Největším hitem letošního stánku BMW na výstavě EICMA 2011 byla nepochybně dvojice skútrů C 600 Sport a C 650 GT. Nechyběla ale ani lehká cestovní endura a inovovaný superbike S 1000 RR.
C 600 Sport
Jako první z dvojice maxiskútrů vám představíme model C 600 Sport, který už svým názvem tak trochu klame. Bije v něm totiž kapalinou chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 649 cm3. Jeho maximální výkon činí rovných 60 koní při 7 500 ot./min a točivý moment se ustálil na hodnotě 66 Nm položených o 1,5 tisíce otáček níž.
Použitými komponenty se nemusí stydět před velkými motorkami. Stačí se podívat na kompletně hliníkový rám nebo přední USD vidlice. Nechybí jednoramenná zadní kyvná vidlice, nastavitelné plexi a botahý seznam doplňkové výbavy. Ten zahrnuje i denní svícení, vyhřívané rukojeti a sedlo nebo kompletní sadu kufrů.
Skútr C 600 Sport se bude v roce 2012 prodávat ve třech barevných provedeních: modrá matná Cosmic, stříbrná metalíza Titanium a černá Sapphire.
C 650 GT
Druhá novinka v oblasti německých skútrů nese název C 650 GT a to vám napoví víc o jeho zaměření. Ve stručnosti se dá brát jako pohodlnější, potažmo cestovnější, varianta Sportu. Veškeré technické parametry s ním sdílí a BMW tak “zabilo dvě mouchy jednou ranou”.
Asi největší rozdíly najdete ve výbavě a ergonomii. GTčko má narozdíl od Sportu elektricky nastavitelné plexi, o 20 mm nižší sedlo a větší úložný prostor (60 litrů). Naopak je trochu těžší a větší, což ve výsledku nemusí být na škodu.
BMW C 650 GT si budete moci příští rok koupit opět ve 3 barvách: metalízy černá Sapphire, bronzová Platinum a červená Vermilion.
S 1000 RR
Nejrychlejší motorka v nabídce BMW se dočkala pro rok 2012 taky pár změn, motorových i designových. A protože RRo je hlavně o jízdě, začneme motorem. Maximální výkon a točivý moment zůstaly nezměněny, stále si v tabulkách přečtete hodnoty 193 koní a 112 Nm. V Německu ale vyladily křivku právě točivého momentu pro jeho hladší a lineárnější průběh.
Nově je řídící jednotka naprogramována na 3 výkonové křivky pro 4 jízdní režimy, přičemž “nejhodnější” Rain dosahuje nejvyššího výkonu 163 koní. V souvislosti s ovládáním výkonu byla upravena plynová rukojeť, která využívá menší dráhu a umí dokonce změnit charakteristiku chodu. A protože má podle výrobce S 1000 RR slabý odpich, dali mu o jeden zub větší rozetu :).
Menšími úpravami prošlo i racingové ABS, kontrola trakce DTC a lehce se pozměnila geometrie podvozku. Změny se nevyhnuly ani designu, především zadní části. A v neposlední řadě umí nově “palubka” zobrazit informace “Best lap in progress”, “Speedwarning” a můžete i vypnout varovný signál pro chybu hlavního světlometu a blinkrů, což se na okruhu hodí. S 1000 RR se bude od jara prodávat ve 4 barvách.
F 800 R
U naháče F 800 R došlo jen k drobným změnám, ale i ty vás určitě budou zajímat. Ve shrnutí jsou pouze kosmetické. Změnil se design přední části, přední blatník je v barvě laku a pružina zadního tlumiče dostala červenou barvu.
Ve standartní výbavě nově najdete plexi štítek. Vybírat můžete ze 3 druhů válečného zbarvení: kombinace černá/bílá Alpine, bílá/červená Magma a stříbrná metalíza.
G 650 GS Sertão
Lehké cestovní enduro, jakým G 650 GS Sertão bezpochyby je, už dlouho v nabídce modrobílých chybělo. S příchodem sezony 2012 se to změní a my jsme jenom rádi.
Větší představení jste mohli na našem webu vidět už na začátku října, pokud vás tedy malé terénní GSo zajímá, mrkněte na naše představení.
Foto: BMW