Yamaha VMAX, nikomu asi netřeba říkat o co jde. Japonský muscle bike se stal legendou a letos slaví 30 let od prvního uvedení. V rámci toho Yamaha připravila speciální edici Carbon

Psal se rok 1985 a Yamaha vypustila do světa bombu. Na tehdejší poměry naprosto šílená silniční motorka, muscle bike s véčkovým čtyřválcem a výkonem 145 koní. V-Max dokázal čtvrt míle za 10,8 vteřiny s cílovou rychlostí 200 km/h a maximálku měl někde kolem 240 km/h. Na tu dobu naprosto nevídané.

 

Během 20 let, kdy se první Max prodával, si získal po celém světě řadu milovníků i odpůrců, kteří nedokázali schroupnout jeho šílený podvozek a nedostatečný rám. Ovšem rozhodně můžeme mluvit o legendě, tuhle motorku zná opravdu každý biker. V roce 2006 se pak objevil první koncept nového VMAXe, ze kterého o dva roky později vznikla sériová motorka. Ta se v podstatě beze změn prodává dodnes. Luxusní stroj, jak svým chováním, tak designem a zpracováním. A samozřejmě cenou, novou motorku dnes koupíte 539.990 Kč.

 

A co by to bylo za oslavu bez limitované edice? Ta se jmenuje VMAX Carbon a jak napovídá její název, máme co do činění s uhlíkovými vlákny. Vše, co je na standardním motocyklu z plastu, je zde karbon. Navíc zde najdete krásná pětipaprsková kola a svoje prodělala také technika, konkrétně výfuky s krátkými koncovkami Akrapovič. Skvostná záležitost a navíc předpokládáme vzácnost.

 

Smutnou zprávou je, že v nedělí 8. února zemřel ve věku 85 let v Tokiu designér původního V-Maxe Kenji Ekuan. Ekuan byl zakladatelem studia GK Industrial Design, které spolupracovalo s Yamahou téměř padesát let. Čest jeho památce.

 

  

Foto: Yamaha Motor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here