Je opravdu málo motorek, před kterýma si doslova sednete „na prdel“… Víc něž dvoulitrový motor, 367 kilogramů váhy a 221 Nm krouťáku, to je monstrum, které si úctu zaslouží. Jízda na Triumphu Rocket je zážitek – BOŽÍ ZÁŽITEK. V jistém smyslu totiž v motocyklovém světě už „víc“ neexistuje

Na začátek zopakování pojmů: Do dvojitého páteřového rámu uložený řadový tříválec o objemu 2294 cm3. 367 kilogramů živé váhy, 240 mm šířka zadní gumy, kardan, čtyřpístkové Nissiny, 221 Nm kroutícího momentu, sedlo větší než barcelonská předměstí a řidítka s roztečí ruského kola vídeňského Prateru.

Všechno obří, železné, poctivé. Motorka s tak mocným charismatem, že se k ní doslova plazíte po kolenou.

Pocity z prvních ujetých metrů? Nevím úplně přesně, jak to popsat, ale jako bych pod sebou cítil starého poctivého V-Maxe. I tam byla všude okolo hromada materiálu, která se při sebemenší akceleraci kroutila. Zkrátka motorka na hony vzdálená těm současným sterilním rozmazlencům. A podobně jako starý V-Max, je i Triumph Rocket III soupisem úplně na hlavu postavenejch motorkářskejch pojmů.

Chce to přidat…

Nedýcháte, přidáváte plyn. Jede to MOC. Ne strašně, jak říkáváme u moderních 200PS superbiků, ale moc. Od patnácti set táhne jako dobré dieselové auto, od tří tisíc máte pod sebou osmiválec pětilitrový Corvetty. Jako byste vjížděli do snu a všechno okolo rámuje hutný a vzduch udusávající zvuk.

Tohle je opravdu setkání s něčím zcela novým. Není to žádný nástavec na malýho pinďoura, jako většina podobných „nabubřelých“ motorek. Tohle je samo zhmotnění slova „poctivost“, chuť a radost se projet i někde zastavit.

A jízdní vlastnosti? Neptejte se… Těžká nevyvážená motorka, takže přední kolo jakoby padá do zatáčky. Moc veliké náklony se provádět nedají, jelikož ihned brousíte hlásič. Když v polovině zatáčky přidáte podle všech dosavadních motorkářskejch zkušeností plyn, oblouk zatáčení se začne nebezpečně rozevírat a nikdo neví, kde skončí.

A o tom to přeci vůbec není!!!

Bavíme se tím a hledáme další a další odlišnosti od ostatních motorek. 145 km/h na dálnici, a máte pocit, že jste se zapomněli při orkánu na lavičce na náměstí. Ukazatel palivoměru padá dolů stejně rychle jako ručička otáčkoměru (a to Rocket motorem vážně vůbec nebrzdí!)  A taky se, jen tak mimochodem, dokáže rozjet na pětku… „Něco neuvěřitelnýho,“ říkám už snad popátý!

Je to čistá zábava a vyslovení úcty k samotnému stroji. Triumph během krátký chvíle střídají všichni naši redakční piloti a ani jeden nešetří nadšením. Tahle motorka za to stojí – je hutná, jedinečná, precizní. Možná bychom se maličko ohradili proti její cestovně pojaté sestře Rocket III Touring, ale to jen proto, že kuframa a velikým plexi absolutně zabijete její styl.

Takže neváhejte, svezte se – možnosti tu jsou – určitě u dealerů a nebo třeba i ZDE. A pokud máte peníze, pořiďte si ji. Ne jako první motorku, ale jako klenot – pro potěšení. Tahle hromada železa za to fakt stojí!!!

 …a dokáže být i fundamentem pro takto zdařilé úpravy. Což už si sami prohlídněte na jednom z celé řady Rocket videí.

 

Foto: Honza Karásek, Karel Táborský

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here