Myšlenka na klasický bobber se základem ve starším dvouventilovém BMW přišla přímo od zákazníka. Jeho přáním bylo, aby motorka vypadala jako z dob před 2. světovou válkou, ale zároveň v sobě měla moderní prvky. A tak Michael Siebenhofer, hlavní technik Titanu začal hledat ten správný základ. Bylo jasné, že jím musí být starý hardtail rám a volba padla na relativně dostupnou R75 Wermacht. Pak ale přišla ke slovu náhoda, která svedla Michaela u piva ke stolu s panem Zinkem, který je odborníkem na stará BMW. Ten Michaelovi vysvětlil, že jím zvolený rám je jeden z nejhorších, co si mohl vybrat (ocel mizerné kvalit, šroubovaný rám) a pomohl mu vybrat ten správný, tedy R50/3.

Rám by byl, motor a převodovku věnovalu R75/7. Jenže sériová podoba byla pro zákazníka nedostatečná, takže pánové pořídili big bore kit od Siebenrock, který zvedl objem na 1070 cm3. Původní přední vidlice je vyzbrojena progresivními pružinami Wilbers a ukryta do ručně dělaných slitinových krytů od proslulé rakouské kovářské rodiny Blechmann. Náboje také pochází z originálu a jsou spojeny s novými 18“ ráfky nazutými do Avon Mk II. Plechařina, tedy blatníky a nádrž jsou vlastní prací z dílny Titan.

Zatím všechno kromě objemového kitu motoru, tak nějak oldschool, tak kde je ta moderna? Tak máme tu brzdovou pumpu Kustom Tec, blinkry od Rizomy, ale hlavně zapalování Silent Hektik jako součást kompletně nové elektriky. S tou spolupracuje také jednotka Motogadget M.unit, která řídí drobný tachometr Tiny ukrytý v předním světle, nenápadné ovladače na řídítkách a také bezklíčkové zapalování. Všechno to pak završuje velmi neobvyklý lak s moderně vypadajícím odstínem Blue-Candy Clear Coat, který je v přímém kontrastu ke koženému sedlu a krytům nádrže. Ty mají na svědomí vyhlášení řečtí specialisté Autostop.

Nebude to rozhodně motorka na každý den, ale svezení bude s takhle velkým motorem určitě hodně příjemné. Ale hlavně je to krása na pohled, Titanu se povedlo sladit jednoduchou eleganci se zajímavými komponenty. O téhle dílně určitě ještě uslyšíme.

Foto: Klemens Koenig Photography

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here