Modely GS s dvouválcovou řadovou osmistovkou se objevily v nabídce BMW před pěti lety a velmi brzy se staly nejoblíbenějšími modely značky. Pro sezonu 2013 si pro nás v Mnichově připravili jejich inovaci
Novém modely poznáte na první pohled, kromě nových barev se změnily i tvary kapotáže obou modelů (offroadovější verze zůstává pod označením F 800 GS, silničnější se pak mění na F 700 GS). Nejvíce si toho všimnete u boční kapotáže, nádrže a předního blatníku.
Nejde však zdaleka jen o designový facelift, novinek je celá řada:
Motor
I nadále zůstává jádrem obou středních GS paralelní dvouválec s objemem 798 cm3. U F 800 GS zůstává beze změn, s výkonem 85 koní při 7500 otáčkách a točivým momentem 83 Nm v 5750 otáčkách. Jinak je to ale u silničního modelu – oproti F 650 GS má novinka s označením 700 (nenechte se zmást, motor má stejný objem 798 cm3) pár koní i Nm navíc díky přepracované řídící jednotce (75 k v 7300 ot./min. a 77 Nm v 5500 ot./min.). Spekulace o tom, zda se budou u nových modelů měnit i jednotlivé díly motoru po vzoru Husqvarny Nuda se nepotvrdily.
Brzdy
Brzdové kotouče i brzdiče zůstávají stejné, ale i tak se dočkáme dvou změn. Model F 700 GS bude nyní vybaven dvěma předními kotouči a oba modely pak v základní výbavě dostanou vypínatelné ABS.
Elektronika
Nově se nám do střední třídy dostávají trendy z maxiendur. Stejně jako u modelů R 1200 GS si nyní můžete k těmto strojům doobjednat elektronicky nastavitelné odpružení ESA a kontrolu trakce ASC.
Kokpit
Přepracovaná je palubka s novým displejem, který nabídne ještě více informací. Navíc bude možno doobjednat nabušený bavorácký palubní počítač. Jiné jsou také přepínače, které vypadají moderněji.
Světla
Blinkry a zadní svítilna dostaly nové kryty, v příplatkové výbavě navíc najdete položku LED. A s těmi to bude vypadat vážně parádně.
Ergonomie
Obě verze se dočkaly nového komfortnějšího sedla. Navíc bude díky velké poptávce možno doobjednat osmistovku s paketem pro menší postavy, kde bude snížený podvozek a vybranější sedlo.
Základní rozdíly mezi oběma modely
BMW F 800 GS | BMW F 700 GS |
85 koní a 83 Nm | 75 koní a 77 Nm |
Teleskopická vidlice USD | Konvenční teleskopická vidlice |
Paprsková kola | Litá kola |
21-palcové přední kolo | 19-palcové přední kolo |
Hliníková řídítka | Ocelová řídítka |
Výška sedla 880/850 mm | Výška sedla 820/790 mm |
Pohotovostní hmotnost 214 kg | Pohotovostní hmotnost 209 kg |
Foto: BMW Motorrad