Rozhořela se nová bitva a Ducati v ní seká hlavy! Nová Panigale má 205 koní a našlapanou elektroniku. K tomu také silný hráč mezi cesťáky, tedy nová Multistrada

Panigale 1299/S a Panigale R

Nová 1299 Panigale má teď rucetrhajících 205 koní a točivý moment s šílenou číslovkou 144 Nm. To všechno zabalené do něčeho, co váží pouhých 166,5 kg. Tak monstrózní výkon má na svědomí nový motor Superquadro, který dostal větší písty a další upravené vnitřnosti. Ducati do motorky integrovala chytrou jednotku IMU, která kontroluje veškerou elektroniku na palubě – ABS s funkcí brzdění do zatáček, nový systém rychlořazení (asistent pro řazení nahoru i dolů), semi-aktivní podvozek od Öhlins (u verze S), motorovou brzdu, kontrolu trakcevariabilní jízdní režimy.

Zajímavostí je quickshifter, který můžete nastavovat z řídítek pomocí dvojice tlačítek. Očekáváme, že půjde o nastavení agresivity meziplynů a časů potřebných pro co nejrychlejší přeřazení. Změn se ale dočkal i podvozek včetně nové geometrie. Úhel hlavy řízení je o 0,5° strmější a vyvažuje ho o 4 mm nižší čep zadní kyvné vidlice. Pokud si říkáte, že tenhle objem nedává kvůli nemožnosti nasazení ve WSBK smysl, Ducati má pro vás Panigale R. Ta si udržela objem 1199 kubíků, ale její motor je velmi podobná jednotka z loňské Superleggery, takže očekávejte přes 200 koní. Už původní Panigale byla motorka, která vyžadovala při jízdě absolutní soustředění a nová 1299 nebude jiná. Přes 205 koní vypadá hrozivě, ale mimořádně výkonná elektronika a semi-aktivní odpružení ji dokáží udržet v klidu. Tohle bude královna dvouválcových superbiků.

Chcete novou Panigale vidět a slyšet v akci? Tady je video!

Multistrada 1200/S

Multice se po velmi krátkém životu dočkala velkého upgradu a do roku 2015 přijíždí jako zcela nový model. Velkou novinkou je použití motoru Testastretta DVT, který má variabilní časování sacích i výfukových ventilů svého desmodromického rozvodu. To přineslo zvýšení výkonu na 160 koní, což je slušný nárůst. Jde ale hlavně o mnohem větší efektivitu motoru, která má za následek menší spotřebu a lepší průběh točivého momentu. Celých 80 Nm by mělo být k dispozici už od 3500 otáček, což zní opravdu fantasticky.

Na první pohled je znát nový design předku, daleko důležitější je ale použitá technika. LED světla mají natáčení do zatáček, takže bude jízda za tmy zase o maličko bezpečnější. Stejně jako nová Panigale má i Multistrada elektronickou jednotku IMU, která v sobě integruje funkci kontroly stability Bosch MSC, kontrolu zvedání předního kola při zrychlování nebo kontroly trakce. IMU pomáhá i ke správnému fungování elektronického podvozku Skyhook (verze S) a vítaným zlepšením cestovních ambicí je vybavení tempomatem. Model S má dokonce možnost propojení infotainmentu motorky s vaších chytrým telefonem. Stačí mít příslušnou aplikaci a můžete stahovat důležitá data a následně je sdílet na sociálních sítích.Vítejte v 21. století…

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno