Když představilo BMW před 2 lety superbike S 1000 RR, byli jsme z toho všichni na větvi. A po prvních kilometrech ještě víc! Mysleli jsme, že už nemůže být lepší, ale opak je pravdou.

S 1000 RR vyjede v roce 2012 v nových barvách, s poladěnou elektronikou, ještě lepším podvozkem a s dlouhým seznamem doplňkové výbavy. A protože opravdu patří do první poloviny TOP 10 naší vysněné garáže, mrkneme se na ni trochu podrobněji.

Motor

Na samotném výkonu řadového kapalinou chlazeného čtyřválce se nic nemění, 193 koní je i tak slušná porce. A krouták 112 Nm bohatě stačí. Novinky se odehrály hlavně v elektronice motoru. Od příštího roku si totiž můžete vybrat hned ze 4 jízdních režimů obsahujících 3 výkonové křivky – Sport, Rain, Race a Slick. A aby toho nebylo málo, tak k nim existují 3 charakteristiky točivého momentu. Pro režim Sport, Rain a jedna společná pro Race a Slick.

Mód Rain posílil oproti minulé modelové řadě o 11 koní na výsledných 163 a ostatní mapy mají plný výkon. Rozdíl je ale znát v rozmezí 5 000 – 7 500 ot./min. S “ostřejším” režimem roste i rychlost reakce na plyn a surovost výkonu. Stejné pravidlo platí i pro krouťák.

Nové RR má modifikovaný výfukový systém (odpadá nutnost krytí středního dílu tepelným “štítem”), zlepšený přívod vzduchu sání a pozměněné ovládání plynu. Ovládání plynu má 2 charakteristiky podle výkonových režimů, citlivou na Rain a přímou na ostatní 3. I díky těmto změnám se zmenšil úhel natočení plynu z nulové do maximální pozice.

Jo a klucí v BMW si řekli, že RRo má asi malý odpich, tak přidali jeden zub na rozetě :))).

Podvozek

Podvozkové komponenty S 1000 RR prošly asi nejvíce změnami z celé motorky. Všechno bylo uzpůsobeno pro lepší stabilitu a ovladatelnost. Začneme změnou geometrie, o 0,1 stupně se zmenšil úhel řízení, a stejně tak se zmenšil rozvor o 9,3 mm.

Přední USD vidlice mají vylepšené vnitřky, zatímco zadní tlumič dostal pístnici s širším průměrem (18 mm). Pochopitelně jsou předek i zadek plně nastavitelné.

Zcela nový je mechanický tlumič řízení, který můžete nastavit v 10 stupních, takže si opravdu každý najde správný setup.

Elektronika

Stejně jako loni i pro rok 2012 najdete na nejsilnějším BMW kontrolu trakce DTC (Dynamic Traction Control) a sportovní Race ABS. V roce 2009 se S 1000 RR stalo prvním produkčním superbikem kombinujícím tyto 2 systémy. Čas šel dál a aby modrobílé nepředběhla konkurence, museli zase přidat a chlubí se nejpropracovanějším ABS na trhu. Nemáme důvod jim nevěřit.

Změny se týkají např. situace při wheelie. Jakmile senzory rozpoznají, že nejedete po obou kolech, změní chod plynové rukojeti tak, aby byla mnohem citlivější. DTC bylo přepracováno i s ohledem na jízdní režimy Race a Slick. Nová trakce je založena na BMW Race Power kitu a tak se ještě víc přiblížila závodním systémům.

Důkazem, jak moc se počítá se použitím RR na okruhu, jsou i nové funkce “budíků”. Ke klasickým časům na kolo přibyla funkce “Best lap in progress“. Tahle vychytávka monitoruje vaši jízdu na okruhu a v intervalech po 100 metrech vám říká, jestli jste rychlejší, než v minulém kole. Pokud ano, rozsvítí se zelená kontrolka BLP. Pokud ne, nesvítí nic.

Dále máte možnost deaktivovat upozornění na poruchu světel popř. blinkrů při použití závodního čísla, resp. odmontování držáku RZ. A poslední novinkou je funkce “Speedwarning“. Funguje tím způsobem, že si nastavíte limit rychlosti, kterou nechcete překročit a pokud pak jedete rychleji, upozorní vás na to kontrolka a nápis “SPEED“.

Vzhled a doplňková výbava

S 1000 RR si prošlo i pár vzhledovými úpravami. Má o trochu štíhlejší zadní část, přibyla mřížka do náfuku do airboxu a trochu se změnil i design bočních kapot. Nesmíme zapomenout ani na nové barvy laků, se kterými se nově váže i lakování zadní kyvné vidlice.

Nabízeny budou 4 barevné varianty: červená Racing s bílou Alpine, modrá Bluefire, černá metalíza Sapphire a klasická trikolora BMW Motorrad Motorsport. Trochu jiné je i logo “RR”, ale to už je opravdu detail.

Na seznam doplňkové výbavy se zařadila i jedna velmi civilní položka – vyhřívané rukojeti. S těmi už se opravdu stává univerzálním superbikem.

Základní tech. data

Výkon: 193 koní @ 13 000 ot./min
Kroutící moment: 112 Nm @ 9 750 ot./min

Hmotnost (90% paliva): 204 kg (206,5 s ABS)
Rozvor: 1 422,7 mm
Úhel řízení: 66°

Zrychlení 0-100 km/h: 2,9 s

Video

Foto: BMW

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno