Šuškalo se šuškalo, až jsme se konečně dočkali. Letos překvapivě hodně novinek během jara a k této vlně se přidává i italská Ducati, která přichystala menší verzi Monstera s kapalinou chlazeným motorem Testastretta
Opravdu se to dalo očekávat, bylo jasné, že po představení kapalinou chlazeného Monstera 1200 (představení zde) se brzy dostane i na menší objemy. A je to tady, Ducati dnes představila Monster 821. Jak už napovídá název, máme tu co do činění s motorem Testastretta 11° s objemem 821 cm3. Ten doposud dobře sloužil v modelech Hypermotard a Hyperstrada. Pro Monstera trochu posílil, technická tabulka mluví o maximálním výkonu 112 koní a točivém momentu 89,4 Nm.
Technicky samozřejmě vychází novinka ze své větší sestry, s dvanáctkou sdílí nejen rám, ale také podvozkové komponenty, radiální brzdy od Bremba, nádrž nebo TFT displej. Prozatím Ducati představila pouze jednu verzi, uvidíme, zda se dočkáme varianty S s podvozkem od Öhlinsu. Na první pohled pak rozeznáte novinku od dvanáctistovky podle dvou prvků. Menší objem má zadní kolo uloženo v oboustranné kyvce, chybí tedy letmák a jiné jsou také výfuky.
Co naopak oba modely spojuje, je použitá elektronika, také Monster 821 je vybaven 8stupňovou kontrolou trakce, 3stupňovým ABS a nastavitelnou reakcí elektronického plynu. To vše uživatelsky komfortně spojeno do nastavitelných jízdních módů. Hodně podobná jako u dvanáctky je také hmotnost, Monster 821 váží 179,5 kg suché hmotnosti (Monster 1200 – 182 kg SH).
Ducati nabila a zamířila přesně, podle nás bude tohle výborná motorka s širokým záběrem. Záležet bude samozřejmě na ceně, která zatím pro český trh není známa. Na showroomech by se novinka měla objevit v červenci 2014 a my doufáme, že se brzy dočkáme testu.
Foto: Ducati