S velkými cestovními endury se roztrhnul pytel a do boje přiskočila i Kawasaki s novinkou Versys 1000. Tenhle bajk jde po krku Yamaze Super Ténéré, novému Crosstoureru od Hondy a BMW GS.

Kawasaki do toho s novým litrovým Versysem pořádně šlápla. I když to podle nás není nejhezčí motorka na světě, bude to určitě dobrá jízda.

Versys pohání řadový čtyřválec o objemu 1043 cm3. Ano, jde o motor z velkého Zeda, který tolik milujeme. Kawasaki slibuje vysoký točivý moment v nízkých a středních otáčkách, takže s největší pravděpodobností nepůjde o nějaký vzteklý agregát s agresivním vrškem otáček. Maximální výkon je 118 koní při 9000 rpm, točivý moment pak 102 Nm při 7700.

Základem podvozku je dvojitý hliníkový rám, který používá motor jako nosný prvek. Přední i zadní tlumiče jsou nastavitelné. Zajímavostí je horizontálně uchycené zadní péro.

Továrna samozřejmě myslí i na bezpečnost, takže nechybí v dnešní době nepostradatelná kontrola trakce. Je to stejný systém jako na nové ZZR1400. Vybrat si budete moci ze tří režimů a dobrou zprávou je, že je systém TC kompletně vypínatelný. Zábava tudíž zaručena!

Líbí se nám použití standardních 17″ ráfků, které by měly motorce dávat velmi dobrou ovladatelnost. Na Versyse se moc těšíme, tohle bude vážně fajnový svezení!

 

Krom litrového Versyse jsou na stánku Kawasaki k vidění již avizované novinky ER-6n, ER-6f a ZZR1400.

Foto: Kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno