MV Agusta to měla na milánské výstaviště snad ze všech nejblíže a také toho nepřivezla málo. Na jejím stánku se objevili všechny avizované novinky a pár letošních kousků. V katalogu pak došlo k velmi příjemnému zpřehlednění nabídky.

Největším trhákem továrny z Varese byl jednoznačně malý naked Brutale 675. První fotografie se sice již pár týdnů před výstavou objevovaly, ale plné představení se odehrálo právě na EICMA. Malá Brutalka byla logickým krokem, tříválcový motor ze sportovní F3 je pro naháč jako dělaný. V Brutale 675 byl vyladěn na maximální výkon 115 koní v 12000 otáčkách a 71 Nm točivého momentu v 10600 otáčkách. Tím si Brutale hravě poradí s čtyř- i tříválcovou konkurencí (Honda Hornet – 102 koní/64 Nm, Suzuki GSR600 – 96 koní/65 Nm, Triumph Street Triple – 108 koní/69 Nm).

Rám je kombinací tradičního příhradového z ocelových trubek a odlitků z hliníkové slitiny. O podvozek se postarali Marzocchi (přední USD vidlice, 43 mm) a Sachs (zadní monoshock). Bohužel nenabízí možnost kompletního nastavení, upravíte si pouze předpětí zadku. Brzdy, to je Brembo s dvěma 320 mm kotouči a radiálními čtyřpístky vpředu a jedním 220 mm kotoučem a dvoupístkem vzadu. Parádní je údaj hmotnosti, 163 kilogramů suché hmotnosti je opět nad veškerou konkurencí.

Pokročilá elektronika se pomalu procpává i do segmentu šestistovek, u Brutale 675 najdete nejen elektronický plyn ride-by-wire, ale také možnost nastavení palivových map (4 přednastavené + 1 vlastní) a kontrolu trakce (8 stupňů).

Design posuďte sami, ale nám se ten trochu hranatější, než u ostatních Brutalek líbí a k tomu ta kombinace barev a detaily převzaté z F3 (výfuky, kola), hmm… A teď to skoro nejdůležitější, cena. Tu oficiální českou sice zatím neznáme, ale pokud bude dovozce akceptovat stanovenou evropskou 8.990 Eur (v přepočtu cca. 230 tisíc Kč), měla by se začít konkurence obávat.

MV AGUSTA 2012

A co na začátku zmiňované zpřehlednění nabídky? Doposud to bylo trochu zmatené, různé objemy, různé označení, ale nyní prostě dostanete:

* F4 R

* F4 RR

* F3 a F3 Oro

* Brutale 675

* Brutale 920

* Brutale R

* Brutale RR

přičemž F4 a Brutale R/RR jsou s motorem 1090. Během posledních měsíců nastoupila MV Agustu na velmi zajímavou vlnu nižších cen a zdá se, že by se tak mohla její prodejnost zvednout i u nás. Držíme palce, potkat takovou motorku na silnici je vždycky svátek.

Foto: MV Agusta

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno