodovaná zpráva. Monster zkrátka dokáže udělat dojem hned na první ťuk.

 

 

 

 

PODVOZEK – kobliha, ale sladká!

Nebyla by to ale opravdická Ducati, kdyby neměla trubkový rám a výborně naladěný podvozek. Přední tlumiče dodala Showa a i přesto, že se nedají štelovat, fungují ve spolupráci se zadním Sachsem bezvadně. Ano, jezdecká pozice je pořád lehce nahrbená (řídítka jsou dost daleko, předklonění je tedy nutné), ale kdo tohle má rád, bude jenom spokojeně pokyvovat.

Nekonvenční geometrie má za následek, že Monster velmi dobře řeže zatáčky, ale zase – musíte si na jeho projev chvilku zvyknout. Alespoň v případě, že jste dosud jezdili na motorkách z Japonska. Tohle je maličko jiný, ale nechceme říct, že horší. Vedení předního kola je jakoby trochu odtažitý, ale pokud tohle dokážete přemoct, budete zatraceně rychlí. A ten letmáček vzadu, mňam.

 

MÁ NĚCO NAVÍC?


Za takhle dobrou cenu asi nemůžete čekat nějaký elektronický nářez, ale u 796 by to asi nemělo smysl. Přesto jsou tady plně digitální budíky, což vypadá hodně „závodnicky“, a i když nám to nejdřív docela vadilo, dá se na jejich design zvyknout.

A pokud jste opravdový hardcore fanoušek, můžete si z katalogu příslušenství dokoupit zařízení na stahování dat z řídicí jednotky DDA. Ano, Monster 796 se nám líbil a naše doporučení si zaslouží. Je to promyšlená motorka a na malou 696 klidně zapomeňte. Tohle je o dost zajímavější strojek…

 


 


V dněšní ceně v inzerátech okolo 140 000 korun je to výborná nabídka. Za tyhle peníze si koupíte motorku, na které se dá opravdu jezdit a nebude vypadat dobře jenom zaparkovaná před italskou kavárnou. Snad jen pozor, je to motorka z doby, kdy bylo ještě ABS příplatkovou výbavou.

Z pohledu spolehlivosti se není čeho bát. Malé 696 i větší 1100 jsou spolehlivé motorky. Dokonce i výrobní kvalita se za ty roky ohromně zlepšila. Kabeláž je pěkně schovaná a lak je prvotřídní. Jedinou protivnou věcí můžou být zrcátka, ve kterých toho není moc vidět, a navíc se často a ráda povolují.

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here