Silniční styl, sportovní nálada – tak o novém X-Maxu mluví firemní materiál. Můžeme tomu věřit, nebo je to jenom slovní hříčka šikovnýho pána od PR? My jsme to pro vás zjistili. Yamaha patří mezi výrobce, kterým skútry opravdu jdou. Konkrétně jejich T-MAXe považujeme za úplně nejlepšího maxiskútra, kterýho si můžete koupit. Je to totiž jediný skútr, o kterým se dá v klidu napsat, že jezdí tak dobře jako sportovní motorka.

A to je pořádná pochvala! Už loni se nám líbil X-MAX 250, protože se v jízdních vlastnostech hodně podobal velkýmu T-MAXu. Stabilita, ochota do zatáček a velmi slušnej motor – to byly jeho hlavní devízy. Teď ale přijíždí novej model, kterej bude chtít na jeho úspěch navázat.

Změny jsou znát

Pod kapotou (teda sedlem) se nic nezměnilo, nebylo proč. Pořád má ten šťavnatej jednoválec o objemu 249 cm3 s 15 kW a hlavně 21 Nm, který skútru dávají skvělou dynamiku. Maxík se dokáže parádně odpíchnout od semaforu, takže nikde nebudete překážet. Stovka je tam za pár vteřin a na tacháči se může objevit i 140 km/h, což už je slušnej kalup. Vysoká maximálka znamená, že Maxe můžete klidně vzít i na delší projížďku a nemusíte ho používat výhradně po městě.

Za výborné jízdní vlastnosti může kompletně nový rám, geometrie podvozku a rozložení hmotnosti. Nová je i dvojice zadních tlumičů se čtyřmi možnostmi nastavení tuhosti. Na předku pak najdeme teleskopické vidlice s dlouhými zdvihy, které se hodí na našich rozbitých silnicích. Na kolech jsou 15“ a 14“ gumy (předek-zadek), a ty mají opravdu dobrou přilnavost, takže X-MAXe můžete v zatáčkách jaksepatří naklonit.

A pořád je tady ta neochvějná stabilita a radost z jízdy – tohle moc skútrů neumí. Nebo aspoň ne takhle dobře. O bezpečné zastavení se stará dvojice kotoučů o průměru 267 mm. Na zadním ráfku je pak kotouč jeden. Dávkovatelnost brzd je bezchybná.

Nášup nekončí

Nová dvěpade i verze s motorem 125 kubíků mají lepší tvarování sedla pro příjemnější jízdu se spolujezdcem. Tím pádem vznikly i větší nároky na úložný prostor. Pod sedlo se v pohodě vejdou dvě integrální helmy a vepředu najdete uzamykatelnou schránku na rukavice nebo doklady. Pilot má i víc prostoru na nohy díky jinému tvaru kapoty a nášlapů. Hodně se nám zamlouvá nová palubka, která se prý nechala inspirovat luxusníma auty.

No, to je možná trochu silnej výraz, ale je to fakticky hezký a přehledně uspořádaný. Středový informační panel má všechny informace, který kdy budete potřebovat, včetně stavu paliva v nádrži. Dobře je vyřešená i ochrana proti větru, vysoký štítek odvádí vzduch až nad vaše ramena. Takže jo, všechno jak má být, proto dáváme novýmu X-MAXovi 250 palec nahoru.

Technické údaje

Motor: čtyřtaktní jednoválec

Objem: 249,78 cm3

Výkon: 20 koní @ 7500 ot./min.

Točivý moment: 21 Nm @ 6000 ot./min.

Hmotnost vč. náplní: 180 kg

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here