Největší bombou na stánku Suzuki bylo nové litrové GSX-R, ale tím to zdaleka nekončilo. Nás hodně zaujal elektrický skútr Burgman, který kombinuje pohon klasickou baterií a palivovým článkem.

Suzuki GSX-R1000

Litrové Gixero se vydalo cestou drobného vylepšování. Změny se odehrály uvnitř motoru a na podvozku. Motorka by měla mít méně neodpružené hmoty, která je nepřítelem ovladatelnosti. Chválíme návrat k jednomu tlumiči výfuku – dvojice na stávajícím modelu dělala motorku zbytečně bachratou. Stejně tak se nám líbí i klasické barvy.

Tou nejdůležitější a na první pohled viditelnou změnou je přítomnost monoblokových třmenů od Bremba, za což Suzuki chválíme. Nová motorka by měla být o dva kilogramy lehčí než stávající “nulajedenáctka” a podle prvních informací bude mít větší výkon ve středním poli otáček.

Burgman Fuel Cell

Suzuki se na stánku pochlubila i elektrickou verzí oblíbeného modelu Burgman, která kombinuje pohon baterkou a palivovým článkem. Ten je napájen vodíkem z integrované nádrže.

Při plné akceleraci se využívá jak baterka, tak palivový článek, aby se dosáhlo co největšího možného zrychlení. Při jízdě na konstatní plyn pohání skútr pouze palivový článek a šetří se tak energie baterky.

Když skútr zpomaluje nebo se pohybuje z kopce, převádí se pohybová energie na elektřinu, kterou se dobíjí baterka. V případě, že skútr stojí na místě, palivový článek opět dobíjí baterii, dokud není zcela nabitá. Potom se palivový článek vypíná, aby se ušetřila energie.

Podle továrny by měla skútru vydržet šťáva až na 350 km a to už zní zajímavě. Obrovskou výhodou jsou nulové emise, jediným odpadem je čistá voda.

V-Strom 650 ABS

O novém V-Stromu jsme vám už na našich stránkách několikrát psali, takže jenom v krátkosti. Má silnější motor, lepší ergonomii, stavitelný větrný štítek a líbivější tvary. Jeho představení a první dojmy z českých silnici si můžete přečíst v našem předchozím článku.

Foto: Suzuki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno