Ještě jsme se an nestačili probrat z šoku, který nám připravila nová 1199 Panigale a internetová fóra už mluví o menším modelu očekávané novinky od Ducati. Dočkáme se malé Panigale?

I když se továrna Ducati na své facebookové konferenci (článek najdete v Motohouse 12/2011) nechala slyšet, že nový motor Superquadro byl vyvíjen výhradně pro novou superbikovou raketu 1199 Panigale, bylo by nelogické, kdyby ho v budoucnu fabrika nenamontovala do nějakého jiného modelu.

V minulosti to tak vždycky bylo – legendární motor Desmoquattro z modelu 851/916 našel později uplatnění i v naháčích (Monster). Stejně tak to bylo i s Testastrettou, která teď buší ve Streetfighteru nebo Diavelu. Takže, továrna sice tvrdí něco jiného, ale je velmi nepravděpodobné, že motor z Panigale neuvidíme v nějakém budoucím modelu.

A teď to hlavní – superbike 1198 je už nadobro pryč a i přes lehké oživení 848 zůstává motorkou, která se brzy dočká náhrady. Postavit menší motor na základu Panigale se tak jasně nabízí. Továrna by mohla snížit náklady použitím podobných dílů.

Mluví se o tom, že malá Panigale by měla mít objem kolem 750 cm3, což by ji umožnilo startovat v závodech proti klasickým čtyřválcovým šestkovým supersportům a tříválcovým 675kám.

Dočkáme se tedy malé Panigale? Troufáme si tvrdit, že ano. A nemusí to trvat ani moc dlouho. Menší motor dává smysl a pokud z něj továrna dokáže vymačkat takové výkony, jako ze Superquadra, mohla by mít 799 Panigale výkon okolo 125 koní, což by jí na závodění se supersporty stačilo a když k tomu přidáme vyšší točivý moment dvouválce, mohlo by to být ještě zajímavé. Problém vidíme pouze v tom, jestli by menší motor dokázal být silnější než stávající 848 EVO, která se chlubí 140 koňmi. Ve skutečnosti má ale tahle Ducati na zadním kole něco kolem 118 koníků.

Další info o malé Panigale čekejte po oficiálním představení 1199, které bude v polovině února a my budeme přitom.

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno