Existují motorky pro chlapy. Existují i motorky pro opravdu velký chlapi. A pak je tady Triumph Rocket III, který má největší sériově vyráběný motor světa. Jaký to je, vlastnit od takovýhle motorky klíč

Je hodně důvodů, proč je Triumph Rocket III považován za největší produkční motorku světa. Jeho motor je opravdový gigant – 2294 kubických centimetrů. Gigantičnost objemu, která vás rázem hodí do zcela jiné dimenze zážitků, pocit z té síly je zcela něco jiného, co jste doposavad poznali. Chcete si to s ním rozdat? Nenamáhejte se – je jedno, na čem zrovna jedete. Rocket je rychlejší, intenzivnější, pekelnější. Ten výkon a točivý moment je něco, co zkrátka jinde zažít nelze. Je jako krvelačná bestie vypuštěná z klece! Prehistorická bestie sešlapávající veškerou křehkost úzkostlivé současnosti.

 

TEST: Triumph Rocket III Roadster

Pro koho je?

První pohled na Rocketa může zmást. Jeho rozměry jsou doopravdy chlapské a neznalý člověk by ho asi poslal někam mezi ty největší choppery. Osmnáctka Intruder, Midnight Star – tam někam by nám mohl pasovat.

Jenže to by byla chyba, si ho takhle zaškatulkovat. Sedněte na něj a poznáte, že tady je to trochu jinak. Jezdecká pozice nemá s velkým čoprem moc společného. Není tady všechna váha jezdce soustředěná na sedlo, ani nemá nesmyslně předkopnutý stupačky. Sedačka je prostorná a chytře vybraná, ruce máte pohodně uvelebený na rozměrných větvích. I takhle „na sucho“ poznáte, že tohle bude celkem pohodlný svezení, ze kterýho nebudete po pár kilometrech lazar.

 

TEST: Triumph Rocket III Roadster

TEST: Triumph Rocket III RoadsterTEST: Triumph Rocket III Roadster

Jasně, je tady obrovská váha (367 kg pohotovostní), před kterou se neschováte. Tlačit Rocketa z garáže je zážitek, hlavně pro tělesně slabší jedince. Ten tříválcovej ingot, kterýmu v Triumphu říkají motor, je pořádně macatej chasník. V dnešní době, kdy se továrny rády chlubí tím, jak lehký motorky dokáží udělat, je tohle opravdu stará škola. Máte pocit, jako by motor vážil polovinu toho, co celá motorka. A ono to tak možná i bude…

Což má ale i svoje výhody. Můžete si být jistí, že příjezd kamkoliv vám zaručí obdivný pohledy nebo alespoň nevěřícný kroucení hlavou. Rocket na sebe dokáže strhnout pozornost a pokud ho postavíte vedle namydlenýho červenýho supersportu z Itálie, bude se sportovka jenom tiše krčit v koutě. Nejsme zrovna týpci, co by se na motorkách masírovali, ale musíme uznat, že je to občas příjemný 🙂 A to jsme se ještě nedostali k tomu hlavnímu…

 

TEST: Triumph Rocket III Roadster

To jádro!

Tenhle řadovej tříválec nemá obdoby. 221 Nm, který posílá přes kardan na zadní kolo, má už v necelých třech tisících otáčkách! Je těžký to popsat, tohle se musí zažít na vlastní kůži. Rozjezd můžete dávat klidně na volnoběh, a stejně budete mít pocit, že byste klidně odtáhli i obytňák. A potom poprvé přidáte… V tu chvíli přijde kopanec do zadku podkovou od omylem okovanýho dinosaura.

Svět kolem vás se změní v jednu rozmazanou čáru a když budete mít koule, abyste plyn podrželi naplno, je to jak vstupenka do hyperprostoru. Ano, sportovní motorky jsou akčnější, ale Rocket vám dá něco, co žádná jiná mašina nemá. Podstatu a TAH. Cítíte tu nespoutanou sílu a přitom jako by vám ten motor našeptával, že umí ještě mnohem víc. Nedýcháte, jenom dál přidáváte plyn. Jede to MOC.

Ne strašně, jak říkáváme u moderních dvěstěkoňových superbiků, ale MOC. Od patnácti set táhne jako moderní dieselové auto, od tří tisíc máte pod sebou přeplňovanej osmiválec sedmilitrový Corvetty ZR1. A taky se, jen tak mimochodem, dokáže třeba rozjet na pětku. Něco neskutečnýho!

 

TEST: Triumph Rocket III Roadster

Obrácená strana

Ta radost má ale i druhou stranu mince a tou je soustředěnost pilota. Všechna ta síla si žádá plnou pozornost, a když se někde „zapomenete s plynem“, můžete pak mít pořádnou hoňku. Brzdy jsou v pohodě a sílu mají, jenom se zase vracíme k tý hmotnosti, kterou před zatáčkou budete muset udolávat. Proto doporučujeme používat k brzdění i zadek, u takový motorky je to potřeba. Smyku se nebojte, ABS si s ním poradí ještě dřív, než by nastal.

Hodně nás naopak překvapilo, jak dobře Rocket zatáčí. Je to sice macek, ale už v první zatáčce poznáte, že si v továrně dali hodně zaležet na rozložení váhy. Přední kolo se sice trochu zavírá, a když se v polovině oblouku vrátíte k plynu, s největší pravděpodobností pojedete dost „ze široka“. Můžou za to široký gumy, hmotnost i geometrie podvozku. Nízko umístěný stupačky zabořený do silnice taky moc nepomůžou. O to ale u Rocketu vůbec nejde, závodit s ním asi nebudete. Tohle je hlavně o zážitku ze zrychlení!

Design těžko s něčím srovnávat. Je to celý takový industriální, hrubý a na první pohled poznáte, že je to zlobivá motorka. Hlavně z pravý strany, kde z motoru trčí tři trubky výfuků jako z nějakýho pekelnýho kotle, ve kterým se vaří všichni hříšníci světa. Je tady pár opravdu hezkých detailů, jako třeba dva klasické kruhové budíky. Ty ukazují dokonce stav paliva a zařazenou rychlost – i když, ne že by na tom nějak moc záleželo… Jo, tohle se nám vážně líbí a dotváří to celkovou image Rocketu jako motorky pro raubíře.

 

TEST: Triumph Rocket III Roadster


Verze Touring

Pro zákazníky, kteří by chtěli na Rocketu cestovat s větším pohodlím, je tady verze Touring. Má pořád ten šílenej řadovej tříválec, ale je tu pár fičur, který vám cestu zpříjemní. Tak třeba velkoryse tvarované sedlo, které má třívrstvou konstrukci a speciální švy, díky kterým z něho stéká voda. Barevně sladěné pevné sedlové brašny jsou uzamykatelné klíčkem zapalování a dají se snadno odejmout pomocí dvou rychlosponek. Dále tady jsou odpružené nášlapy kvůli větší pohodě pro nohy a větrný štítek, který má i speciální deflektory vzduchu. Všechny tyhle věci se hodí, ale maličko s nimi zabijete ten parádní styl.

TEST: Triumph Rocket III RoadsterTEST: Triumph Rocket III Roadster


Pohled druhého pilota

Jste-li čtenářem už staršího data výroby, možná si budete pamatovat. Originální V-Max, ne ten dnešní, ale ten původní – tak to je motorka podstatou nejvíc podobná Rocketovi. Napadlo mě to ihned, jak jsem usedl do křesla (záměrně vypouštím slovo sedlo) a v hlavě mi začalo vrtat ono: „Sakra, vždyť já tenhle pocit přeci velice dobře znám.“

Ano, i starý Max byl tak trochu neposlušný, dával cítit neustále svou masivnost, seděli jste hodně „na něm“ a vůbec, každý kilometr byl jasným důkazem, že pod vámi neoddechuje nic jiného, než nešizená ocelová motorka.

Proč tedy koupit Rocketa? Protože je nový, je to Angličan a je o poznání silnější než cokoli jiného. Hned z dálky vás na něm pozná každý, protože chladič vypadá, jako by za vidlicemi byla položená napříč něčí lednička. Motorka má řídítka s obrovitánskou roztečí, takže se budete při práci na místě řádně natahovat. Možná, snad… je tu až moc chromu, což by taky nemuselo až tak úplně každému vyhovovat.

Potěšením je pak převodovka, která šla jemňoučce jako plyš, což je proč obdivovat, když si vezmete, jaké síly tu na ní neustále působí. Chudák je potom bezesporu zadní pneumatika, protože ta pod motorkou doslova hoří – a to přitom vůbec nemusíte blbnout, jen lehce sem tam přidávat…

 

TEST: Triumph Rocket III Roadster

Poslední slovo: Pokud můžete, svezte se, zažijete pocit, který vám vážně žádná jiná motorka nedokáže dát… O což, alespoň jak myslím, také jejím tvůrcům od začátku šlo!

 


 

1 komentář

  1. Dnes som si tento klenot kúpil.Motal som sa popri iných značkách,až som ho zbadal.
    Hneď som vedel že ho chcem.Je nadherny!
    Nepriehladnutelny!
    Bol som sa previesť…už som nechcel si sadnúť.
    Je môj.
    Tak sa teším ako malý.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here