Už jsme si zvykli na to, že slovo “koncern” se trvale usadilo i v motocyklovém světě a italská Piaggio Group je toho živým důkazem. I díky tomu ale mohli mít jeden z největších stánků na letošní výstavě EICMA 2011.

Aprilia

Značka Aprilia ukázala v Miláně spoustu motorek, ale jen 2 nové modely. Jedná se o dvojici skútrů – jeden s nejvyšší kubaturou v historii továrny a druhý sportovně střižený.

SRV 850

Zbrusu nový maxiskútr SRV 850 se stal největším lákadlem Aprilie. Pohání ho 90° V-twin s maximálním výkonem 76 koní a točivým momentem 76,5 Nm a stává se tímto nejvýkonnějším skútrem Aprilie a dalším strojem do nově vznikající kategorie crossoverů kombinujících sílu motocyklu a jednoduchost skůtru. Viz. Honda Integra. 

SRVčko sdílí část komponentů s Gilerou GP800, která logicky taky patří pod koncern Piaggio. Designově se novinka hodně přiblížila superbiku RSV4, což jí rozhodně nemáme za zlé. To se nedá říct o sekundárním pohonu řetězem. Větší představení včetně videa najdete ZDE.

SR Motard

Už samotný název napovídá, že u tohoto skútru se Aprilia inspirovala kategorií motard. Chtěla poskytnout řidičům těchto městských přibližovadel ještě sportovnější svezení a minimálně po vzhledové stránce se jí to povedlo.

Model SR Motard se bude prodávat ve 2 provedeních. Buďto si zvolíte 2taktní padesátku nebo sáhnete po čtyřtaktní 125ce, která se už chlubí maximálním výkonem 6,8 kW.

Ať tak či tak, v obou případech se vám dostane 7litrové nádrže, velkých 14palcových kol a kvalitní přední brzdy s kotoučem o průměru 220 mm.

Moto Guzzi

Pokud se bavíme pouze o novinkách, představila Moto Guzzi 2 modely, které sdílí nový motor “Small block”.

Nevada

Klasický cruiser Nevada se prodává už přes 20 let a pro mnoho motorkářů se stal vstupenkou do světa Moto Guzzi. Na to v Itálii nezapomínají a proto Nevadě nadělili nový motor, který sdílí s modelem V7.

Klasický podélný vzduchem chlazený dvouválec má zdvihový objem 744 cm3, nejvyšší výkon 51 koní a točivý moment 58 Nm. U tohoto stylu motorek není hmotnost až tolik podstatná, ale jen pro úplnost – když postavíte nevadu na váhu s prázdnou nádrží, naměříte jí 184 kg.

Guzzí klasiku v podání Nevady si můžete pořídit ve 2 verzích. První je Nevada Classic a druhou výroční Nevada Anniversario. Rozdíly mezi nimi najdete jen vzhledové, takže záleží čistě na vašem vkusu.

V7

Především kvůli modelu V7 se vyvíjel nový motor, o kterém jsme mluvili o pár řádků výš. Výkon 51 koní se tedy schovává i v útrobách V7ky a umí si s ní slušně poradit.

Klasického café racera od MG si můžete koupit dokonce ve 3 různých verzích. První je základní model s prostým názvem V7, následuje V7 Special, který je bližší k prapůvodnímu konceptu a liší se např. drátěným výpletem kol a rodinu uzavírá model V7 Racer, který teda fakt můžeme.

V7 Racer je čistokrevnou replikou závodních strojů, tedy aspoň po vzhledové stránce. Najdete na něm přední a zadní štítek se “startovním číslem”, chromovanou nádrž, prachovky na předních vidlicích nebo řídítka zahnutá dolů. Naopak na něm chybí sedlo spolujezdce.

Piaggio

Možná se vám zdá, že samotná značka Piaggio už vyrábí dost skútrů, nehledě na to, že pod ni patří ještě pár dalších značek, které se zabývají stejnou produkcí. Zdání klame a tak tu máme 3 nové stroje.

Beverly Sport Touring

Velký skútr Beverly Sport Touring přichází s novým motorem o objemu  330 cm3. Díky maximálnímu výkonu 33,3 koní a točivému momentu 32,3 Nm chce konkurovat i 400 skútrům. Po úspěšném uvedení modelu Beverly má slušně našlápnuto.

Tato novinka přináší i jedno prvenství do třídy skútrů a to kombinaci systému ABS a ASR. Je vidět, že výrobci skútrů stále víc myslí na bezpečnost svých klientů.

X10

X10 je nová vlajková loď Piaggia, čemuž odpovídá vzhled, variabilita kubatur i výbava. Už na první pohled je z X10ky vidět majestátnost a dynamika, což dokazuje, že sport a pohodlí můžou jít ruku v ruce.

Na výběr je ze 3 kubatur: 125, 350 a 500. Hlavně poslední varianta bude už slušně lítat. Protože jsme X10 označili jako vlajkovou loď, odpovídá tomu i výbava v podobě palubního počítače, duálního ABS, ASR nebo elektronického nastavení zadního odpružení.

Fly

Nízkoobjemový Fly je novinkou pro nenáročné skútristy, kteří ale chtějí dobrou kvalitu a elegantní vzhled. Fly se bude prodávat jako pouze s čtyřtaktními motory v kubaturách 50, 125 a 150.

Vespa Quarantasei

Jediná novinka, kterou do Milána přivezla vespa, je koncept Quarantasei. Stal se důkazem, že značka Vespa nezaspala v retro designech a umí navrhnout i skútr s moderním designem.

V útrobách bije Quarantasei 125 nebo 150 jednoválec, který podle Vespy vyniká velmi dobrým výkonem (11,8 a 13,2 koní), ekologickým provozem a vysokou spolehlivostí.

Derbi

Poslední značkou, která nám chybí do seznamu Piaggio group, je Derbi. Ta přivezla na výstavu jeden nový skútr a 2 nové verze malého endura.

Senda DRD X-Treme & Racing

Sama značka Derbi neoznačuje Sendu za novinku, protože se prodává už opravdu dlouho. V Miláně ale ukázala 2 nové verze oblíbené padesátky, každou ve 2 provedeních.

První je DRT X-Treme, která v obou verzích dostala tabulku pro startovací číslo a zadní světlo z LED diod. Druhou je Racing, který vyniká především lepším podvozkem v čele s hliníkovou zadní kyvnou vidlicí.

Variant Sport

Nový skútr Variant Sport je v podstatě jen doplňkem jednoho ze členů velké rodiny. Nenajdete na něm nic, co není na Apriliích nebo strojích Piaggio, což ale nemusí být na škodu. Pro Škodovky pod vedením VW platí to stejné a jak se prodávají.

Variant Sport se bude prodávat ve 2 verzích – dvoutaktní 50ka a čtyřtaktní 125ka s výkony 4 a 10,6 koní.

Foto: Piaggio

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno