Šuškalo se šuškalo, až jsme se konečně dočkali. Letos překvapivě hodně novinek během jara a k této vlně se přidává i italská Ducati, která přichystala menší verzi Monstera s kapalinou chlazeným motorem Testastretta

Opravdu se to dalo očekávat, bylo jasné, že po představení kapalinou chlazeného Monstera 1200 (představení zde) se brzy dostane i na menší objemy. A je to tady, Ducati dnes představila Monster 821. Jak už napovídá název, máme tu co do činění s motorem Testastretta 11° s objemem 821 cm3. Ten doposud dobře sloužil v modelech Hypermotard a Hyperstrada. Pro Monstera trochu posílil, technická tabulka mluví o maximálním výkonu 112 koní a točivém momentu 89,4 Nm.

 

Technicky samozřejmě vychází novinka ze své větší sestry, s dvanáctkou sdílí nejen rám, ale také podvozkové komponenty, radiální brzdy od Bremba, nádrž nebo TFT displej. Prozatím Ducati představila pouze jednu verzi, uvidíme, zda se dočkáme varianty S s podvozkem od Öhlinsu. Na první pohled pak rozeznáte novinku od dvanáctistovky podle dvou prvků. Menší objem má zadní kolo uloženo v oboustranné kyvce, chybí tedy letmák a jiné jsou také výfuky.

 

Co naopak oba modely spojuje, je použitá elektronika, také Monster 821 je vybaven 8stupňovou kontrolou trakce, 3stupňovým ABSnastavitelnou reakcí elektronického plynu. To vše uživatelsky komfortně spojeno do nastavitelných jízdních módů. Hodně podobná jako u dvanáctky je také hmotnost, Monster 821 váží 179,5 kg suché hmotnosti (Monster 1200 – 182 kg SH).

 

Ducati nabila a zamířila přesně, podle nás bude tohle výborná motorka s širokým záběrem. Záležet bude samozřejmě na ceně, která zatím pro český trh není známa. Na showroomech by se novinka měla objevit v červenci 2014 a my doufáme, že se brzy dočkáme testu.

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno