Dánská dílna Wrenchmonkees se pustila do tříválcové XSR a výsledkem je temný, ale rozhodně oku lahodící moderní scrambler
Dvojice Per Nielsen a Nicholas Bech známá jako Wrenchmonkees se úpravám motorek věnuje už od roku 1998, naplno se tím začali živit před devíti lety. Za tu dobu vyjelo z jejich dílny hodně zajímavých strojů a Dánové se také podíleli na projektu Yard Built s SR400 (zde) a XJR 1300 (zde). Nyní se pustili do novinky XSR900.
O Monkeebeast se rozhodně dá říct, že překračuje hranice. Podporuje retrostyl sériové XSR, ale zároveň ho ještě víc míchá s modernou. Stačí se podívat na použité přední světlo. Městský chuligán, který ale zvládne i nějakou tu polňačku, naprosto univerzální motorka pro moderního jezdce. A stejně jako u ostatních strojů z projektu Yard Built bez flexy a svářečky.
První zásadní změnou, kterou XSR v kodaňské dílně prošlo je montáž drátěných kol namísto litých. Kola se silnými dráty a černými náboji pochází od firmy Borrani. Jako obutí posloužily gumy Continental TKC 80. Přední vidlice zůstala původní, zadní tlumič vystřídal speciál K-Tech. Na brzdách jediná změna, kompletní pancéřované hadice.
Motorka si něco převzala také z enduro světa, konkrétně stupačky Gilles Tooling a řídítka Magura doplněná o rukojeti Biltwell Renegade a ovladače Motogadget. V rámci projektu má každá motorka sérii dílů, které je dílna připravena prodávat majitelům té dané Yamahy. V případě Monkeebeeast jde o hliníkový přední a zadní blatník, kryt motoru a práškově lakovaný kryt palivové nádrže. Vlastní výroby je pak také sedlo. Osobitý vzhled motorce dodává výfuková soustava a koncovka SC Project. A pak že to bez té žluté nádrže nepůjde.
Foto: Yamaha Motor