Ekonomická krize kosí jednoho malého výrobce motorek za druhým. Nepřežil Buell, Voxan, Moto Morini a dobře na tom nejsou ani další. Chvílemi se spekulovalo i o Bimotě, ale její stánek na letošním veletrhu EICMA ukázal pravý opak

Nejen, že Bimota žije, ale také je dost aktivní. V Miláně byly k vidění hned dvě novinky tohoto výrobce z Rimini a také dvojice konceptů s velmi neobvyklým zaměřením.

Největší peckou byl rozhodně naháč DB9 Brivido. Ten vychází ze superbiku DB8 a v jeho srdci tedy tepe dvouválec Ducati Testrastretta 11°, zde vyladěn na maximum 162 koní dosažitelných v 9500 otáčkách. Motor je umístěn do nádherného rámu DB8 skládajícího se z kombinace trubkového (NiCrMo4) a frézovaného hliníkového. A jak je u Bimoty posledních let obvyklé, radost pohledět.

Ani zbytek motorky rozhodně není žádný low-end. Podvozek je kombinací přední USD vidlice Marzocchi 43 mm a  trubkové kyvné vidlice s tlumičem Extreme Tech vzadu. Brzdiče předních kotoučů? Radiální čtyřpístky Brembo na těch úžasných držácích, které Bimota už pár let používá a pro které by byla polovina redakce schopna snad i vraždit.

Půjdeme-li dále tabulkou specifikací, narazíme na lehká litá kola OZ Racing a karbonové kapoty, díky kterým váží motocykl 177 kilogramů suché hmotnosti (samozřejmě nejen díky nim). Brivido kombinuje krásu detailů, kterou je Bimota proslulá, s velice zajímavým future designem, nadupaným motorem Ducati a skvělou technikou. Cena sice rozhodně nebude nízká, ale svoje kupce si tahle krasavice rozhodně najde.

Druhou novinkou sezóny 2012 je pak DB10 Bimotard. Bimota se s ním pouští na velmi neobvyklé pole městských motardů a jde tak proti Ducati Hypermotard, který se stal také dárcem motoru pro DB10. O pohon se tedy stará vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1078 cm3 a výkonu 98 koní. Osobně mě trochu mrzí že i u DB10 nesáhla Bimota po Testastretě, to by byl solidní hardcore.

Hlavní rám a kyvka jsou posvařovány z chrommolybdenových trubek a pomáhá jim hliníkový pomocný rám . Podvozek opět kombinací MarzocchiExtreme Tech, jako u Brivida, stejně tak potom kola OZbrzdy Brembo. Ani tady nechybí nějaký ten karbon. Parádní pokus o Hypermotarda.

Zmiňované koncepty míří do pro Bimotu naprosto neprobádaných vod. BBX300 a BBX508 jsou totiž ostrá endura. První z nich bude poháněno dvoutaktní třístovkou s karburátorem, druhé pak čtyřtaktním pětikilem se stříkačkou. Zda se tyto koncepty dostanou do reálné výroby je zatím tajemstvím. Otázkou je, zda by vůbec měli reálnou šanci na prodejnost.

Foto: Bimota

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno